2011-02-13, 18:04
Medlem
Läste ett inlägg av en person, som verkade kunna sin sak, där han rekommenderade detta bolag på placera.nu. H*n påstod att detta kan vara en mångdubblare inom en kort tidshorisont. Har inte själv läst något om företaget. Är det värt att ta sig en titt på den säg?
Citera
2011-02-13, 18:38
Bannlyst
Jag håller koll på denna, men den har fått lite för stor fallhöjd om det inte går enligt planerna.
Så jag avvaktar, men den finns med i min bevakningslista.
Citera
2011-02-13, 21:16
Medlem
Kan det vara detta inlägg som talas om?

"NOTERA procent ökningen 2010 mot 2009!!

Tänk på att bolaget har klarat lågkonjuktur med råge vilket göra Q4 rapporten extra intressant.

"Kvartalsredogörelse för perioden 01.01.2010 – 30.09.2010

- Omsättningen för perioden uppgick till 227 Mkr (128,5) vilket motsvarar en
ökning med 77 %.

- Koncernens rörelseresultat uppgick till 1 782 tkr (1 517), en ÖKNING med ca 17 %."

Man bör alltså utan att ta hänsyn till förbättringar i marginalerna, omsätta ca 340 milj+, och göra ett rörelseresultat 2010 på minst 2500 tkr.

Varför skulle då marginalerna q4 / 2011 kunna bli bättre.

Företaget jobbar målinriktad med att se över marginalerna/skära kostnader.
Omstruktureringar i Kina för att skära kostnader är gjort, och bör ge resultat.
De har själva satt upp mål om att omsätta 500 milj 2011, detta skulle med gamla marginalerna ge ett resultat på ca 10000 tkr, vilket innan dagens uppgång motsvarar halva börsvärdet redan nu!!

Lyckas man däremot förbättra marginalerna med säg 1-5% , stiger då resultatet 2011 med 5-25 milj, detta är alltså då en bonus, då bolaget rean är lönsamt! "

Denna tillsammans med Mineral Invest som jag haft ett längre tag är en av de mest spännande i portföljen för tillfället, kanske även ska räkna dit CTEH också.

Jag har som sagt själv köpt en post i denna just för att uppsidan är tilltalande.
Om fjärde kvartalet är så positivt som det spås vara så kommer kursen gå upp ordentligt men frågan är som alltid om det är läge att vänta till efter rapporten som är nu i slutet på februari?

Det finns egentligen bara två senarium då företaget har varit rätt blygsamma tidigare med att uppvisa positiva resultat. Antingen så köper man in sig idag på den rätt låga kursen om 0,14:- och så blir resultatet en besvikelse eller så väntar man till efter rapport med risk för att kursen har rusat så pass mycket så att den blivit för dyr för att kunna använda i tradingsyfte.

När det gäller aktier så är a och o att gå in i rätt tid och personligen tror jag att den kommer gå upp betydligt närmsta tiden och letar man efter en högrisk så är den absolut köpvärd idag. Annars har du som sagt MII & CTEH att krydda med.
Citera
2011-02-28, 11:45
Medlem
Euroshoppers avatar
rapport idag!

gick in på 10 öre och har ingen jättepost så säljer nog inte innan
Citera
2016-10-23, 16:17
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag tittade in i en gammal Aktieportfölj och hittade 7500 aktier från AU Holding som blivit kvar eftersom de inte ingick i en jämn börspost när jag sålde resten för några år sedan.
Bolagen är tydligen avnoterat sedan 2013 och jag kan därför inte sälja aktierna på vanligt vis genom Avanza. Har de något värde fortfarande och vad ska jag göra med dem?
Citera
2016-10-23, 18:47
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag tittade in i en gammal Aktieportfölj och hittade 7500 aktier från AU Holding som blivit kvar eftersom de inte ingick i en jämn börspost när jag sålde resten för några år sedan.
Bolagen är tydligen avnoterat sedan 2013 och jag kan därför inte sälja aktierna på vanligt vis genom Avanza. Har de något värde fortfarande och vad ska jag göra med dem?
Kontakta företaget och fråga. Deras websida finns fortfarande.
Citera
2016-10-23, 20:58
Medlem
http://www.allabolag.se/5566607247/bokslut

Man tycks ha upphört med försäljningen men man har ganska stora tillgångar i bolaget.

För en massa år sedan köpte jag en aktie i en massa småbolag som gjorde att jag kunde gå på stämmorna. Jag var på en stämma i AU-Holding. Det var bara tre personer närvarande, vd, en ur styrelsen samt jag. Utan att säga för mycket så köpte jag aldrig fler aktier efter det besöket.

Jag har slutat springa på stämmor, men har kvar aktierna. Några har väl stigit med åtskilliga hundra procent men ännu fler har gått i konkurs eller för en mycket tynande tillvaro vilket understryker den stora risken med förhoppningsbolag. Det går att tjäna bra med pengar på att äga aktierna i kortare perioder men det är sällan som de även är bra att äga på flera års sikt.
Citera
2016-10-24, 19:38
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag sitter på aktierna i några år till och ser vad som händer. Kontaktar jag företaget kommer de säkert bara lägga ett skambud för att få dem tillbaka. En vacker dag kanske de börsnoteras igen och då borde jag kunna sälja aktierna till ett marknadsmässigt pris.
Citera
2016-10-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag sitter på aktierna i några år till och ser vad som händer. Kontaktar jag företaget kommer de säkert bara lägga ett skambud för att få dem tillbaka. En vacker dag kanske de börsnoteras igen och då borde jag kunna sälja aktierna till ett marknadsmässigt pris.

Jag tycker i alla fall att du ska kontakta bolaget och höra hur framtidsplanerna ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in