Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-14, 16:36
  #1
Avstängd
Kafirs avatar
I ett inlägg på Newsmill så skriver Hassan Moussa.

"Islamister måste tillfullo erkänna demokratin och erkänna kvinnan som en fullvärdig partner i revolutionen och staten. Det skriver Sheikh Hassan Moussa, imam och vice ordförande för Svenska fatwarådet."

http://www.newsmill.se/artikel/2011/...rliga-friheter

Men en som tjuvlyssnat på Hassans tal i Stockholmsmosken har helt annan information.

"Stockholms största moské sprider dubbla budskap. Det imamen säger i sitt tal på arabiska stämmer inte överens med hur texten tolkas till svenska. - USA våldtar islam, ryter imamen på arabiska från talarstolen. Tolken översätter till svenska: - Vi fördömer USA:s tortyr av irakiska fångar.

Det är fredagsbön i moskén på Medborgarplatsen i Stockholm. Varje vecka samlas här cirka
2 000 muslimer för att lyssna på Schejk Hassan Mousas predikan. Han är den högste imamen på moskén.

Mousa talar formell, klassisk arabiska och ryter i mikrofonen. - Vad är det för fel på er ni barnbarn till Muhammed? Hur länge tänker ni utstå denna förnedring av muslimer utan att handla? Amerikanska och brittiska soldater, barnbarn till Hitler, torterar muslimer i Irak."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/du...ken_147236.svd

Jag är övertygad om hans plötsliga kvinno-kampanj på Newsmill enbart är ett klassikt sätt som det Muslimska Brödraskapet sysslat med länge. Att ljuga för Islams skull och därmed få makt och förtroende över de naiva och korkade otrogna.

Vad vet vi mer om denne människa? En uppenbar medlem av det Muslimska Brödraskapet.
Vad är det som får honom att tala så här? Notera den totala avsaknaden av självkritik av det egyptiska folket i hans Newsmill inlägg. Allt är vårat fel. Ingenting är arabernas fel. Han pumpar skuld på oss och rullar ogenerat runt i offerrollen. - Vilka känslor försöker han plocka fram? Vad vill denne man e g e n t l i g e n? - Mer kluven tunga har jag aldrig sett.

Hur dumma tror han att vi är? Eller hur dumma är vi egentligen? Att islamister skulle börja erkänna lagar skriva av människan framför Guds lagar? Det han förespråkar är en av de största synderna inom Islam. Han förnekar Guds ord. Han vill ersätta guds ord med ord skrivna av människan. Det är dödsstraff på sådant inom islam - Varför skriver han det för övrigt på svenska på en svensk hemsida? Vad är mannen ute efter?
__________________
Senast redigerad av Kafir 2011-02-14 kl. 16:46.
Citera
2011-02-14, 17:09
  #2
Avstängd
Kafirs avatar
Precis efter bombdådet i Stockholm så skriver en miljöpartist Daniel Arrospide Alata som infiltrerat moskeen i 6 månader att det rekryteras terrorister regelbundet i södermalmsmoskeen. Han hävdar också att ledningen känner till allt.

Intervju för Norsk TV där han varnar för att de ev planerar att spränga ett kärnkraftverk.
http://www.youtube.com/watch?v=_YfsN...layer_embedded

Daniel Arrospide Alata på Newsmill
http://www.newsmill.se/artikel/2010/...n-skr-mmer-mig

Vad sysslar Hassan Moussa med e g e n t l i g e n med sitt utspel?
Citera
2011-02-15, 00:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Hur dumma tror han att vi är? Eller hur dumma är vi egentligen?

Oändligt och oändligt. Varför hänger du upp dig på det här? Är det inte bara positivt om Tjockhult blir lite överberikat? Eller; det kan ju inte direkt skada?

