Vad kan jag använda mig av för att se om någon vart inne i min lägenhet? Misstänker att någon/några vart inne och rotat i mina lådor under tiden jag vart ute. Finns ingen reservnyckel som jag gett till ngn.
Vill nu få bekräftat att någon är i min lägenhet då jagär ute.
du kan ju sätta upp en dold kamera som lägger ut bild/film på en server på internet så även om dom tar kameran så finns ju bilderna ute och då kan du gå till polisen med beviset och då är det kört för personerna i fråga
Fingeravtryck, grusspår efter skor, saker ligger inte där som ska...
Säg så här istället: Skulle någon människa vilja bryta sig in hos dig?
Har du någon information som dom vill åt? Fiender?
Lägg salt precis innanför ytterdörren så rak linje du kan.. Någon kommer garanterat snudda strecket, och sen kommer de bli svårt att lägga det exakt som de låg innan, om dom skulle märka av salten på vägen ut
-Göm en ljudinspelare, mobil motsvarande. Lägg den i hallen där den inte syns och lyssna sedan av.
-Kameraövervakning
-Tejpa en låg placerad tråd dörrposten, vik tråden under tejpen så att du ser att dom inte satt tillbaka den bara.
-Pudra handtaget med ett tunnt lager mjöl
Bara fantasin sätter gränser. Om du dessutom kombinerar dessa så kan du vara rätt jävla säker på att nån inte kommit in i lägenheten.
Senast redigerad av Klaon 2011-02-12 kl. 16:48.
Såg någonting ganska smart på en film för ett tag sen. Ta en cigarett ställ den precis innanför ytterdörren och tänd den. Vänta cirka 15 minuter tills att den har brunnit ut. Askan kommer (enligt filmen) att stå upprätt kvar på filtret. Öppnar någon dörren lär antingen inte se att cigaretten och stöta till den eller så lär vindpusten när personen öppnar dörren välta omkull den. Har du tur röker inte personen som besöker ditt hem och han har ingen chans att ställa det tillrätta. (Glöm inte att vänta på att cigaretten har brunnit ut så att det inte börjar brinna )
Såg någonting ganska smart på en film för ett tag sen. Ta en cigarett ställ den precis innanför ytterdörren och tänd den. Vänta cirka 15 minuter tills att den har brunnit ut. Askan kommer (enligt filmen) att stå upprätt kvar på filtret. Öppnar någon dörren lär antingen inte se att cigaretten och stöta till den eller så lär vindpusten när personen öppnar dörren välta omkull den. Har du tur röker inte personen som besöker ditt hem och han har ingen chans att ställa det tillrätta. (Glöm inte att vänta på att cigaretten har brunnit ut så att det inte börjar brinna )