• 1
  • 2
2011-03-06, 02:20
Medlem
masamisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MC.Hammer
ibnil gawad - din pappa är bög (ordagrant son till en bög).
Du kan byta ut gawad med sharmota (hora), madjnon (idiot), kalb (hund) etc.

Fel!!!
Gawad betyder pimp, det är manyak som är bög.
Citera
2011-03-07, 10:31
Medlem
MC.Hammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masamiso
Fel!!!
Gawad betyder pimp, det är manyak som är bög.

Sorry, nāstan rātt.
Citera
2017-06-07, 21:19
Medlem
EliasAlucards avatar
En av mina personliga favoriter är "kiss echtak bi eghri" (min fot i din syrras fitta). Går även att variera med "kiss emmack bi eghri" (alltså mor istället för syster). En annan kort och koncis klassiker är "maniack" (bög), sitter riktigt bra eftersom bög är betydligt mer skam i arabvärlden, medan det snarare är något positivt i Västvärlden Också en cool svordom är "acho sharmota" (horbrorsa).

Visserligen inte arabiska, utan snarare assyriska/syrianska, och låter helt enkelt mer klassiskt och äkta på suryoyo: nakno emoch (nik emmack på arabiska); betyder knulla din morsa.
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-06-07 kl. 21:22.
Citera
2017-06-08, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
En av mina personliga favoriter är "kiss echtak bi eghri" (min fot i din syrras fitta). Går även att variera med "kiss emmack bi eghri" (alltså mor istället för syster). En annan kort och koncis klassiker är "maniack" (bög), sitter riktigt bra eftersom bög är betydligt mer skam i arabvärlden, medan det snarare är något positivt i Västvärlden Också en cool svordom är "acho sharmota" (horbrorsa).

Visserligen inte arabiska, utan snarare assyriska/syrianska, och låter helt enkelt mer klassiskt och äkta på suryoyo: nakno emoch (nik emmack på arabiska); betyder knulla din morsa.

Haha kiss echtak bi eghri lärde jag mig tidigt. Användes flitigt i tonåren för att förolämpa uppkäftiga araber
Citera
2017-06-08, 15:44
Medlem
"Scharra" = skit

Nöjer mig med det! :-)

Används vad jag förstår ungefär som vår svordom "skit" fast lite starkare.

Används dock inte som förstärkningsord så som vi gör i skitbra, skitlänge osv osv.
Citera
2017-07-15, 11:44
Medlem
Dugins avatar
Arabiska svordomar hör utan tvekan till de mest kreativa och slagkraftiga svordomarna. Jag menar, "min fot i din syrras fitta"?!
Citera
2020-12-07, 19:24
I Sverige säger de yngre mer ovanliga "skit, bajs, hora."

Det är vanligaste i MENA att man svär med djur exempel apa qird ful, åsna himaar dum, ko baqaraa tjock.

De som säger knulla till allt är mest Libanon.
Citera
2020-12-07, 19:40
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Arabiska svordomar hör utan tvekan till de mest kreativa och slagkraftiga svordomarna. Jag menar, "min fot i din syrras fitta"?!
Ja, mycket humor. Grejen med arabiska är att om man bortser från all negativ skit som kommer med arabisk kultur (islam, pedofilprofet, terrorism, folkmord osv), så är arabiska alla tiders det roligaste och coolaste språket. Man behöver liksom inte ens vara en komedibegåvning ā la Eddie Murphy, räcker med att man säger det på arabiska så kan man framstå som hur rolig som helst. Detta menar jag är också varför arabiska komiker som Duraid Lahham (Ghawar al-Toshi), Naji Jaber (Abu Antar), Adel Imam osv inte ens är roliga (helt värdelösa och odugliga lustigkurrar), men de gör sin grej på arabiska, och då blir de roliga bara för det.

Sedan är ju svordomarna extra roliga och så på arabiska, men hela språket är faktiskt förbannat jävla roligt och ärligt talat även coolt att snacka och lyssna på; mycket känsla och så när man snackar på arabiska. Det finns helt enkelt många ord och uttryck som sitter riktigt bra på arabiska på ett sätt som inget annat språk kan säga det lika bra.
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-12-07 kl. 19:59.
Citera
2020-12-07, 19:54
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinne
Yabn ul gazmah = Du son av en sko

Skrattar så jag gråter. Borde ta upp studierna av arabiska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in