Det värsta är att sheiken har rätt. Om man hade gnuggat varje dumsvennes näsa i uttalanden som dessa hade h*n förmodligen glömt det direkt medan h*n zappade efter Idol eller annat valfritt fördummande mög. Jag tror inte att något kommer att ändras innan Tjockhult är lika berikat som Skåne.
Citera
2011-02-15, 11:20
  #4
Avstängd
Kafirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artavazd
Oändligt och oändligt. Varför hänger du upp dig på det här? Är det inte bara positivt om Tjockhult blir lite överberikat? Eller; det kan ju inte direkt skada?

Det värsta är att sheiken har rätt. Om man hade gnuggat varje dumsvennes näsa i uttalanden som dessa hade h*n förmodligen glömt det direkt medan h*n zappade efter Idol eller annat valfritt fördummande mög. Jag tror inte att något kommer att ändras innan Tjockhult är lika berikat som Skåne.

Därför att jag är rädd. Inte mest för islamisterna men av mediernas totala nonchalans och okunskap i ämnet. Islamister har härjat fritt i snart 10 år. De flyttar fram sina positioner ohindrat. Jag vill inte bo i ett arabiserat land och det är inget jag vill lämna över till de nästa generationerna heller.

Sant det där om Tjockhult. Men de är stenhårda på att hålla stängt för blattar i innerstan.
Hade det funnits nåt kommunalråd med stake så hade han satt araberna på tåget till Stockholms central.

Hassan Moussa tillåts ljuga oss rakt i nyllet. - Folk som spionerat i södermalmsmosken varnar för attacker på kärnkraftverk. - Vad gör makt o media? - Absolut ingenting. Det gör mig nervös.
Citera
2011-02-15, 11:27
  #5
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Vad sysslar Hassan Moussa med e g e n t l i g e n med sitt utspel?
Vet du, den tanken slår mig också..

Hassan Moussa ingår även i Malmös Fatwaråd (!), har blundat för extremister i Sthlms moské, sett på när sympatisörer för Muslimska Brödraskapet avancerar (I SIN EGEN MOSKÈ) men pratar NU om detta?

Jag tycker att hans artikel är rätt bra. Men jag fattar inte varför HAN skriver den? Antingen så har Hassan Moussa väldigt missförstådd, eller så har han till slut vågat ställa sig upp mot islamister eller så har han gjort en helomvändning. Jag hoppas på något av dessa. Men mest tror jag faktiskt att han snackar skit.

Obegriplig artikel med den personen som författare.
Citera
2011-02-15, 11:34
  #6
Medlem
vonmansteins avatar
Samt det är väl inte helt otänkbart att även detta förekommer http://www.youtube.com/watch?v=v3hFT...layer_embedded här http://www.islamiskaskolan.com/hem/

Sedan tänker jag på den sk säkerheten på de svenska kärnkraftverken, med greenpeace i färskt minne.
Citera
2011-02-15, 17:44
  #7
Avstängd
Kafirs avatar
"Vi utbildar morgondagens ledare."
http://www.islamiskaskolan.com/hem/

Islam är en ickesekulär livstil som förkastar demokratin. Det är fan i mej otroligt att skattemedel skall gå till sån här kontraproduktiv och direkt farlig dynga.

Jag är övertygad om att Hassan Moussa blåljuger på newsmill. Om Hassan Moussa är så intresserad av att reformerna och sekularisera islam så borde han givetvis börja på hemmaplan och inte här på skandinaviska halvön. Att ljuga inom islam är helt okej om det gynnar islam.- Att ljuga är jihad.

Han ljuger in oss i nån slags trygghet och sedan blåser han oss. Att han skulle ha blivit "nyfrälst" sekularist helt plötsligt finner jag helt osannolikt. I hans kretsar skulle han få en bannbulla och förlora alla vänner direkt. Skulle han säga detta i TV i tex Saudiarabien skulle de hugga huvudet av honom.
Citera
2011-02-15, 19:45
  #8
Medlem
Moffegrevs avatar
Vem fan är Hassan Moussa, och varför bryr sig någon om vad han tycker och tänker? Aldrig hört talas om människan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback