2011-02-13, 17:00
Medlem
Tjena! Jag lnar min pojkvns anvndare eftersom jag glmt mitt lsenord och han r fr lat fr att skapa en trd.. Hoppas det r okej
Jag och min pojkvn planerar en resa i Juni 2011. Har funderat p Bulgarien, eftersom vi inte r intresserade av festande s har vi uteslutit Sunny Beach och funderar nu p Golden Sands.

Tnkte hra med er vad ni har fr erfarenheter av det stllet, hur r det? Mycket fest?
Finns det bra mjlighet till shopping eller mste man ka lngt fr det? Vet att det finns ngot som heter "Varna" om jag kommer ihg rtt, r det bra dr? Syftar p shoppingen..
Shoppingen ska ju tydligen vara bra i Sunny Beach, r Varna lika bra?

Hur r det prismssigt om man jmfr med tex. Sunny Beach, r det ngon skillnad?
Har ven lst att Bulgarien skulle vara smutsigt, finns det ngot omrde som inte r det eller r det hela landet som r piss?
Finns det mjlighet att hyra bil dr och vad fr man isf betala?

Har ven funderat p Serbien/Montenegro d min pappa r drifrn och det skulle ju vara en upplevelse men Bulgarien knns nd lite mer frestande.. Ngra sikter om det? Borde jag vlja Serbien/Montenegro istllet?

S ni slipper frga:
Jag r "halvblatte", mamma frn Sverige och pappa frn Montenegro.
Och vi bda r 18+.

Tacksam fr svar p alla mina frgor..
Senast redigerad av nnickee 2011-02-13 kl. 17:04.
Citera
2011-02-13, 17:04
Medlem
Puttgardens avatar
Var i Golden Sands 2009.. Var bra krk ...
Inte s mycket svenskar som i Sunny Beach. Shoppingen vetifan, vet inte vad som klassas som bra
Citera
2011-02-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttgarden
Var i Golden Sands 2009.. Var bra krk ...
Inte s mycket svenskar som i Sunny Beach. Shoppingen vetifan, vet inte vad som klassas som bra

Vi vill ju till ett lugnare omrde och det r drfr vi undviker Sunny Beach. Lagomt festande r ju okej, vi dricker ju sjlva men gr inte ut p klubbar osv.
Med shoppingen menar jag typ mrkeskopior, r snt bara tillgngligt i Sunny Beach eller r det ven mycket snt i Golden sands?
Citera
2011-02-13, 17:26
Medlem
tarmspreckarelofs avatar
Jag spenderade en vecka p Sunny Beach med familjen hromret, mor far syster och bror. Jag upplevde det inte alls som detta trsk av fulla nordbor och ryssar som det ofta framstlls som, tvrtom ganska familjevnligt. Visserligen var vi inte dr under hgssong.

Jag kan inte uttala mig om alla stder i Bulgarien r skitiga, men staden Burgas var ganska nedgngen p sina hll. Slitna betongfrorter al Sovjet. Centrala delarna var det inget fel p. Runt Sunny Beach verkade allt relativt nybyggt frutom den mysiga gamla byn strax sder om stranden.

I byn finns massvis med sm turistaffrer dr det sljs mrkeskopior och lite allt mjligt. Klenoder frn 2:a vrldskriget r vanligt frekommande. Gamla hjlmar, pluntor med SS symboler osv.

Ett trevligt land med trevliga invnare. tminstone de jag trffade.
Senast redigerad av tarmspreckarelof 2011-02-13 kl. 17:29.
Citera
2011-02-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarmspreckarelof
Jag spenderade en vecka p Sunny Beach med familjen hromret, mor far syster och bror. Jag upplevde det inte alls som detta trsk av fulla nordbor och ryssar som det ofta framstlls som, tvrtom ganska familjevnligt. Visserligen var vi inte dr under hgssong.

Jag kan inte uttala mig om alla stder i Bulgarien r skitiga, men staden Burgas var ganska nedgngen p sina hll. Slitna betongfrorter al Sovjet. Centrala delarna var det inget fel p. Runt Sunny Beach verkade allt relativt nybyggt frutom den mysiga gamla byn strax sder om stranden.

I byn finns massvis med sm turistaffrer dr det sljs mrkeskopior och lite allt mjligt. Klenoder frn 2:a vrldskriget r vanligt frekommande. Gamla hjlmar, pluntor med SS symboler osv.

Ett trevligt land med trevliga invnare. tminstone de jag trffade.

Okej, vi ker ju dit som par s inga barn r ju med. Du skriver att invnarna r trevliga, dom r inte som i tex. Turkiet? Har varit i Turkiet tv gnger och bda gngerna har jag upplevt det som jobbigt med invnarna, dom r ganska "p" oss tjejer..
Kanske Sunny Beach r ett alternativ d du nd upplevt det som familjevnligt..
Citera
2011-02-14, 13:08
Medlem
stoichkov8s avatar
Kr p Golden Sands, eller mjligtvis Albena (nnu lugnare stlle). Om du nmner att du r frn Montenegro till lokal befolkningen, s kommer du att f ett nnu trevligare bemtande.
Citera
2011-02-14, 18:41
Medlem
Limma skinkbits avatar
Fr jag frga varfr Bulgarien knns mer frestande n Montenegro? Kan du serbiska/montenegrinska?
Citera
2011-03-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Fr jag frga varfr Bulgarien knns mer frestande n Montenegro? Kan du serbiska/montenegrinska?

Oj, har helt glmt bort den hr trden..
Fr att det r billigare, vi r inte direkt rik om man sger s..
Nej, inte flytande men lite grann.
Citera
2011-03-04, 19:35
Medlem
HAhaas avatar
Var i Golden Sands fr ett par r sedan.
Vi kte dit fr festande och det r det gott om man vill gra de. Fast tyckte nd de fanns lite lugnare delar om man gick utanfr "huvudgatan"
Smutsigt skulle i alla fall jag kalla att. Stora hl lite hr och var i gatan. Gatustnd som serverar mat bredvid ett sopcontainrar.
Nr man gick p kvllen s skrek horerna efter en och ven ryckte i en om man gick fr nra. Fast visst det var billigt och kopior av allt mjligt fanns dr.
Var faktiskt vldigt lite svenskar, sttte mest p norskor och tyskar.
Det r en strre stad i nrheten som vi tog taxi till som var rtt hyfsad men tyckte det var dyrare dr n i stnden i GS.
Citera
2011-03-15, 15:06
Medlem
Golden sands r nog bst fr er ....Sunny beach r ett rent rjstlle n.....Varna som stan heter har allt i shoppingvg till bra priser...Men dom bsta varuhusen ligger ca 30-45 min gng frn turiststrken.Vill man ha Kina skrp s kan man handla det i den turkiska marknaden ca 10 min gng.Bulgariskor r mycket mode medvetna och bulgariska klder hller mycket hg kvalite till bra priser.Vill man slippa turister s har Varna nattklubbar som inte ens skulle skmmas i gamla Svedala fast till vettiga priser.
Sen nr det gller maten mnga bulgarer = bra mat till bra pris annars finns ju alltid Happy grill i ndfall.
TAXI .....Gr alltid upp pris i frvg ni blir alltid lurade nd...S tnk p vad det kan vara vrt o betala.
Annars r 10 km ca 10 lev ....Vxla aldrig med nn snubbe p gatan har mrkt man fr bst kurs frn bankomaten typ...Vxla pengar i bank funkar med... Man fr ca 5-10% bttre kurs hr an vad forex ger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in