2003-11-12, 11:55
Bannlyst
nån som vet nått bra sätt att ytbehandla egenhändigt utskrivna klistermärken så de bli tåligare mot väder och vind? så jäkla dyrt att trycka hos ett tryckeri upptäckte jag

kanske lite limspray eller liknade?

kostade förövrigt 1880+380+200+moms för 1000st...

-------------------------------
OFFTOPIC! Inget PM pga full inbox. Töm din inbox!
/memorexonece
Citera
2003-11-12, 13:53
Medlem
Lackspray funkar utmärkt för mig.

Helt okej priser för vinylstickers:
http://www.withremote.com/
http://www.stickerguy.com/

(Rekomenderar withremote för snabba ryck).
Citera
2003-11-12, 22:50
Bannlyst
ahhh man tackar!!!
Citera
2003-11-25, 14:00
Medlem
Psykozs avatar
Jag har fixat en massa A4 papper med klister på baksidan som man kan skriva ut via datorn... Kör i laserskrivare som bränner i pappret, pappret kommer ut... Klipp lite dra bort bak sidan klistra upp färdigt! Man kan ju göra eget också...

Problemet är att typ 25 papper i A4 format kostade iaf den jag köpte ca 210 kr... "Köpte"
Citera
2003-11-25, 15:00
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
Jag har fixat en massa A4 papper med klister på baksidan som man kan skriva ut via datorn... Kör i laserskrivare som bränner i pappret, pappret kommer ut... Klipp lite dra bort bak sidan klistra upp färdigt! Man kan ju göra eget också...

Problemet är att typ 25 papper i A4 format kostade iaf den jag köpte ca 210 kr... "Köpte"

20 papper med klister kostar här i Ludvika 20 kr
Citera
2003-11-25, 19:07
Medlem
memorexoneces avatar
För folk som vill köpa utan situationstecken kanske borde köra förbi Biltema.
25st A4 för 70kr
Sen har de olika format där det är flera klistermärken/A4.
Upp till 65märken/ark. Alla pack är 25ark och alla kostar 70kr.
Citera
2003-11-26, 01:19
Medlem
Psykozs avatar
Hmm skummt att jag aldrig har sett nått sådant på Biltema, har väl haft ögonen på annat
Konstigt att det kostade så mycket... Hmm iofs det var ju på en lyxig bokhandel... Så det måste betyda att jag super klister + Bra papper, bättre än Biltema och Ludvika tillsammans iaf
Citera
2003-11-27, 19:02
Medlem
memorexoneces avatar
Mmm, de brukar ju ta lite överpris på sådanna ställen och Biltema lite lägre pris och säkert(men inte alltid) märkbar kvaliteetsskillnad.
Citera
2003-11-27, 22:27
Bannlyst
ahhh najs!! så om man har en laserskrivare + lackspray då borde det sitta som berget då alltså.. har för övrigt upptäckt att även laser slits ganska lätt, brukade klistra skurkbamse märken på rullbanden förr i tiden, och de bleknade efter nån vecka.
Citera
2003-11-28, 02:29
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BARREL
ahhh najs!! så om man har en laserskrivare + lackspray då borde det sitta som berget då alltså.. har för övrigt upptäckt att även laser slits ganska lätt, brukade klistra skurkbamse märken på rullbanden förr i tiden, och de bleknade efter nån vecka.

Skurkbamse? Hahahaha
Annars är ju en hit att testa Vinylpapper/klister, har nån vän som håller på med sånt, resultatet blir klisterlappar/stickers lika bra som dom dära rådjuren som xxxxx klistrar upp i Stockholm
Citera
2003-12-01, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
Skurkbamse? Hahahaha
Annars är ju en hit att testa Vinylpapper/klister, har nån vän som håller på med sånt, resultatet blir klisterlappar/stickers lika bra som dom dära rådjuren som xxxxx klistrar upp i Stockholm

ahh gött!! vinylpapper ja har även funderat på att kanske beställa från stickerguy.com
Citera
2003-12-04, 18:58
Medlem
Psykozs avatar
Vinylpapper var det ja!
Finns på butiken Kreatima som ligger vid Sveavägen om jag inte minns helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in