Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-13, 17:12
Medlem
Lite på skämt är detta, men lite allvar också. Har ni några egna konspirationsteorier som ni antingen tror eller inte tror på. Ibland kommer man ju på så sjuka saker så man blir förvånad över sig själv, och sånt är också kul att dela med sig av ju.
Jag vill dock ha någorlunda seriösa konspirationer, och de måste innebära en redogörelse om själva konspirationsteorin, vem det är som vinner på den och varför den finns. Skriv gärna om ni själva tror på den eller inte.
Ett exempel jag har är;
Vatten på flaska är ju något man ofta köper utomlands, på grund av att vattnet i kranarna inte är rent. Men teori är att vattenflasksföretagen har en uppgörelse med staten/resebolagen att man ska informera om att vattnet är orent. På så sätt tjänar företagen väldigt mycket pengar på svenskens rädsla för bakterier.

Så, som ni ser behöver det inte vara några asgenomtänkta idéer, bara något ni tänkt på.
Citera
2011-02-13, 17:41
Medlem
Min egna teori är att Apple har riggat sina apparater så att dessa skall gå sönder när garantin har gått ut. Min iPod gick sönder bara någon vecka efter garanti-tiden samt min iPhone har börjat strula efter nu ett års användande. Samma sak hände med några utav mina kompisars iPods. Apparaterna var väl omhändertagna och man förväntar sig bättre kvalité från ett företag som Apple.

Så antingen vill Apple att vi skall reparera eller köpa fler produkter eller så är det ett otroligt sammanträffande.
Citera
2011-02-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dervan
Min egna teori är att Apple har riggat sina apparater så att dessa skall gå sönder när garantin har gått ut. Min iPod gick sönder bara någon vecka efter garanti-tiden samt min iPhone har börjat strula efter nu ett års användande. Samma sak hände med några utav mina kompisars iPods. Apparaterna var väl omhändertagna och man förväntar sig bättre kvalité från ett företag som Apple.

Så antingen vill Apple att vi skall reparera eller köpa fler produkter eller så är det ett otroligt sammanträffande.

detta kan jag köpa. har haft 3 laptops som har pajjat totalt när garantin är slut. har hänt alla i min familj också. alla har fått köpa nya och aldrig har någon garanti använts

det gäller dock HP och packard bell
Citera
2011-02-15, 16:00
Medlem
sussistapeters avatar
Att usa är i krig p.g.a olja och inte terrorism.

Att reinfeldt har ett avtal med barack obama att när sverige går under får hans barn toppställen i usa.

Citera
2011-02-15, 18:23
Medlem
namnskylts avatar
Elbolagen manipulerar elpriserna under vintrarna för att tjäna mera.

Politiker vill inte att de svenska samhället ska fungera.

Flertalet sjukdomar är aktivt skapade av människan (särskilt psykiska sjukdomar).
Citera
2011-02-15, 19:05
Medlem
Jag är helt säker på att fåglar är onda. De har en plan på att ta över jorden och leka gladiator spel med människor som går ut på att alla ska dö. De spelar dumma och "söta" små sångare för att vi ska tro att de är snälla medan de egentligen bara vill döda alla. Jag har ingen grund till detta mer än att fåglar har onda ögon.

De flesta av mina vänner tycker jag är knäpp. (Det gör jag också) Men, fåglar har onda ögon, så det kan stämma.
Citera
2011-02-15, 19:56
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dervan

Detta stämmer väl till viss del?

Det gäller inom många många branscher, alla tillverkare vet att alla delar inte kan hålla oändligt länge. Utan det finns alltid en gräns för vad som är acceptabel ålder för produkter. Ingen mobiltillverkare designar mobiler som ska hålla i 10 år för det finns ingen anledning.

Företag som Apple gör säkert sitt yttersta för att sina produkter ska hålla högsta möjliga kvalitet sålänge kunden förväntas använda produkten, och folk byter mobiler ofta så dom gör dom inte mobiler t.ex som håller längre än 3-5 år.

Blev lite luddigt men hoppas alla förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in