2011-02-13, 15:30
Medlem
Jag och två kompisar satt i lördagskväll och spelade "dunnet", ett textbaserat rollspel i UNIX-terminalen. Vi drack folköl och beställde pizza från onlinepizza.

Till saken hör att det ingick en tialott vid beställning av tre maträtter från pizzerian vi valde. Självklart hade vi stoooora planer för vad vi skulle göra med vinstpengarna.

Vad som bör tilläggas är att vi känt varandra ca 18 månader, eftersom vi startade våra civilingenjörsstudier tillsammans förra hösten. Vi har således ca 42 månader kvar av vår skoltid tillsammans, om inga hinder påträffas såsom sabbatsår eller liknande.

Vi vill göra något kul för den här tian! Något man minns! Den är värd mer än 10 kr för oss, om ni förstår vad vi menar. Innan vi skrapade lotten hade vi tankar om att investera i aktier och lämna kapitalet på tillväxt ända tills vi om tre och ett halvt år tagit våra examina.

Att köpa aktier för 10 kr vore något chansartat eftersom det lägsta courtage vi kan hitta ligger på 9 kr. Aktien måste alltså stiga 900 % för att vi ska vara tillbaka på ruta ett, och då är vinstskatt inte ens inräknad.

Det vi nu efterfrågar är roliga och finurliga tips på vad vi skulle kunna göra med vår lottvinst på 10 riksdaler! Fritt fram för alla möjliga men fortfarande rimliga förslag hur galna och psykade de än kan tänkas vara! Kör hårt flashback. Vi vet att ni kan!
Citera
2011-02-13, 15:32
Medlem
Blocket.ses avatar
Köp en ny Tialott
Citera
2011-02-13, 15:38
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Köp en ny Tialott

+1
Citera
2011-02-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Köp en ny Tialott
Vi har såklart tänkt den tanken också, men eftersom chansen att vinna något högre än 10 kr är nästintill obefintlig så känns det onödigt.
Citera
2011-02-14, 01:02
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Jag har för mig att det finns billig 33 cl läsk på överskottsbolaget för 3 kr st. Köp 3 st.
Sälj dom för 10 kr st. Voiila, så har ni 3 ggr så stort kapital att röra er med.

Klura ut nåt nytt. Investera vidare. Köp / sälj. Håll på tills ni förstorat pengarna till en tusenlapp.

Dom 1000 kr investerar ni sen i riktigt billigt svartköpt brännvin som supes upp av er två under er sista tid tillsammans....

Alternativt köper lotter för alltihop och skrapar som galningar och hoppas på det bästa.

Vore fett om ni lyckades.
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2011-02-14 kl. 01:06.
Citera
2011-02-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Jag har för mig att det finns billig 33 cl läsk på överskottsbolaget för 3 kr st. Köp 3 st.
Sälj dom för 10 kr st. Voiila, så har ni 3 ggr så stort kapital att röra er med.

Klura ut nåt nytt. Investera vidare. Köp / sälj. Håll på tills ni förstorat pengarna till en tusenlapp.

Dom 1000 kr investerar ni sen i riktigt billigt svartköpt brännvin som supes upp av er två under er sista tid tillsammans....

Alternativt köper lotter för alltihop och skrapar som galningar och hoppas på det bästa.

Vore fett om ni lyckades.
Nu börjar vi snacka! Det är sådana här förslag och idéer vi vill ha! Ska genast diskutera med mina kompanjoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in