Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-14, 14:16
Medlem
big.spenders avatar
Tänkte starta en hemsida till min RIFT guild, då jag inte har några färdigheter som helst inom ämnet tänkte jag betala för att få någon att göra det! Lat som man är tänkte jag bara kolla runt lite ifall någon här gjort något liknande och vad det kostade för er?

Det jag vill med hemsidan är:

Den måste se proffsig ut, ett forum, bildgalleri, ansökningsblankett om man vill gå med i guilden, en kalender där man skriva upp sig till olika events.

Vad kan det komma att kosta på allt det här? En gissning mellan tummen och pekfingret kanske?

Mvh
Citera
2011-02-14, 14:24
Medlem
SilentVictorys avatar
Ptja, ska vi gissa på mellan 10-20.000 kr.
Kanske lite mer ändå.

Det är absolut inte gratis om du vill ha en "proffsig" hemsida.
Citera
2011-02-14, 14:30
Medlem
Beror väll på hur proffsigt du ska ha det?

Borde fungera med en wowstead sak?
Vanlig template som du själv leker ihopa med?

Ska du ha en helt unik sak får du nog räkna med 10-20 tusen.
Citera
2011-02-14, 14:44
Medlem
Hi-Techs avatar
Du har ingen kompis som kan göra hemsidan åt dig? Finns oftast någon man känner som kan knåpa ihop en hemsida. Själv har jag gjort hemsidor åt vänner som behövt det för ca. 2000-4000kr.

Billigast är såklart att göra hemsidan själv & det enklaste tillvägagångssättet är att bygga upp den med en CMS som t.ex. Joomla!, MODx, Drupal, osv. Finns gratis templates till dessa CMS'er på nätet som du kan bygga om.

Lycka till!
Citera
2011-02-14, 15:01
Medlem
grymmwallds avatar
Som sagt riktig skillnad mellan olika saker. ska du fixa ett företag som gör det så räkna med minst 10.000
nån som gör det svart kan som sagt göra det för 2-3 tusen. gjorde en hemsida nyligen i julklapp. fick dock betalt iallafall
Citera
2011-02-14, 15:02
Medlem
Kaustis avatar
1. Att fixa ett webbhotell och en domän gör du för typ 500 spänn
2. Att fixa en "proffsig" sida med forum, galleri och bakomliggande system blir ganska dyrt som dom ovan säger, men kika lite på nåt färdigt CMS-system som gör att ni slipper all bakomliggande kodning. Wordpress fixar ju det mesta ni behöver, men ser kanske inte så unikt ut.
Citera
2011-02-14, 15:03
Medlem
Dubsteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big.spender
Den måste se proffsig ut, ett forum, bildgalleri, ansökningsblankett om man vill gå med i guilden, en kalender där man skriva upp sig till olika events.
Om du anlitar en byrå: Över 50k skulle jag tro

edit: Förutsatt att du inte nöjer dig med hur guildsidor vanligtvis brukar se ut. Men då mister du dedär första
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in