• 1
  • 2
2011-02-24, 14:24
Medlem
SilentBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giznad
Jag har hört några enstaka låtar på YouTube och det är väl typ.. okej, men inte så mycket mer. Däremot är det väl min skyldighet att tycka om honom eftersom att han var gitarrist i ursprungsMisfits.
Som förövrigt råkar vara ett av världens bästa band.

Som ja skrev tidigare i början av tråden så tycker jag personligen att det första albumet (som dessutom hade datortrummor) sög, allt var lame och sångaren var likaså. Men sen dom fick ny sångare så tycker jag liveklippen som jag har skådat (samt länkat här) Låter jävligt bra. Men man får helt enkelt vänta tills den andra plattan och se hur det låter då.

Det som känns lite tråkigt dock är att Danzig himself ska producera hela albumet..
Citera
2011-02-28, 14:27
Medlem
Giznads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentBleeding
Som ja skrev tidigare i början av tråden så tycker jag personligen att det första albumet (som dessutom hade datortrummor) sög, allt var lame och sångaren var likaså. Men sen dom fick ny sångare så tycker jag liveklippen som jag har skådat (samt länkat här) Låter jävligt bra. Men man får helt enkelt vänta tills den andra plattan och se hur det låter då.

Det som känns lite tråkigt dock är att Danzig himself ska producera hela albumet..

Så Danzig ska producera Doyles nya album? Jaha, är inte det ganska tufft då? Eller fint på något sätt.

Ja som sagt jag har egentligen noll koll på dem eftersom att jag inte besitter nedladdningskunskaper och det jag sett på youtube har inte riktigt tilltalat mig.

Nu känner jag att kan inte kan bidra med så mycket mer i den här tråden (även fast jag knappast bidragit med någonting, egentligen). Synd att alla Danzig och misfits trådar är döda, typ.
Citera
2011-03-02, 15:43
Medlem
SilentBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giznad
Så Danzig ska producera Doyles nya album? Jaha, är inte det ganska tufft då? Eller fint på något sätt.

Ja som sagt jag har egentligen noll koll på dem eftersom att jag inte besitter nedladdningskunskaper och det jag sett på youtube har inte riktigt tilltalat mig.

Nu känner jag att kan inte kan bidra med så mycket mer i den här tråden (även fast jag knappast bidragit med någonting, egentligen). Synd att alla Danzig och misfits trådar är döda, typ.

Ja, men jag tycker personligen att Danzigs gamla album lät mycket bättre än vad dom har gjort dom senare åren när han har producerat själv. Visst, ja kan ju hålla med dig om att det skulle vara ballt att ha hans namn på sin skiva.
Citera
2011-03-24, 17:35
Medlem
SilentBleedings avatar
En vocal demo for Alex: http://www.youtube.com/watch?v=MT4g-vBkdSs
Citera
2013-04-19, 09:40
Medlem
Gammal tråd, men vafan! Såg Abominator albumet släpptes med Doyle för någon dag sedan.

Här finns en låt att lyssna på
https://www.youtube.com/watch?v=KUbC...layer_embedded

Går även att streama samples och köpa det digitalt via deras hemsida
http://www.officialdoyle.com/
Citera
2013-04-19, 15:58
Medlem
diannos avatar
Jag älskar Misfits, men Doyle lär ju ha varit den sämsta medlemmen i bandets historia. Jag gillar både låtarna innan och efter han kom med i bandet, men det är ju inget snack om att gitarren lät bättre när France och Bobby Steele spelade.

Det lilla jag har hört av hans post-Misfitsgrejer är så jävla töntigt och fult.

Så jävla uppenbart att han lever på gamla "meriter". Många skulle säkert se det som att Alex Story ska vara hedrad att få spela med Doyle, men det är ju precis tvärtom. Cancerslug, Alexs band, är de enda som kan matcha Misfits när det kommer till skräckfilms-schlager-punk, hoppas fan inte han tappar fokus från dem nu för att hålla på med den här jävla tomten.
Citera
2013-04-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Jag älskar Misfits, men Doyle lär ju ha varit den sämsta medlemmen i bandets historia. Jag gillar både låtarna innan och efter han kom med i bandet, men det är ju inget snack om att gitarren lät bättre när France och Bobby Steele spelade.

Så jävla uppenbart att han lever på gamla "meriter". Många skulle säkert se det som att Alex Story ska vara hedrad att få spela med Doyle, men det är ju precis tvärtom. Cancerslug, Alexs band, är de enda som kan matcha Misfits när det kommer till skräckfilms-schlager-punk, hoppas fan inte han tappar fokus från dem nu för att hålla på med den här jävla tomten.

Tvivlar på att CS kommer att braka pga Doyle, fler har fått upp ögonen för Alex's band efter han börja sjunga för honom. Vilket jag tycker är bra, för då köper folk merch och då kan dom tunera. Även ett nytt album är på G.
Citera
2013-05-02, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianno

Håller med. Doyle hade bra scennärvaro när han lirade med Misfits, men det var just som en kraftfull bakgrundsfigur. Hela GF-projektet känns som en enda stor flopp, och åtnjuter begränsad framgång som till största del beror på Story och Goolsby... Tycker i och för sig att både Cancerslug och Blitzkid är bättre band, så jag vet inte riktigt.

Måste inflika att jag inte alls håller med om att CS är de enda som är värdiga efterföljare till Misfits. Tycker istället att Blitzkid tar den platsen utan snack, och sedan är väl The Others en värdig bronsmedaljör. Min subjektiva åsikt bara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in