2011-02-15, 00:28
Medlem
Var ute på krogen i fredags och köpte 2 bärs och en shot för 207 spänn, har kvitto på det och minns hela kvällen inklusive att jag skrev på kvittot för det köpet. Jag köpte inget mer och jag skrev till och med sms till min tjej att jag inte gjorde det.
Sedan märker jag idag att jag debiterats för ett annat köp på 168 kr.

Jag är helt säker på att jag inte köpt någonting och undrar nu hur jag ska gå till väga om det finns något jag kan göra för att få tillbaka pengarna?
Ingen annan har haft tillgång till mitt kort heller, det är jag säker på.

Transaktionsdatumet för det första köpet och för 20 kr till garderob kom igår, dvs söndag den 13e.
Transaktionsdatumet för det andra köpet som jag inte gjort var idag, måndag den 14e.
Bokföringsdatumen för samtliga köp var idag den 14e.

Någon som vet mer än mig om vad som kan ha hänt och vad jag ska/kan göra?
Citera
2011-02-15, 04:09
Medlem
Det är nog tyvärr inte så mycket du kan göra, testa att ringa banken och neka köpet. Kan fungera!

Mvh
Citera
2011-02-15, 13:09
Medlem
Weaverworlds avatar
Du kan göra jävligt mycket, steg ett är att ringa banken och säga att det inte är du som gjort köpet, om du har ett visa eller MC så be att de skickar slipen till dig. Det är upp till banken och affärsidkaren att visa att du verkligen gjort köpet, när du får kreditkortsnotan så kommer du att kunna se vem som skrivit på den.
Har du AmEx kommer du att få fightas ett tag men samma sak gäller där, de måste visa en underskrift på notan för att kunna dra pengar av dig.
Citera
2011-02-17, 00:23
Medlem
sanzadiluss avatar
När man betalar med kort kan pengarna dras i efterhand, det gäller att ha koll och komma ihåg vad man har köpt. Har du inte gjort något köp på 168 kr förra veckan t.ex.?
Citera
2011-02-17, 10:11
Medlem
sajgos avatar
kan även vara bartendern som skrivit på som dricks när de lägger ihop köpen på natten efter stället stängt, därav dagen efter
Citera
2011-02-17, 11:01
Medlem
Då jag inte tror att krogen använder sig av kort med kod utan istället signatur så är det bara att bege sig ner till krogen och be att få se det signerade kvittot. Kan detta inte visas upp eller om inte signaturen stämmer med din egen signatur så är det bara att börja bestrida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in