2011-02-13, 22:50
Medlem
Hallå!

Jag fick ett hembesök av två människor vid 12 tiden idag, en dam och en herre. Jag öppnade inte dörren då jag trodde att det var säljare till äckliga kalsonger och strumpor

Men jag reagerade lite på dem i efterhand. De plingade enbart på min dörr i hela trapphuset. De var normalklädda, bar på var sin "dokumentväska" och körde ifrån besöksparkeringen i en mörkblå Volvo S70. Jag ville ta reg numret men bilen var såklart för långt bort

Så jag undrar, gör försäkringskassan hembesök på söndagar??

Jag ringde till försäkringskassan idag för att dubbelkolla mitt ärende (jag blev lite nojjig efter det okända besöket), men de nämnde inget om något besök eller att jag skulle lämna flera uppgifter eller liknande.

Om det var försäkringskassan på dörren, säger de då inget när man ringer in till dem, eller brukar de hålla det hemligt eller något??

Tack på förhand!!!
Citera
2011-02-13, 22:54
Medlem
Det var Jehovas vittne!
Citera
2011-02-13, 23:02
Medlem
Kiakahas avatar
jah förmodligen jehovas vittne. brukar hälsa på mig också, ständigt en äldre dam och en äldre herre
Citera
2011-02-13, 23:03
Medlem
grovsmides avatar
Det beror på ärendet till fk, är det service till dig så inte en chans att dom jobbar söndagar.
Ska du betala, serva dom ja då kanske. Inte troligt men en liten liten liten chans. Kanske.

Mest troligt ett annat ärende där någon vill ha dina pengar. Hyresgästföreningen kanske?

Edit: Vad skulle Jehovas vilja? missionsärende riktat till yngre personer måste vara slag o luften?

Och var kommer pengarna ifrån? företagsbil och soppa.. 1 arbetstimme x 2personer (ideellt troligtvis men ändå..)
Senast redigerad av grovsmide 2011-02-13 kl. 23:08.
Citera
2011-02-13, 23:05
Medlem
winterwabbits avatar
Hembesök sker uteslutande efter överenskommelse med den det berör.

Det finns också en hel del förhållningsregler kring hembesök, med bland annat GPS-larm och kvittens-meddelanden efter avslutat möte som gör att sådana helst genomförs på kontorstider.
Citera
2011-02-13, 23:58
Medlem
Tackar för alla era svar!

Jag tänkte på det här med jehovas vittnen, men brukar de plinga på hos enskilda personer i trappuppgångar?? Det bor en hel del yngre i trappuppgången här, men de plingade enbart på hos mig??

Ang fk. Jag ringde till dem idag och dubbelkollade ett ärende jag har hos dem (enbart bostadsbidrag). Men de sa inget om att jag har besök att vänta eller att de vill ha fler uppgifter av mig.

Om det nu var fk som skulle vilja något av mig via den här hembesöket, skulle de ha sagt något till mig i luren då (pratade med dem 3 timmar efter att personerna var på dörren), eller hade de hållit det hemligt till de hade fått tag i mig personligen??

Fk bokar alltså tid med den det berör innan de gör hembesöket?? Jag trodde att de även gör "oanmälda" hembesök?? Fk gör inga besök på helgar alltså??

Humm, hyresgästföreningen är jag inte medlem i så där tror jag inte att de skulle hälsa på, om de nu inte har börjat ragga medlemmar på söndagar?? Jag har heller inga skulder hos varken inkasso eller kronofogden och alla räkningar är betalda!
Citera
2011-02-14, 06:53
Medlem
grovsmides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White-Racer
Humm, hyresgästföreningen är jag inte medlem i så där tror jag inte att de skulle hälsa på, om de nu inte har börjat ragga medlemmar på söndagar??

Det är ju just därför de skulle vilja hälsa på, när du väl betalar medlemskap vill dom inte ha med dig att göra. De kommer dagtid. Söndagar vet ej men de flesta är ju lediga och hemma då, är det hgf kommer dom tillbaka.

Har du nyss skrivit dig på en hyresrätt kan du sluta klura nu. Om inte nojja vidare..
Citera
2011-02-14, 07:18
Medlem
Radiotjänsten?
Citera
2011-02-14, 08:12
Medlem
Okej, näe jag skrev in mig på hyresrätten för snart 3 år sedan. Det var ungefär då som jag avslutate mitt medlemskap hos hgf!
Citera
2011-02-14, 09:31
Medlem
leprasjuklings avatar
Hyresgästföreningen ringer på hos mig säkert en gång i månaden och vill att jag blir medlem. Jag brukar numera bara strunta i att öppna eftersom de är jävligt aggressiva och otrevliga. De som ringer på jobbar på provision.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in