Hej, verkar som det är lite strul med just den automatiska grafikväxlingen på macbook pro.
Lösningen är tydligen att stänga av den men då förkortas ju tydligen batteritiden.
Någon som har någon annan lösning på problemet eller vet någon annan tweak som kan lösa det?
Startade en tråd om det här vilket resulterade i att jag lämnade tillbaka min då 2 veckor gamla macbook men sen fick jag samma problem på min nya och lyckades lokalisera problemet till grafikväxlingen. Det fungerar som det ska om jag bara gör på GT 330M kortet. Men när det ska växla så känns det som datorn inte vet vilket kort den ska använda ibland och då blir det som skärmavbilden visar.
Vet ni om det finns någon tweak som gör att den stänger av växlingen automatiskt när den är ansluten till nätström?
Startade en tråd om det här vilket resulterade i att jag lämnade tillbaka min då 2 veckor gamla macbook men sen fick jag samma problem på min nya och lyckades lokalisera problemet till grafikväxlingen. Det fungerar som det ska om jag bara gör på GT 330M kortet. Men när det ska växla så känns det som datorn inte vet vilket kort den ska använda ibland och då blir det som skärmavbilden visar.
Vet ni om det finns någon tweak som gör att den stänger av växlingen automatiskt när den är ansluten till nätström?
Hmm låter ju faktiskt inte OK, men har du redan bytt dator så kanske det är någon bugg i OSX. Never the less, testa programmet gfxCardStatus http://codykrieger.com/gfxCardStatus. Hoppas det löser problemet!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!