2011-02-13, 15:47
Medlem
Du säger att du inte vill ha i dig socker men en liten klick honung funkar skitbra, behövs inte så mycket heller för att det ska ge smak.
Citera
2011-02-13, 16:42
Medlem
christerys avatar
Du har ju fått überlösningen redan: Mjölk och lingonsylt (hemgjord, inte köpt skit)
Citera
2011-02-13, 16:44
Medlem
Medias avatar
stevia kanske vore ett alternativ? Annars någon russin,färsk frukt, honung eller sylt.
Citera
2011-02-13, 20:16
Medlem
SithBoboSiths avatar
Havregrynsgröt utan kanel är olidligt, kanel är alltså min rekommendation. Har varit sugen att prova äpplemos men har inte vågat prova låta bli kanelen, men iofs finns det ju dom som äter äpple med kanel så det kanske funkar med båda även om det finns risk att det smakar julafton.
Citera
2011-02-13, 20:17
Medlem
Continental Ops avatar
jag har rårörda lingon eller kanel/äpplemos på havregrynsgröten

förr i tiden när jag var sundare tärnade jag små äppelbitar o kanel istället
Citera
2011-02-13, 22:51
Medlem
Zokus avatar
bananer, russin, mjölk, kanel
Citera
2011-02-13, 22:57
Medlem
dbaw84s avatar
Brukade mosa ner bananer i gröten, men det blev jävligt äckligt med tiden.

Jag skulle satsa på sylt eller äppelmos som andra föreslagit, köp minimjölk eller nåt om du är en tjockis.
Citera
2011-02-13, 23:02
Medlem
katten80s avatar
sirap

socker och kanel

lingonsylt
Citera
2011-02-13, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Havregrynsgröt utan kanel är olidligt, kanel är alltså min rekommendation. Har varit sugen att prova äpplemos men har inte vågat prova låta bli kanelen, men iofs finns det ju dom som äter äpple med kanel så det kanske funkar med båda även om det finns risk att det smakar julafton.
Äpple och kanel är ju en GRYM kombination! Kör på det du
Citera
2011-02-14, 03:15
Medlem
Busk1ss avatar
Vissa har tydligen i saft på slutet, ger det lite smak utan något socker. Har inte provat det här själv...
Jag brukar ha banan eller kanel
Citera
2011-02-14, 03:24
Medlem
Kipps avatar
Jag kokar min gröt på fiberhavregryn, krossade linfrön och vetekli (och salt och vatten såklart.

Sen serveras den med mjölk (obligatoriskt) och en varierande kombo av russin, mandlar, hasselnötter, hackat äpple, blåbär, banan alleftersom vad som finns hemma eller vad jag känner för.
Citera
2011-02-14, 03:31
Medlem
Giznads avatar
Usch nej inte lingonsylt. Det lämnar en sådan sträv eftersmak efter sig! Men däremot är hallonsylt eller till och med jordgubbssylt otroligt gott. Finner mig själv suktandes efter havregrynsgröt med hallonsylt ibland. Äppelmos fungerar också som en variaton.
Om du äter risgrynsgröt är ju smör ett måste.
Hehehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in