2011-02-14, 17:30
Medlem
Turkfans avatar
Tjena, råkade totalpajja min iPhone när jag skulle öppna den och rengöra lite, tappade LCD'n i golvet och nu är den helt jävla paj.

Fick ett tips av en polare att tvätta skiten i tvättmaskinen och ta ut det på hemförsäkringen.
Vet att jag har nån drulleförsäkring på hemförsäkringen.

Farsan kollade med försäkringsbolaget (bor hemma), och de frågade hur den pajade, han sa att han inte visste.

Men om jag kör skiten i tvättmaskinen, får jag ut pengar då?
Vad kan självrisken ligga på?

Edit:
Knäckte inte nån warranty seal i mobilen.
Citera
2011-02-14, 17:34
Medlem
Månsans avatar
Hemförsäkringen kan vara ett spår. Jag efterfrågade en försäkring när jag köpte min iphone, den enda möjligheten var just hemförsäkringen sa dom på telia-butiken.
Citera
2011-02-14, 17:35
Medlem
Hostattacks avatar
Drulleföräkringen borde väl gälla även om du säger som det är, att du tappade den i golvet?
Citera
2011-02-14, 17:45
Medlem
Forbliranonyms avatar
Självrisken är på mellan 1000 och 1500 i regel, dessutom drar dom av mobilens värde för varje år den är, så i slutändan får du inte ut så mycket om du inte har en iphone av senaste moddel så klart.
Citera
2011-02-14, 19:32
Medlem
Turkfans avatar
Den är 1.5 år gammal.
Så vad kan man få ut då, eller ska jag bara laga?
Citera
2011-02-18, 01:54
Medlem
Turkfans avatar
Shameless Bump
Citera
2011-02-18, 15:17
Medlem
En bekant befann sig i en liknande situation med en trasig mobiltelefon, han bestämde sig för att göra en polisanmälan och alltså hävda att telefonen var stulen. Han fick då betala 1500kr i självrisk och fick ut en helt ny telefon av samma modell. Den telefonen var dock endast tre månader gammal, du kommer nog åka på ett avdrag som gör att du troligtvis inte får tillbaka mycket mer än vad du betalar i självrisk.
Citera
2011-02-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hemförsäkringen kan vara ett spår. Jag efterfrågade en försäkring när jag köpte min iphone, den enda möjligheten var just hemförsäkringen sa dom på telia-butiken.
Finns inte Apple care i Sverige på lurarna eller?

På datorerna _VAR_ det ju tokdyrt mot i USA. Hur det är nu vet jag inte.

Känns som att man får skylla sig själv om man fuckar enheten.

Drullesjälvrisk varierar väl, jag har 1500, med byte av försäkringsbolag hade jag kunnat få 1000.

Hur troligt är det att man dumpar iPhonen i tvättmaskinen? Märks inte i fickan? ..
På vilket vis fuckade du displayen? Det går inte att köpa en ny? Varför i h-e öppnade du den för "rengöring" överhuvudtaget? Vad var det för skit? Runt glaset?

Ännu en anledning till att jag aldrig tar sådana däringa försäkringar på var och varannan pryl. Dels ger de ju vinst till försäkringsbolaget över tiden men framförallt missbrukar ju folk det och de är de som begår försäkringsbedrägeri som gör pengar/det lönar sig för. Själv vill jag inte och då blir det ju jag som betalar för deras påhitt. Nej tack.
Senast redigerad av aliquis 2011-02-18 kl. 15:57.
Citera
2011-02-20, 22:33
Medlem
Turkfans avatar
Men bad jag om dina jävla moralpredikningar eller?

Att man råkar tvätta iphonen i fickan är otroligt lätt gjort.
Citera
2011-02-21, 01:21
Medlem
Diablo1118s avatar
Vad täcker din drulleförsäkring.... i mina ögon låter det som att du är en drulle som öppnade mobilen.
Men om du vill ljuga här är några tips.

Tappade mobilen mellan tåget och perongen när jag skulle gå ombord.
Cyklade och ramlade och mobilen som jag hade i fickan krossade mot marken.

Jobbar som kock och såg fel på ryggbiffen och Iphonen när jag skulle banka ut en lövbiff...
Citera
2011-03-10, 14:36
Bannlyst
Kan man försäkra sin iphone på tele2 där man köpt den, via nätet alltså?

Jag ringde min hemförsäkring och tänkte teckna ett sk drulleförsäkring som kostade ca 100 spänn i månaden som täckte all pryl man har, MEN.

Grejjen med drulleförsäkringen var inte så bra ändå tyckte jag, det lätt inte bra helt enkelt för att, den tappade sin värde varje år. Så skulle det hända nåt med telefonen eller vilken pryl som helst efter 3 år så har den minskat med 90% av sin värde. Alltså så skulle jag få 10% av värdet på telefonen och det är ca 600 kronor. En iphone4 kostar säkert fortfarande över 2k om 3 år så drulle är väl ingen bra försäkring förutsatt att man råkar ha sönder en pryl samma år som den är köpt annars är det bara skit.
Citera
2011-03-10, 18:38
Medlem
Orkar inte se dessa trådar i ekonomiforumet. I stort sett allt handlar i grund och botten om ekonomi, varför inte lägga in alla trådar i ekonomiforumet?

https://www.flashback.org/f345
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in