2011-02-12, 00:04
Medlem
Som rubriken lyder. Jag är 16 år och jag fick en IQ på 126 på mensas gratis test på första försöket.
Hur bör jag tolka det här? Är det en slump eller tillhör jag de 4% av Sveriges befolkning med IQ på 126 eller mera?
Det enda jag själv kan komma på är att göra om testet två gånger till och se hur det går.

Några fler förslag?

P.S Jag visste vad jag höll på med från första till sista frågan om någon nu skulle tro att det var tur.
Citera
2011-02-12, 00:08
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Tragiskt att Sveriges intellektuella elit inte kan ta till sig åldersgränser.

Fick högre resultat än dig vid din ålder, ta inte webbtest så seriöst.
Citera
2011-02-12, 00:08
Medlem
cbatbhs avatar
Det står i slutet av testet, ungefär så här "You cant compere these results to the results that you would get in a real mensa test". Kommer inte ihåg rikigt flera årsen.
Citera
2011-02-12, 00:09
Medlem
WesleyPipess avatar
Jag tycker alla får mer än 99% av Sveriges befolkning.. Vettefan med de där IQ-testen.. Du är säkert smart dock! Du är tyvärr inte smart nog för att förstå att det är 18-årsgräns här så det blir nog ban.
Citera
2011-02-12, 00:13
Medlem
1) Din IQ är naturlig, och ökas bara marginellt från det du föds till du blir vuxen. Att du är ung gör det alltså inte mindre troligt att den är hög.
2) För att få ett reellt resultat måste du göra ett riktigt test hos en psykolog eller Mensa.
Citera
2011-02-12, 00:14
Medlem
avgns avatar
En kille i min klass i 9an hade 147 iq. Iq har ingenting att göra med att vara smart.Hade denna kille varit lite dummare hade han behövt hjälp när han skulle gå ut.
Citera
2011-02-12, 00:14
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Med den höga IQn borde du ha läst OCH förstått följande rader

"Åldersgräns: 18 år. Det är inte tillåtet att bli medlem på Flashback Forum ifall man är minderårig. Dessa blir avstängda utan varning."

Innan du klickade i rutan

så nä, ta inte testet för seriöst det sprack med en gång alltså

sen så är det bättre med social kompetens, då vi lever bland människor
Citera
2011-02-12, 00:15
Medlem
Anycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesleyPipes
Du är tyvärr inte smart nog för att förstå att det är 18-årsgräns här så det blir nog ban.

Citat:
Ursprungligen postat av pojkeliten
Det enda jag själv kan komma på är att göra om testet två gånger till och se hur det går.
Har för mig att det står att det stämmer bäst första gången du gör det, nu kan du ju redan vissa svar.

Citat:
Ursprungligen postat av WesleyPipes
Jag tycker alla får mer än 99% av Sveriges befolkning.. Vettefan med de där IQ-testen.. Du är säkert smart dock!
Okej.. Hur fan skulle alla kunna få mer än alla? Jag förstår att det var en överdrift endast avsedd för att demonstrera vad du tror eller tycker om IQtest, men det dummaste saken jag har läst på flashback hittills tror jag.
Citera
2011-02-12, 00:16
Medlem
PappaZs avatar
Att du har en hög IQ betyder att du är bra på att lösa IQ-test.
Jag skrev full pott (man får i och för sig inte provsvaren, men det var ingen fråga jag var osäker på) på MENSAs inträdesprov, så jag har en litet diplom hemma som säger att jag har 156+ i IQ. Jag skrev testet när jag var 17.
Grattis, du är bra på att lösa pussel. Använd den gåvan till att skaffa dig en utbildning och i förlängningen ett jobb du trivs med.
Citera
2011-02-12, 00:19
Medlem
Anycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
En kille i min klass i 9an hade 147 iq. Iq har ingenting att göra med att vara smart.Hade denna kille varit lite dummare hade han behövt hjälp när han skulle gå ut.
Kan du förklara vad som har att göra med IQ då? För enligt mitt förstående så är det exakt det som det har att göra med, intelligens alltså.
Citera
2011-02-12, 00:19
Medlem
Sebottendorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkeliten
Som rubriken lyder. Jag är 16 år och jag fick en IQ på 126 på mensas gratis test på första försöket.
Hur bör jag tolka det här? Är det en slump eller tillhör jag de 4% av Sveriges befolkning med IQ på 126 eller mera?
Några fler förslag?

För det första måste du vara 18 för att vara medlem på FB.. För det andra är det väl 130+ i IQ för att bli medlem i Mensa?
Citera
2011-02-12, 00:28
Medlem
Cregers avatar
Och det här bara styrker det jag tror om att högt poäng på IQ-test betyder att de tappar i simpelt förstånd och är sämre på att förstå hur saker utvecklar sig icke-teoretiskt.

gz gz, syns om 2 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in