2011-02-15, 09:59
Medlem
Ett engelskt tv-team gömde kameror i en känd engelsk koranskola som spelade in vad som hände och sades. Det visade på hur de använder våld och hot mot barnen och sprider hat och misstro mot alla icke-muslimer, där det bl.a. konstateras att vi är otrogna och mindre värda. Värt att nämna är att denna skola har höjts till skyarna av engelska politiker och media som glatt kommit dit och för att sprida lite multikultipropaganda till resten av befolkningen.

http://politisktinkorrekt.info/2011/02/15/koranskolor-i-storbritannien-lar-ut-hat-med-vald-och-hot/#more-77252

Del 1: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=v3hFT6gJ8NE#at=58

Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=2jhYw1wu_n8

Del 3: http://www.youtube.com/watch?v=Q7hQpk1cqHo

Del 4: http://www.youtube.com/watch?v=VQmZfm_hXuo

Del 5: http://www.youtube.com/watch?v=3L9e69MUdQA

Då vi har sett samma fenomen i Sverige har jag lite frågor:

Hur tror ni det ser ut i Sverige? Hur tror ni det exempelvis ser ut i islamisten Abdirisak Waberis skola Römosseskolan, använder de samma arbetsmetoder och lär ut samma saker tror ni?

Alla ni som anser att religiösa friskolor är en bra idé, vad anser ni om detta?
Citera
2011-02-15, 10:10
Medlem
assfuckeRs avatar
Rent spontant så ser jag en friskola med till exempel en kristen eller muslimsk TON som sunt. Jag har själv i min ungdom varit på innebandyläger med vissa kristna inslag till exempel att vi fick en bibel när den var slut, kristen värdegrund och allt det här. Inte direkt snack om gud och så utan bara sund kristen värdegrund. I en skola behöver det inte vara mer än så heller. MEN... Sen är det alla dessa jävla extremister främst då inom Islam men som även såklart finns inom kristendomen.

Som sagt, tanken är ifrån början god men det är nog i många fall svårt att övervaka och så vidare...
Citera
2011-02-15, 10:43
Medlem
Skulle liknande smygfilmer på den koran-trogne riksdagsmannen Waberis friskolor ge ungefär samma resultat?
Citera
2011-02-15, 10:46
Medlem
Det här bekräftar ju bara alla fördomar man har om islam... Sorligt.
Citera
2011-02-15, 11:31
Bannlyst
I Sverige finns det också koranskolor, det är med absolut sannolikhet exakt samma metoder man lär ut här. Varför skulle det vara annorlunda i Sverige? den arabiska utbildningspedagogiken är ökänd, det är en av anldeningarna att araber aldrig uppfinner eller tillverkar något.

- Man fostrar sina barn att hata oss. På så sätt får man fina mujahedins/självmordsbombare i framtiden. - Muslimerna är folket av en bok, alla andra religioner är folk av miljoner böcker.

Väst fremagångar är en ständig påminnelse för muslimska män om deras inkompetens. De skäms innerst inne och förstår inte varför de är så efterblivna, de tror att det beror på att de inte är tillräckligt religiösa. - Då blir det en ond cirkel. Det är bara en av anledningarna varför islam aldrig kan integrera sig i en annan kultur.
Senast redigerad av Kafir 2011-02-15 kl. 11:35.
Citera
2011-02-15, 11:53
Medlem
ozzyruless avatar
Jag tror dessa skolor ser precis lika dana ut i hela världen, varför den skulle vara annorlunda i Sverige förstår jag inte. Men det är väl "enskilda galningar" vi talar om, om man frågar massmedia och 7 klövern!

Skulle vara intressant om man gjorde lika dant i svenska koranskolor, det skulle antagligen tystas ner...
Citera
2011-02-15, 11:58
Medlem
De har ju enbart dessa koranskolor för att kunna ta över senare, de är redan från början hatiska mot det västerländska samhället innan, lär sig från föräldrarna och så, sedan blir de mer fanatiska i sitt hat mot länderna som tagit mot dem när de går i dessa skolor. Detta för att muslimerna såklart vill ta över här.

Det ser likadant ut här i Sverige förstås och dessa skolor måste förbjudas.
Citera
2011-02-15, 12:57
Medlem
Skrämmande. Dessa barn kommer att bli farliga individer för det västerländska samhället, om de inte blir religiösa extremister kommer de förmodligen att hamna i kriminalitet och därigenom urholka och destabilisera samhället. Detta om något bevisar att det inte går att lita på alla dessa muslimska ledarfigurer, de säger en sak framför kameran och en helt annan sak när den är avslagen.

Många brukar hävda att EU kommer bli som USA i framtiden med s.k. "gated communitys" och dylikt. Jag tror dock att det är en önskedröm. Om Europa inte reagerar inom en snar framtid och inför en förnuftig och hård assimilationspolitik med en kraftigt förändrad invandringspolitik, kommer Europa genomgå en balkanisering som eventuellt får samma konsekvenser, dvs en destabiliserat samhälle med öppna, etniskt och religiöst kopplade konflikter.
Citera
2011-02-15, 12:59
Medlem
Personer som Abdirisak Waberi är riktigt farliga för Sverige, hur kunde moderaterna släppa in en sådan extremist i sitt parti och hur fasen kunde han hamna i riksdagen!?
Citera
2011-02-15, 13:10
Medlem
Atlanteans avatar
Det verkar som att varje gång en utomstående använder dold kamera i dessa sammanhang så visar sig en bild av islam som muslimerna officiellt inte tillkännager och som politikerna inte vill känna till. Ta t.ex. moskén på Södermalm i Stockholm för flera år sedan.

Vad har svenska journalister gjort sedan avslöjandet på Södermalm? Dom verkar hellre vilja åka till Vellinge och granska den hemska högerpopulismen som dykt upp.
Det kan väl inte vara så att man tycker att politisk opinionsbildning är viktigare än att granska känsliga frågor?
Senast redigerad av Atlantean 2011-02-15 kl. 13:56.
Citera
2011-02-15, 13:13
Bannlyst
Det är tragiskt att svenska politiker skyfflar pengar in i sådan här verksamhet.
Citera
2011-02-15, 14:08
Medlem
Calaverras avatar
Dokumentären bekräftar mina misstankar. Jag hade blivit förvånad om de INTE lärde ut hat m.m. ALLA muslimska skolor lär ut hat mot tex kristna och judar så varför skulle inte koranskolorna göra det också? Även i många moskéer gör man det.

Islam är en politisk fascistisk ideologi som använder religion som täckmantel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in