Citat:
Ursprungligen postat av Gamlerunke
Det går inte bara att fråga hur många det är som vill deltaga i det konservativa partiet, utan att först redogöra vad för slags konservativt parti det är frågan om, och vad målsättningen är.
Är målsättningen med ett konservativt parti att, som du CYBERTEC visst föreslagit, att omstrukturera Sverige till ett VINSTDRIVANDE aktiebolag, vill då inte jag ha något med det partiet att göra.
Vad hade du tänkt använda vinsten till?
Och ur vilka har du tänkt driva den?
Det hela bygger på ett koncept som varit på "ritbordet" i ett antal år, dök upp på 80 talet redan men har aldrig kommit ut på förslag.
OCH man måste lägga tanken PARTI och tänka på andra lösningar, och vägar
Grundlinjerna är att de som inte kan arbeta skall ha en form av ersättning så dom klarar sitt dagliga behov. De som sedan vill ha mer kapitalvaror får jobba sig till dom, det skall med andra ord vara lönsamt att arbeta.
Sverige drivs på samma sätt som ett stort företag, där det arbetas för att täcka landets behov.
Det är som jag tidigare nämnde en bra bit från inriktningen i ditt inlägg, så vi kanske skulle starta upp en tråd om det vid nått tillfälle.
Dina tankar verkar helt klart bättre än de som finns i dag, så jag ser fram emot att följa det och se hur det går. Tyvärr så har jag lite svårt att tro att ett nytänkande parti kommer att slå igenom, men det har ju hänt tidigare och jag skall väl göra vad jag kan för att hjälpa