Citat:
Ursprungligen postat av Dervan
Min egna teori är att Apple har riggat sina apparater så att dessa skall gå sönder när garantin har gått ut. Min iPod gick sönder bara någon vecka efter garanti-tiden samt min iPhone har börjat strula efter nu ett års användande. Samma sak hände med några utav mina kompisars iPods. Apparaterna var väl omhändertagna och man förväntar sig bättre kvalité från ett företag som Apple.
Så antingen vill Apple att vi skall reparera eller köpa fler produkter eller så är det ett otroligt sammanträffande.
Detta stämmer väl till viss del?
Det gäller inom många många branscher, alla tillverkare vet att alla delar inte kan hålla oändligt länge. Utan det finns alltid en gräns för vad som är acceptabel ålder för produkter. Ingen mobiltillverkare designar mobiler som ska hålla i 10 år för det finns ingen anledning.
Företag som Apple gör säkert sitt yttersta för att sina produkter ska hålla högsta möjliga kvalitet sålänge kunden förväntas använda produkten, och folk byter mobiler ofta så dom gör dom inte mobiler t.ex som håller längre än 3-5 år.
Blev lite luddigt men hoppas alla förstår.