2011-02-13, 19:42
Medlem
damparnes avatar
Enligt kvällens sportspegel fick inte Petter S köra sista sträckan för att han blivit stoppad av polis på lördagskvällen. Vad har han blivit stoppad för? Fortkörning, rattonykterhet, söndriga lysen eller något annat??
Citera
2011-02-13, 20:30
Medlem
Fortkörning... 112km/h på 80väg !
Citera
2011-02-13, 20:32
Medlem
Det kan inte stämma.
Blivit stoppad av polis på lördagskvällen och inte får köra sista sträckan på söndagen.
Det rimmar inte.
Jag tror bara att det är ett galet ploj (skoj) av Petter.
En rolig grej helt enkelt.
Petter är lite (roligt) galen ibland.
Senast redigerad av fossilrony 2011-02-13 kl. 20:36.
Citera
2011-02-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fossilrony
Det kan inte stämma.
Blivit stoppad av polis på lördagskvällen och inte får köra sista sträckan på söndagen.
Det rimmar inte.
Jag tror bara att det är ett galet ploj (skoj) av Petter.
En rolig grej helt enkelt.
Petter är lite (roligt) galen ibland.

Nä givetvis stämmer det inte... bluff o båg alltihop!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/rally/article8561401.ab

Citera
2011-02-13, 20:40
Medlem
Ok. Jag ger mig..
Tråkigt läge.
Citera
2011-02-13, 23:33
Medlem
Der_Richters avatar
I stort sett alla polisväsenden i världen hade släppt det under pågående rallytävling. Enter bajsnödiga svenska paragrafriddare och se så det blev. Mitt tips - Kvinnlig snut med rättspatos och grinig morgon.

Pinsamt, inte för Petter men för Sverige.
Citera
2011-02-14, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
I stort sett alla polisväsenden i världen hade släppt det under pågående rallytävling. Enter bajsnödiga svenska paragrafriddare och se så det blev. Mitt tips - Kvinnlig snut med rättspatos och grinig morgon.

Pinsamt, inte för Petter men för Sverige.

Kan bara hålla med, mycket trist
Det hade aldrig läckt ut om de bara kunde släppt han denna gång...
Citera
2011-02-14, 14:05
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton80
Kan bara hålla med, mycket trist
Det hade aldrig läckt ut om de bara kunde släppt han denna gång...

Haha, helt otroligt.

Ofta klagar folk på att Polisen bara sitter och dricker kaffe hela dagarna, nu när de faktiskt inte "dricker kaffe" så klagar ni på att dom gör det dom ska?

Citera
2011-02-14, 15:28
Medlem
Helt rätt, rallyförare star inte över lagen.
Citera
2011-02-14, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Helt rätt, rallyförare star inte över lagen.

Jag tycker dock att han borde fått köra sista stäckan, man borde inte behöva ha körkort för att få köra rally.

Man behöver ju t ex. inte ha MC-kort för att köra cross osv.

Eller har jag missuppfattat allt?
Citera
2011-02-14, 19:19
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthen
Jag tycker dock att han borde fått köra sista stäckan, man borde inte behöva ha körkort för att få köra rally.

Man behöver ju t ex. inte ha MC-kort för att köra cross osv.

Eller har jag missuppfattat allt?
Grejen är att man använder allmänna vägar för att transportera sig mellan de olika SS. Hade man lastat upp bilen på en kärra och låtit någon köra den mellan sträckorna hade det varit OK rent lagligt, då en specialsträcka räknas som inhägnat område/avlyst väg. Detta skulle nog inte funka dock, då det finns regler som säger att en rallybil ska ta sig hela vägen för egen maskin.

Synd om Petter kan jag tycka, ett straff ska han ju ha, men tycker ju polisen kunde skrivit ner hastigheten till 29 km/h över hastighetsgränsen. Men rätt ska ju vara rätt ändå. Som tur är fortsätter ju hans kamp om VM-titeln i Mexico, en femteplats i Svenska är väl godkänt om man tänker på hur det kunde gått.
Citera
2011-02-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Grejen är att man använder allmänna vägar för att transportera sig mellan de olika SS. Hade man lastat upp bilen på en kärra och låtit någon köra den mellan sträckorna hade det varit OK rent lagligt, då en specialsträcka räknas som inhägnat område/avlyst väg. Detta skulle nog inte funka dock, då det finns regler som säger att en rallybil ska ta sig hela vägen för egen maskin.

Synd om Petter kan jag tycka, ett straff ska han ju ha, men tycker ju polisen kunde skrivit ner hastigheten till 29 km/h över hastighetsgränsen. Men rätt ska ju vara rätt ändå. Som tur är fortsätter ju hans kamp om VM-titeln i Mexico, en femteplats i Svenska är väl godkänt om man tänker på hur det kunde gått.

Kartläsaren kunde väl ha kört mellan sträckorna? Det jag menar är att han borde ha fått köra sträckan.

Men jaja nu är det som det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in