Citat:
Ursprungligen postat av
Dugin
Arabiska svordomar hör utan tvekan till de mest kreativa och slagkraftiga svordomarna. Jag menar, "min fot i din syrras fitta"?!

Ja, mycket humor. Grejen med arabiska är att om man bortser från all negativ skit som kommer med arabisk kultur (islam, pedofilprofet, terrorism, folkmord osv), så är arabiska alla tiders det roligaste och coolaste språket. Man behöver liksom inte ens vara en komedibegåvning ā la Eddie Murphy, räcker med att man säger det på arabiska så kan man framstå som hur rolig som helst. Detta menar jag är också varför arabiska komiker som Duraid Lahham (Ghawar al-Toshi), Naji Jaber (Abu Antar), Adel Imam osv inte ens är roliga (helt värdelösa och odugliga lustigkurrar), men de gör sin grej på arabiska, och då blir de roliga bara för det.
Sedan är ju svordomarna extra roliga och så på arabiska, men hela språket är faktiskt förbannat jävla roligt och ärligt talat även coolt att snacka och lyssna på; mycket känsla och så när man snackar på arabiska. Det finns helt enkelt många ord och uttryck som sitter riktigt bra på arabiska på ett sätt som inget annat språk kan säga det lika bra.