2011-02-12, 12:39
Medlem
Gregsons avatar
Jag har just upptäckt att min dator, som ofta låser sig, enbart gör det då jag är uppkopplad mot internet. Tidigare har den först hängt sig ett flertal gånger i intervaller om ca tjugo minuter för att sedan många gånger fungera utan problem fram till dess att jag stänger av den. De senaste två dagarna har den dock fortsatt att hänga sig efter 20-40 minuter varje gång, tills jag helt enkelt har dragit ur internetkabeln. Den är stationär och fyra år gammal så jag har tidigare antagit att det var ett ålderdomstecken. Jag testade att ladda hem någon drivrutin till mitt nätverkskort, Realtek PCIe GBE Family Controller, men det hjälpte inte och jag har ingen aning om i fall det var en bra drivrutin. Vet inte riktigt vad man behöver veta för att hjälpa mig men fråga gärna.

Tacksam för hjälp.
Citera
2011-02-12, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gregson
Jag har just upptäckt att min dator, som ofta låser sig, enbart gör det då jag är uppkopplad mot internet. Tidigare har den först hängt sig ett flertal gånger i intervaller om ca tjugo minuter för att sedan många gånger fungera utan problem fram till dess att jag stänger av den. De senaste två dagarna har den dock fortsatt att hänga sig efter 20-40 minuter varje gång, tills jag helt enkelt har dragit ur internetkabeln. Den är stationär och fyra år gammal så jag har tidigare antagit att det var ett ålderdomstecken. Jag testade att ladda hem någon drivrutin till mitt nätverkskort, Realtek PCIe GBE Family Controller, men det hjälpte inte och jag har ingen aning om i fall det var en bra drivrutin. Vet inte riktigt vad man behöver veta för att hjälpa mig men fråga gärna.

Tacksam för hjälp.

spara ner det viktiga och blås om datorn...betydligt enklare än att grotta i problemet =)
Citera
2011-02-12, 17:00
Medlem
Gregsons avatar
Det har inte hjälpt förut, problemet har återkommit ett par veckor efter formatering. Och jag vet tyvärr inte var min Windows-skiva är heller.
Citera
2011-02-13, 14:30
Medlem
Gregsons avatar
Det verkar vara mitt torrentprogram (kanske nerladdning över huvud taget?) som är problemet, men från vad jag läst mig till verkar det inte handla om själva klienten (som i mitt fall är utorrent).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in