2011-02-14, 22:57
Medlem
Hej, jag har ett problem jag inte lyckats lösa på egen hand. Så här ligger det till.
Min dator använder ett 64-bit Windows 7 Home Premium, installerat när jag köpte den hos JME Data några veckor sedan. Detta fungerar fint och jag vill inte skapa problem för mig själv genom att installera ett annat OS, i och med att de verkar ha justerat vissa saker, plus lagt till en del nyttig mjukvara som även konfigurerats av dem. Det behöver vi inte riktigt gå in på utan vad jag vill ha hjälp med är att få ordentligt stöd för Japanska.

Problemet är som så att jag kan skriva på Japanska, och på hemsidor, facebook och så kan jag även se Japansk skrift utan några som helst bekymmer. Men så fort det kommer till filnamn, Skype, MSN, och även sökfältet i Chrome får jag inget annat än rutor. Jag lyckades lösa detta temporärt genom att installera en patch av något slag från microsofts sida, men detta förlorade sin effekt efter följande windows update och fungerar inte längre. Här är ett screenshot:
http://img827.imageshack.us/img827/8653/jp2e.png

Har ni några lösningar till detta problem?

mvh
C
Citera
2011-02-15, 14:49
Medlem
löste detta genom att ändra "Språk för program som inte stöder Unicode" under Nationella inställningar och Språkinställningar - Administrativa Inställningar" till Japanska. Varför tänkte jag inte på det innan?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in