2011-02-13, 21:21
Medlem
hobokens avatar
http://www.prepidemic.com/wp-content/uploads/2010/06/Mad-Men-Club-collar.jpg

Den är så fruktansvärt stilig. Ägde en sådan skjorta i oxford från Ralph Lauren Rugby förut men efter att den förolyckats i tvätten är jag på jakt efter en mer formell att ha till kostym. Var hittar man sådana skjortor i Stockholm? Har letat överallt, men hittar ingenting.

Enormt tacksam för svar.
Citera
2011-02-13, 22:03
Medlem
Point Blanks avatar
Klubbkragen är riktigt stilig. Tyvärr är ju utbudet väldigt dåligt i Sverige. Har du kikat på RL på NK?
Citera
2011-02-13, 22:36
Medlem
Liberaliss avatar
Hackett har två skjortor i nuvarande sortimentet med klubbkrage (dock saknar dessa hål för collar bar).
Citera
2011-02-13, 22:59
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Klubbkragen är riktigt stilig. Tyvärr är ju utbudet väldigt dåligt i Sverige. Har du kikat på RL på NK?
Ja, där har jag letat. RL på NK är ett skämt, anpassat efter den svenska marknaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Liberalis
Hackett har två skjortor i nuvarande sortimentet med klubbkrage (dock saknar dessa hål för collar bar).
Okej, ska kolla Hackett! Hål spelar ingen större roll, har nog inte tänkt använda collar bar ändå. Det är förvisso stilfullt men lite för excentriskt för min smak och ålder.
Senast redigerad av hoboken 2011-02-13 kl. 23:02.
Citera
2011-02-13, 23:04
Medlem
ShogunAssasins avatar
Har också fått upp ögonen på senaste tiden för klubbkragen, hur vore det om man dök upp på en födelsedagsfest med en sådan skjorta, slips och collar pin om man kör ganska neddressat i övrigt, klubbkavaj och chinos/manchesterbyxor?
Citera
2011-02-13, 23:57
Medlem
meisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Har också fått upp ögonen på senaste tiden för klubbkragen, hur vore det om man dök upp på en födelsedagsfest med en sådan skjorta, slips och collar pin om man kör ganska neddressat i övrigt, klubbkavaj och chinos/manchesterbyxor?

Att du ens behöver fråga är ett bättre svar än de du kommer få här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in