2011-02-14, 18:55
Medlem
-Man blir slav under nikotinet (d.v.s. panik när det tar slut och man inte får tag i något, det enda man vill ha då är snus, som ett vanligt missbruk mao.), cirkulationen försämras, blodtryck, jag upplevde bättre orgasmer när jag hade uppehåll 8mån.

Men sen är det ju för jävla gött och har ingen motivation att lägga av.
Citera
2011-02-16, 21:46
Medlem
Pentium200MMXs avatar
Jag är ett levande bevis av 9 års snusande och följande problem hade/har jag (6 veckor utan snus nu):

När man började snusa under moppeåldern var det så jäkla nice och snusa. Men senaste två åren jag snusat under har varit rent sagt för jävliga. Högt blodtryck, tandkött som dragit sig uppåt (ser helt jäkla fucked up ut), tappat hälften av håret på skallen (pga blodtrycket som mer eller mindre för min del varit som konstant stress). Hjärtat har levt sitt eget liv pga kass sömn till följd av snusandet.

Just nu, tror jag, att blodtrycket sjunkit rejält (känner inte av den där ojämnt dunkande hjärtat som man haft tidigare när man snusat), tandköttet har till viss del återskapat sig självt där snuset brukade ligga osv osv.

Mitt hetaste tips: Snusa för fan inte. Finns absolut inget positivt med det. De flesta, inkl mig själv en gång i tiden, trodde att snus lugnade ner kroppen, men det är tvärtom. Det var mina fem ören...

Framåt!
Citera
2011-02-16, 21:53
Medlem
PacmanSwes avatar
Det förstör plånboken
Citera
2011-02-17, 13:20
Medlem
larvenfs avatar
Magen kan ju ta stryk via att svälja salivet samtidigt som man snusar?
Citera
2011-02-21, 00:11
Medlem
Har stora funderingar på att sluta snusa jag med, då alla bieffekter som har nämnts här passar in på mig.
Visste inte att det var dåligt för blodtrycket, kalla fötter har jag ofta och hjärtat kan dunka på riktigt ojämnt ibland vilket skrämmer mig lite, kul att veta varför i alla fall.
Det ända som hindrar mig förutom mitt beroende är smaken, snusar general portion och det smakar något så sjukt underbart. Jag får la bita ihop och sluta bara.
Citera
2011-02-22, 02:33
Medlem
VonRofs avatar
Detta är ganska intressant, dock hittade jag något som låter väldigt tvivelaktigt.

I snus ingår dessutom cirka 2500 kemiska ämnen, till exempel bly, kadmium, arsenik, nickel, polycykliska kolväten och radioaktivt polonium. Snus innehåller tusen gånger mer nitrosaminer än vad som är tillåtet i livsmedel som skinka och öl. Nitrosaminer kan vara cancerframkallande. http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?tem=2&art=152

Bly, arsenik, radioaktivt polunium? Måste ju vara skitsnack, inte fan bedriver man ett jävla kärnkraftverk i käften..
Citera
2011-02-22, 03:01
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Ja som topic, förstör snus något mer än tandköttet? tex cigg så tar ju lungorna rätt hårt med stryk.

Förstör självtroendet och självkänslan iom att man inte kan motstå eländet för att man är en svag typ som inte har självkontrollen som behövs för att motstå. Annars har du rätt i det bara förstör tandköttet.
Citera
2011-02-22, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium200MMX
Men senaste två åren jag snusat under har varit rent sagt för jävliga. Högt blodtryck, tandkött som dragit sig uppåt (ser helt jäkla fucked up ut), tappat hälften av håret på skallen (pga blodtrycket som mer eller mindre för min del varit som konstant stress). Hjärtat har levt sitt eget liv pga kass sömn till följd av snusandet

Inte funderat på att förbättra konditionen?
Citera
2011-02-23, 03:48
Medlem
Monokelns avatar
Det förstör din street cred
Citera
2011-02-23, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monokeln
Det förstör din street cred

FAN!! inte min street cred!

Nej, skämt åsido.

1. Det förstör tandköttet.

2. Påverkar blodcirkulationen.

3. Missfärgar tänder.

4. Dyrt rent ekonomiskt.
(Beror förvisso vilken inkomst man har, samt vad man snusar, och hur ofta man snusar.)

Men helt ärligt så tror jag inte att det är så farligt, så länge man sköter konditionen, borstar tänderna regelbundet.

Mvh /Fredrik Eriksson
Citera
2011-02-24, 05:03
Medlem
shadow666s avatar
Okej.. då slänger jag nog min snusdosa =D Hade tänkt mig att börja fest-snusa.. men jag tror jag lägger det åt sidan. Är rädd för dålig blodtryck m.m håller mig till enbart alkohol istället
Citera
2011-02-24, 05:41
Bannlyst
Alkohol är farligare...men de är upp till dig, dax för en snus nu ska bli gött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in