2011-02-11, 14:55
Bannlyst
Denna tråd är till er som påstår vi är i behov av (mass)invandring pga vi har åldrande befolkning, minskad befolkning

Denna tråd är till er som påstår vi är i behov av (mass)invandring pga brist på arbetskraft och i behov av arbetskraft och som ska trygga och rädda vår pension.

Denna tråd är till er som bara kan säga allas lika värde och inte ställa grupper mot varandra

Denna tråd är till er som bara kan säga rasist, nazist och främlingsfientlighet för ni har inga argument som håller och inte kan debattera vuxet om siffror och till er som hatar SD och invandringskritiker.

Första lögnen, vi är i behov av (mass)invandring pga åldrande och minskade befolkning

Andra lögnen om (mass)invandring

Tredje lögnen, vi är i behov av (mass)invandring som ska trygga och rädda vår pension

Nu har asylvänstern och pkiter fakta mot fakta! Hur illa Svenskar behandlas och politikerna ställer svaga svenska grupper mot invandrare som behandlas med lyx!

För att bevisa ni prioriterar invandrare är mer värda än svenskar

Sveket mot utförsäkrade sjuka svenskar som utförsäkras och blir förtidspensionerade, allt för att betala så lite som möjigt i ersättning till svenne

Citera
2011-02-11, 19:53
Medlem
Intressant inlägg. Skulle också vila se lite svar!
Citera
2011-02-11, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Intressant inlägg. Skulle också vila se lite svar!

Tack

Gått 6 timmar och ingen asylvänster eller pkit har funnit detta av intresse att svara på?

Det brukar ju bli så när rasister, nazister och främlingsfientliga ställer fram fakta. Då tystnar oftast motdebattören.
Citera
2011-02-11, 20:59
Medlem
GreenProphets avatar
Detta är tyvärr inget nytt, har hållit på länge väl. Yttrar man sig blir man kallad rasist och blir förföljd av diverse radikala sosse eller vänster medlemmar samt sparken(som ett exempel).

Problemet är svenskarna, de är så dumma att de röstar på samma skit partier om och om igen för fy skam att va utanför PK ramarna. Utlänningar får bättre och mer effektivare hjälp än en svensk.

Kan yttra mig om detta för jag har en bekant som ej får hjälp av staten på något sätt och inte långt ifrån hamnar på gatan.

Men jag har sett utlänningar tigga på gatan även i en sån liten stad som jag bor i(dock vet jag inte varför eller deras bakgrund till detta).

Edit: Jag är varken politiskt knuten till något parti eller rasistisk men jag kan se orättvisorna i vårat samhälle.

Tänk på vad vår fagra regering gjorde 24 november 2010
Citera
2011-02-11, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreenProphet
Detta är tyvärr inget nytt, har hållit på länge väl. Yttrar man sig blir man kallad rasist och blir förföljd av diverse radikala sosse eller vänster medlemmar samt sparken(som ett exempel).

Problemet är svenskarna, de är så dumma att de röstar på samma skit partier om och om igen för fy skam att va utanför PK ramarna. Utlänningar får bättre och mer effektivare hjälp än en svensk.

Kan yttra mig om detta för jag har en bekant som ej får hjälp av staten på något sätt och inte långt ifrån hamnar på gatan.

Men jag har sett utlänningar tigga på gatan även i en sån liten stad som jag bor i(dock vet jag inte varför eller deras bakgrund till detta).

Edit: Jag är varken politiskt knuten till något parti eller rasistisk men jag kan se orättvisorna i vårat samhälle.

Tänk på vad vår fagra regering gjorde 24 november 2010

Det jag blir mest irriterad över asylvänster, pkiter och annat mångfaldsfolk

http://politisktinkorrekt.info/2011/02/11/mangkulturellt-bokslut-en-omojlighet/

Ur ett demokratiskt samhällsperspektiv är ett bokslut som ställer olika grupper i samhället mot varandra aldrig önskvärt.

Det här är landsförräderi värre än det som skett i Egyptien

Mina exempel visar att det är asylvänsern och pkiterna som medvetet ställer grupper mot varandra. Det är bara att kolla i budgetar!

Men dom är livrädda! Det är helt sjukt att SD inte får ut siffror! Det finns minst 3 siffror som direkt går till invandrare om du är invandrare

SFI och 12.000 i bonus

http://politisktinkorrekt.info/2010/11/04/godkand-sfi-kurs-ger-bonus-pa-12-000-skattefria-kronor/

Instegsjobb på 800kr per dag eller 17.900 om du är nyanländ arbetslös invandrare

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetsgivare/Stod-och-service/Insatser-och-program/Utlandsk-bakgrund/Instegsjobb.html

Och introduktionserasättning om du är en nyanländ flykting och placeras i Sollentuna

http://www.sollentuna.se/Sollentuna-kommun/Omsorg--socialt-stod/Flyktingintroduktion/Introduktionsersattning/

Nej asylvänstern och pkiterna vill inte koppla kostnad till brott

Men säga vilken tillgång dom är och att dom är offer vid brott, då går det bra att säga invandrare! Egyptierna har ta mig tusan mer demokrati och är mindre korrupt än Sverige!

