2011-02-13, 21:08
Medlem
Tigris.of.gauls avatar
I Vista finns en funktion "automatisk säkerhetskopiering" till en annan partition av hårddisken, E. När E blev full av säkerhetkopior raderade jag rubbet, för att få plats till nya. Nu funkar det inte längre. Har gjort en "manuell" kopia till E, men när dator ska köra schemalagd kopiering säger felmeddelandet att den inte kan hitta ngn tidigare kopia (att utgå ifrån antar jag?).

Vad göra? Tacksam för uppslag...
Citera
2011-02-13, 22:04
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigris.of.gaul
I Vista finns en funktion "automatisk säkerhetskopiering" till en annan partition av hårddisken, E. När E blev full av säkerhetkopior raderade jag rubbet, för att få plats till nya. Nu funkar det inte längre. Har gjort en "manuell" kopia till E, men när dator ska köra schemalagd kopiering säger felmeddelandet att den inte kan hitta ngn tidigare kopia (att utgå ifrån antar jag?).

Vad göra? Tacksam för uppslag...

De e väl shadowcopy som vista gör också.. Så skulle nästan säga att du ska ladda ner ett annat säkerhetskopierings program som är 100 ggr bättre än vistas egna.

ps. Fungerar det när du gör det manuellt?
Citera
2011-02-13, 23:26
Medlem
Tigris.of.gauls avatar
Tack för tips, ska kanske prova det. Men jo, funkar utan problem när jag kör manuellt första gången. Sedan när jag försöker igen kan inte kopian hittas. Och den behövs tydligen för att kunna göra kopia nr2. Frustrerande...
Citera
2011-02-14, 00:12
Medlem
Virrevargs avatar
Jag tipsar om Cobian Backup som jag är gratis och ett rätt bra program
Citera
2011-02-14, 00:46
Medlem
Tigris.of.gauls avatar
Okej ska titta på det. Fast helst hade jag velat få ordning på vistas egen kopieringsfunktion. Måste va ngn bugg i programmet, antar jag? Tack för tips om andra alternativ i alla fall.
Citera
2011-02-14, 13:46
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virrevarg
Jag tipsar om Cobian Backup som jag är gratis och ett rätt bra program
Även jag rekommenderar det. Användarvänligt med mycket funktioner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in