2011-02-15, 10:36
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Utmärkt förslag! Inte minst för att det hade varit stimulerande och spännande för dem som deltar. Dessutom hade det varit både nyttigt och intressant att se hur ett k9nservativt partiprogram hade utformats. Vad skall prioriteras och var skall tyngden ligga. Det hade varit en lärorik utmaning och ett bra sätt att illustrera för alla nyfikna som inte är riktigt nöjda med de alternativ som finns vad konservatism faktiskt innebär. Tas det ett initiativ härifrån bidrar jag mer än garna efter förmåga.
Citera
2011-02-15, 15:28
Bannlyst
Ett nytt konservativt parti känns onödigt då vi faktiskt har SD.
Citera
2011-02-15, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CYBERTEC
.Har grunnat på en tanke ett tag som går ut på Sverige som Aktiebolag, med styrelse och vinstdrivande satsningar. Man styr landet som ett multinationellt företag.

Seriöst, skojar du?
Vill du göra om landet till en slavfabrik som inte har tillgång till modern teknologi, spade och slägga till folket, och 12 timmars arbetsdagar och piskade till sömns?
Men det är klart, är partimedlämmarna dom största aktieägarna får vi ju in en del cash att dela på.
Senast redigerad av Gamlerunke 2011-02-15 kl. 19:31.
Citera
2011-02-15, 20:34
Medlem
CYBERTECs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlerunke
Seriöst, skojar du?
Vill du göra om landet till en slavfabrik som inte har tillgång till modern teknologi, spade och slägga till folket, och 12 timmars arbetsdagar och piskade till sömns?
Men det är klart, är partimedlämmarna dom största aktieägarna får vi ju in en del cash att dela på.

Nepp Vet ej din erfarenhet av företagande men den verkar vara negativ, det finns oändliga vägar att ta. Har inte ens påstått att det skulle fungera, vet bara att det fungerar mindre bra med en allians, och en sosse styrelse som kört landet i botten under 20 år tid
Citera
2011-02-15, 21:48
Bannlyst
Citat:
Nepp Vet ej din erfarenhet av företagande men den verkar vara negativ, det finns oändliga vägar att ta. Har inte ens påstått att det skulle fungera, vet bara att det fungerar mindre bra med en allians, och en sosse styrelse som kört landet i botten under 20 år tid

Fungera eller inte, tanken på att göra en fabrik av Sverige låter diktatoriskt, och kanske är det redan så det ligger till.
För tillfället finns ju redan en fabrik (Kina) räcker inte det, eller behöver du fler mojänger att leka med?
Jag är rätt negativt inställd till att sätta folk i arbete ja.
Citera
2011-02-16, 09:23
Medlem
CYBERTECs avatar
Citat:
Fungera eller inte, tanken på att göra en fabrik av Sverige låter diktatoriskt, och kanske är det redan så det ligger till.
För tillfället finns ju redan en fabrik (Kina) räcker inte det, eller behöver du fler mojänger att leka med?
Jag är rätt negativt inställd till att sätta folk i arbete ja.

HAHA nej jag har mina leksaker.
Lite tråkigt att du är emot arbete, måste bli tråkigt, men anser du att folk i så fall skall leva på bidrag i stället för att arbeta sig till sin dagliga ranson ?
Citera
2011-02-16, 14:25
Bannlyst
Citat:
HAHA nej jag har mina leksaker.
Lite tråkigt att du är emot arbete, måste bli tråkigt, men anser du att folk i så fall skall leva på bidrag i stället för att arbeta sig till sin dagliga ranson ?

Svaret är här.
https://www.flashback.org/sp28925521

Den dagliga ransonen, vem ska hålla i den?
Det finns baksidor med både konservativa och Liberala synsätt, hur vore det att handplocka det bästa från varje synsätt till exempel.
Det du tar upp är ju dom mörka och dåliga sidorna av konservatism, sådant som bör strykas helt och hållet.
Citera
2011-02-16, 15:33
Medlem
Lappjaevels avatar
Försök hålla er OnT om intresset att deltaga i de nya partiet.
Diskussioner om vad som är bra och dåligt kan ske i någon annan tråd
Citera
2011-02-16, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lappjaevel
Försök hålla er OnT om intresset att deltaga i de nya partiet.
Diskussioner om vad som är bra och dåligt kan ske i någon annan tråd

Det där lät ju väldigt demokratiskt
Citera
2011-02-16, 18:10
Medlem
Lappjaevels avatar
Citat:
Det där lät ju väldigt demokratiskt

Japp
Skämt åsido, eftersom den här tråden inte handlar om för och nackdelar så ska vi ju inte diskutera det här utan du kan ju skapa en egen tråd om "teknokonservatismens" nackdelar ;P
Citera
2011-02-16, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lappjaevel
Japp
Skämt åsido, eftersom den här tråden inte handlar om för och nackdelar så ska vi ju inte diskutera det här utan du kan ju skapa en egen tråd om "teknokonservatismens" nackdelar ;P

Dra fram punkterna som partiet står för då, så man vet hur det är utformat.
Alla konservativa partier behöver ju inte ha samma syn på konservatism, efter som konservatism kan variera väldigt mycket.
För eller emot kungen tex, alla konservativa partier behöver inte alls ha samma åsikt i den frågan.
Så vad tycker ditt parti?
Citera
2011-02-16, 18:33
Medlem
Lappjaevels avatar
Citat:
Dra fram punkterna som partiet står för då, så man vet hur det är utformat.
Alla konservativa partier behöver ju inte ha samma syn på konservatism, efter som konservatism kan variera väldigt mycket.
För eller emot kungen tex, alla konservativa partier behöver inte alls ha samma åsikt i den frågan.
Så vad tycker ditt parti?

Programmet i det stora hela ska utformas av de som visat intresse "Grundarna"
Först ska vi etablera en grund tillsammans med de konservativa rörelser som finns i landet och hitta en gemensam grund att gå på eftersom det är som du säger att alla konservativa har olika syn på det.
Så fort det är klart så ska du få ett PM! Jag skulle vilja be om din ställning till ett nytt parti på samma gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in