2011-02-13, 18:14
Medlem
Har spelat cs och dod sen de första gången lanserades. Köpte en Macbook 13" med Intel processor i somras. Alltså den senare utgåvan av den modellen. Med utökat minne och lite annat tjaffs.

Har försökt att spela med Crossover men låg på ca 40/50fps. Gav upp idén, men sen sa någon till mej att det fungerar bättre med Boot Camp än med Crossover.

Öppnade Boot Camp och var tvungen att säkerhetskopiera allt på datorn innan jag kunde använda Boot Camp. Men när jag öppnar Time Machine så finns det inga hårddiskar att välja på att säkerhetskopiera. Det står typ "Välj hårddisk", men fältet är tomt. Trycker då på Time Capsule men inser att jag inte vill ha med Air Port att göra och bara ger upp.

Varför funkar det inte? Borde ju stå "Macintosh HD".

Tror ni förresten att det går bättre med Boot Camp än det gick med Crossover? Och nej, vill inte spela cs:source eller dod:source, de suger
Citera
2011-02-13, 18:32
Medlem
Snöjs avatar
Om du inte har kopplat din Time Capsule med sladd till datorn, och inte vill ha med AirPort att göra, så är det ganska omöjligt för dig att säkerhetskopiera till den.

Och ja, det borde fungera bättre att spela genom Bootcamp.
Citera
2011-02-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Om du inte har kopplat din Time Capsule med sladd till datorn, och inte vill ha med AirPort att göra, så är det ganska omöjligt för dig att säkerhetskopiera till den.

Och ja, det borde fungera bättre att spela genom Bootcamp.

Okej då missuppfattade jag själva processen. Trodde den skapade en ny partition dit allt säkerhetskopierades till. My bad.

Okej det ska funka bättre alltså, värt att prova.
Citera
2011-02-13, 19:33
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callistar
Har spelat cs och dod sen de första gången lanserades. Köpte en Macbook 13" med Intel processor i somras. Alltså den senare utgåvan av den modellen. Med utökat minne och lite annat tjaffs.

Har försökt att spela med Crossover men låg på ca 40/50fps. Gav upp idén, men sen sa någon till mej att det fungerar bättre med Boot Camp än med Crossover.

Öppnade Boot Camp och var tvungen att säkerhetskopiera allt på datorn innan jag kunde använda Boot Camp. Men när jag öppnar Time Machine så finns det inga hårddiskar att välja på att säkerhetskopiera. Det står typ "Välj hårddisk", men fältet är tomt. Trycker då på Time Capsule men inser att jag inte vill ha med Air Port att göra och bara ger upp.

Varför funkar det inte? Borde ju stå "Macintosh HD".

Tror ni förresten att det går bättre med Boot Camp än det gick med Crossover? Och nej, vill inte spela cs:source eller dod:source, de suger
tycker du 40fps laggar?
Citera
2011-02-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
tycker du 40fps laggar?

är man van att spela med 100fps konstant och med minst 100 hertz på skärmen.. så ja, 40fps är lagg imo!
Citera
2011-02-13, 21:05
Medlem
Minimaskots avatar
Det är skillnad på spel och spel, FPS är ju FPS, men i CS + dod är det 100 fps som gäller. 40 fps i CS är enormt hackigt.
Citera
2011-02-14, 11:47
Medlem
bootcamp kommer vara väldigt väldigt mycket bättre.

Då laddar du upp Windows från början, ingen fulstart/emulering.
Citera
2011-02-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimaskot
Det är skillnad på spel och spel, FPS är ju FPS, men i CS + dod är det 100 fps som gäller. 40 fps i CS är enormt hackigt.

lite off topic men ändå.

I DoD så behöver man max 80fps.
Citera
2011-02-22, 21:52
Medlem
Minimaskots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
lite off topic men ändå.

I DoD så behöver man max 80fps.

Såg det i efterhand.

För att komma TILL topic då.

Så... jag minns fan inte vad jag gjorde när jag installerade Boot Camp. Gjorde det direkt när macbooken var ny... så säkerhetskopieringen kanske gick för fort för att hinnas se

Jag lirar spel över Boot Camp, och det märkts inte att man sitter på en mac, fpsen och allt är på topp.
Citera
2011-02-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimaskot
Såg det i efterhand.

För att komma TILL topic då.

Så... jag minns fan inte vad jag gjorde när jag installerade Boot Camp. Gjorde det direkt när macbooken var ny... så säkerhetskopieringen kanske gick för fort för att hinnas se

Jag lirar spel över Boot Camp, och det märkts inte att man sitter på en mac, fpsen och allt är på topp.

Anledningen till att du inte "hann se" säkerhetskopieringen var för att det inte gjordes nån
Bootcamp tar upp den "bakre delen" av hårddisken, och har den inte fyllts upp innan så är det utrymmet redan ledigt. Har hårddisken däremot varit i användning en stund har det förmodligen hamnat en hel del skräp där som av någon anledning inte går att flytta. Det är Därför den vill göra en säkerhetskopia utifall att man måste blåsa om hela datorn. (Better safe than sorry, right?)
Citera
2011-02-24, 19:24
Medlem
GzGurrzs avatar
Det går mycket bättre med bootcamp ! Det vet jag genom egen erfarenhet
Citera
2011-03-01, 16:53
Medlem
Tack för allas svar.
Noob på mac som man är så antar jag att det är bäst att egentligen formatera hela skiten och börja om på nytt och redan då fixa med bootcamp. Har ingen extern hårddisk att koppla in där jag kan säkerhetskopiera allt till. För det var så man skulle göra om jag förstod det rätt?
Nu vet jag hur det känns för gamlingar och utsättas för en dator man inte förstår sig på.

Och ja, 80fps räcker i DoD. Men av någon anledning märker jag av om en dator endast klarar av 80 och kör på det, än att den klarar 100 och kör 80. Känns som att det flyter bättre. Sist låg jag på 60fps då min LCD skärm bara klarade 60 hertz. Och när jag hade högre fps än vad hertzen på skärmen låg, så kändes det som att skärmen laggade, typ av tearing fast ändå inte. Så körde på max fps 60. Antingen är det bara en placebo-effekt, eller så stämde det. Datorer kan liknas vid raketforskning ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in