2011-02-13, 17:12
Medlem
Lite p skmt r detta, men lite allvar ocks. Har ni ngra egna konspirationsteorier som ni antingen tror eller inte tror p. Ibland kommer man ju p s sjuka saker s man blir frvnad ver sig sjlv, och snt r ocks kul att dela med sig av ju.
Jag vill dock ha ngorlunda serisa konspirationer, och de mste innebra en redogrelse om sjlva konspirationsteorin, vem det r som vinner p den och varfr den finns. Skriv grna om ni sjlva tror p den eller inte.
Ett exempel jag har r;
Vatten p flaska r ju ngot man ofta kper utomlands, p grund av att vattnet i kranarna inte r rent. Men teori r att vattenflasksfretagen har en uppgrelse med staten/resebolagen att man ska informera om att vattnet r orent. P s stt tjnar fretagen vldigt mycket pengar p svenskens rdsla fr bakterier.

S, som ni ser behver det inte vara ngra asgenomtnkta ider, bara ngot ni tnkt p.
Citera
2011-02-13, 17:41
Medlem
Min egna teori r att Apple har riggat sina apparater s att dessa skall g snder nr garantin har gtt ut. Min iPod gick snder bara ngon vecka efter garanti-tiden samt min iPhone har brjat strula efter nu ett rs anvndande. Samma sak hnde med ngra utav mina kompisars iPods. Apparaterna var vl omhndertagna och man frvntar sig bttre kvalit frn ett fretag som Apple.

S antingen vill Apple att vi skall reparera eller kpa fler produkter eller s r det ett otroligt sammantrffande.
Citera
2011-02-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dervan
Min egna teori r att Apple har riggat sina apparater s att dessa skall g snder nr garantin har gtt ut. Min iPod gick snder bara ngon vecka efter garanti-tiden samt min iPhone har brjat strula efter nu ett rs anvndande. Samma sak hnde med ngra utav mina kompisars iPods. Apparaterna var vl omhndertagna och man frvntar sig bttre kvalit frn ett fretag som Apple.

S antingen vill Apple att vi skall reparera eller kpa fler produkter eller s r det ett otroligt sammantrffande.

detta kan jag kpa. har haft 3 laptops som har pajjat totalt nr garantin r slut. har hnt alla i min familj ocks. alla har ftt kpa nya och aldrig har ngon garanti anvnts

det gller dock HP och packard bell
Citera
2011-02-15, 16:00
Medlem
sussistapeters avatar
Att usa r i krig p.g.a olja och inte terrorism.

Att reinfeldt har ett avtal med barack obama att nr sverige gr under fr hans barn toppstllen i usa.

Citera
2011-02-15, 18:23
Medlem
namnskylts avatar
Elbolagen manipulerar elpriserna under vintrarna fr att tjna mera.

Politiker vill inte att de svenska samhllet ska fungera.

Flertalet sjukdomar r aktivt skapade av mnniskan (srskilt psykiska sjukdomar).
Citera
2011-02-15, 19:05
Medlem
Jag r helt sker p att fglar r onda. De har en plan p att ta ver jorden och leka gladiator spel med mnniskor som gr ut p att alla ska d. De spelar dumma och "sta" sm sngare fr att vi ska tro att de r snlla medan de egentligen bara vill dda alla. Jag har ingen grund till detta mer n att fglar har onda gon.

De flesta av mina vnner tycker jag r knpp. (Det gr jag ocks) Men, fglar har onda gon, s det kan stmma.
Citera
2011-02-15, 19:56
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dervan

Detta stmmer vl till viss del?

Det gller inom mnga mnga branscher, alla tillverkare vet att alla delar inte kan hlla ondligt lnge. Utan det finns alltid en grns fr vad som r acceptabel lder fr produkter. Ingen mobiltillverkare designar mobiler som ska hlla i 10 r fr det finns ingen anledning.

Fretag som Apple gr skert sitt yttersta fr att sina produkter ska hlla hgsta mjliga kvalitet slnge kunden frvntas anvnda produkten, och folk byter mobiler ofta s dom gr dom inte mobiler t.ex som hller lngre n 3-5 r.

Blev lite luddigt men hoppas alla frstr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in