2011-02-13, 00:55
Medlem
lil richs avatar
Hall, har sttt p ett irriterande problem. Har en macbook som i vrigt fungerar felfritt. Har bara haft den i en mnad. Problemet ligger i att trots att jag tar bort filerna frn USB-minnet verkar de inte frsvinna helt och hllet. Jag tar bort dem genom att hlla in CMD knappen och delete, eller baktslagsknappen...De frsvinner empiriskt men ett 4gig USB-minne har minskats till 161mb, och 3-4 stycken 1-gigs minne detsamma. Vad i hela vrlden frsiggr hr? Nr man kollar igenom USB-minnet p macbooken str det 0 objekt och 161mb tillgngligt...
Citera
2011-02-13, 01:01
Bannlyst
Du fr nog formatera om USB-minnet.
Och nsta gng du tar bort bilderna eller vad du nu har p USB-minnena, s markera alla filer och dra dom till papperskorgen. Frhoppningsvis hnder det d inte igen.
Citera
2011-02-13, 01:13
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
Hall, har sttt p ett irriterande problem. Har en macbook som i vrigt fungerar felfritt. Har bara haft den i en mnad. Problemet ligger i att trots att jag tar bort filerna frn USB-minnet verkar de inte frsvinna helt och hllet. Jag tar bort dem genom att hlla in CMD knappen och delete, eller baktslagsknappen...De frsvinner empiriskt men ett 4gig USB-minne har minskats till 161mb, och 3-4 stycken 1-gigs minne detsamma. Vad i hela vrlden frsiggr hr? Nr man kollar igenom USB-minnet p macbooken str det 0 objekt och 161mb tillgngligt...

Du mste tmma papperskorgen medan minnet r ikopplat annars ligger de kvar p minnet, i en dold papperskorgsmapp.
Citera
2011-02-13, 01:13
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Du fr nog formatera om USB-minnet.
Och nsta gng du tar bort bilderna eller vad du nu har p USB-minnena, s markera alla filer och dra dom till papperskorgen. Frhoppningsvis hnder det d inte igen.
hur formaterar man om ett USB minne? Det har hnt p ungefr 4 stycken, pvarje som jag anvnt mao. Ngon tanke till varfr det hnder?

edit:

Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Du mste tmma papperskorgen medan minnet r ikopplat annars ligger de kvar p minnet, i en dold papperskorgsmapp.

Tack! det hade jag ingen aning om Gjort och problem lst. Tack igen.
Citera
2011-02-13, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod

Jaha det visste jag faktiskt inte, tack! Det var drfr mitt minneskort till kameran helt pltsligt inte hade ngon plats kvar, ven fast 4GB enbart innehll fem bilder.
Citera
2011-02-13, 01:19
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
hur formaterar man om ett USB minne? Det har hnt p ungefr 4 stycken, pvarje som jag anvnt mao. Ngon tanke till varfr det hnder?

edit:

Tack! det hade jag ingen aning om Gjort och problem lst. Tack igen.

Ingen orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in