2011-02-13, 20:54
Medlem
Knutbollens avatar
Tog med mig matsäck in till stan idag. Som tur var fick jag äta min hemlagade mat på stadsbibliotekets cafeteria vilket jag inte skulle få göra nästa gång. Jag undrar ifall någon vet något fik man kan sitta på och äta sin matsäck så man slipper betala för restaurang varje dag. Jag tänkte på något centralt ställe med omnejd.
Citera
2011-02-13, 21:02
Medlem
SailorCalvins avatar
Om du nu tog med mat in till stan gjorde du væl det av den anledning att du skulle vara dær længe? Om du nu skall vara dær længe och varje dag kan man ju gissa att det ær pga plugg eller jobb och då finns det væl alldeles utmærkta lokaler før sådant dær?
Tvivlar på att caféer eller restauranger upplåter bord till folk som tar med egen mat eftersom det inte riktigt ær deras affærsidé.
Skall du bara gøra det någon gång i månaden får du nog snællt æta ute (våren ær på G) eller betala en femtilapp før en macka..
Citera
2011-02-13, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knutbollen
Tog med mig matsäck in till stan idag. Som tur var fick jag äta min hemlagade mat på stadsbibliotekets cafeteria vilket jag inte skulle få göra nästa gång. Jag undrar ifall någon vet något fik man kan sitta på och äta sin matsäck så man slipper betala för restaurang varje dag. Jag tänkte på något centralt ställe med omnejd.

kanske i nordstan eller vid backaplan med de andra gubbarna...?
Citera
2011-02-15, 10:08
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Jag tror att de flesta fik vill tjäna pengar själva och inte fungera som en typ av uppehållsrum. Försök med något fik i Majorna, typ det på Musikens Hus.
Citera
2011-02-15, 13:15
Medlem
Citat:

Jag vet inte hur bra du känner göteborg... men alltså.. Haga är ju en stadsdel som består av softa kaféer och schyssta pajjer! dra dit vetja
Citera
2011-02-15, 14:34
Medlem
Ronilles avatar
Får man fråga varför du tar med matsäck? Jobbar du så får du väl äta på ditt jobb och pluggar du så får du väl sitta på universitetet i någon vrå.
Citera
2011-02-16, 09:02
Medlem
RosaMaggans avatar
Snylta på något av universitetets lokaler. Eller vänta tills det blivit varmare och sitt på en parkbänk. Eller ta med ett sittunderlag och en termos och sitt ute fast det är kallt.
Citera
2011-02-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaMaggan
Snylta på något av universitetets lokaler. Eller vänta tills det blivit varmare och sitt på en parkbänk. Eller ta med ett sittunderlag och en termos och sitt ute fast det är kallt.

Skulle säga samma sak själv, GU är utspritt över hela Göteborgs innerstad och där finns ingen som helst kontroll över vilka som sitter och äter i de matsalarna. Bestick och microvågsugnar finns nästan alltid att låna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in