Våra svenska politiker har svindlat mer miljarder än Mubarak och hans 70 miljarder. Våra politiker har svindlat hundratals miljarder!
Citera
2011-02-11, 21:39
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzeour
Det jag blir mest irriterad över asylvänster, pkiter och annat mångfaldsfolk

http://politisktinkorrekt.info/2011/02/11/mangkulturellt-bokslut-en-omojlighet/

Ur ett demokratiskt samhällsperspektiv är ett bokslut som ställer olika grupper i samhället mot varandra aldrig önskvärt.

Det här är landsförräderi värre än det som skett i Egyptien

Mina exempel visar att det är asylvänsern och pkiterna som medvetet ställer grupper mot varandra. Det är bara att kolla i budgetar!

Men dom är livrädda! Det är helt sjukt att SD inte får ut siffror! Det finns minst 3 siffror som direkt går till invandrare om du är invandrare

SFI och 12.000 i bonus

http://politisktinkorrekt.info/2010/11/04/godkand-sfi-kurs-ger-bonus-pa-12-000-skattefria-kronor/

Instegsjobb på 800kr per dag eller 17.900 om du är nyanländ arbetslös invandrare

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetsgivare/Stod-och-service/Insatser-och-program/Utlandsk-bakgrund/Instegsjobb.html

Och introduktionserasättning om du är en nyanländ flykting och placeras i Sollentuna

http://www.sollentuna.se/Sollentuna-kommun/Omsorg--socialt-stod/Flyktingintroduktion/Introduktionsersattning/

Nej asylvänstern och pkiterna vill inte koppla kostnad till brott

Men säga vilken tillgång dom är och att dom är offer vid brott, då går det bra att säga invandrare! Egyptierna har ta mig tusan mer demokrati och är mindre korrupt än Sverige!

Våra svenska politiker har svindlat mer miljarder än Mubarak och hans 70 miljarder. Våra politiker har svindlat hundratals miljarder!

Om din tråd skall tas på allvar bör du först analysera vilka som är ytterst ansvariga för detta accelererande problem. Här får du lite hjälp med en grundläggande kunskapsuppdatering:

http://a.imagehost.org/0959/invandring.jpg

https://www.flashback.org/sp23409739

Det är fult att projicera på andra.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2011-02-11 kl. 21:46.
Citera
2011-02-11, 21:46
Medlem
EfterBlivandes avatar
Det är för lite känslor inblandat svårt för anti-rasisterna att bemöta argumenten då.
Citera
2011-02-12, 02:03
Medlem
neonguys avatar
Det är framförallt Alliansens politik du kritiserar, inte vänsterns. Inte för att vänsterns lösning höja skatter är så mkt bättre dock. Du förespråkar SDs lösning, att minska invandring, och det håller jag med om.

Mycket bra och sammanfattande inlägg för övrigt, och du har engagemang. Mitt tips är dock att förmedla dessa fakta till andra forum, där folk inte är lika informerade. Testa politikforumet på Familjeliv som ett exempel. Dom flesta som hänger här har redan samma åsikter som dig.
Senast redigerad av neonguy 2011-02-12 kl. 02:08.
Citera
2011-02-12, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neonguy
Det är framförallt Alliansens politik du kritiserar, inte vänsterns. Inte för att vänsterns lösning höja skatter är så mkt bättre dock. Du förespråkar SDs lösning, att minska invandring, och det håller jag med om.

Mycket bra och sammanfattande inlägg för övrigt, och du har engagemang. Mitt tips är dock att förmedla dessa fakta till andra forum, där folk inte är lika informerade. Testa politikforumet på Familjeliv som ett exempel. Dom flesta som hänger här har redan samma åsikter som dig.

Jag skrev asylvänster och pkit, då får du gissa vilka som är pk iter

I veckan såg jag en debatt i riksdagen, då var det en asylvänster som sa att 191 kommuner anger bostadsbrist

Existerar bostadsbrist när vi tar in 30.000 bostadslösa asylsökande? Existerar bostadsbrist när v i tar in 20.000 bostadslösa anhöriga?

Nej för ingen av våra politiker kommer erkänna, vi tar emot för många. Mångkulturen är ett misslyckande som 5 stora kolloniländer efter 400 år erkännt?

För våra politiker skyller på trångbott, no shit sherlock? Vad är lösningen? Fylla på mer, tvinga kommuner ta emot, köpa upp bostadsrätter, köpa upp villor???

Massinvandringen handlar om att dumpa löner och pensionen!
Citera
2011-02-12, 11:42
Medlem
Fossmos avatar
Problemet med den här tråden är väl att det inte går att svara med en one-liner, så vi lär nog inte se några asylvänster här, tyvär.
Citera
2011-02-15, 09:05
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fossmo
Problemet med den här tråden är väl att det inte går att svara med en one-liner, så vi lär nog inte se några asylvänster här, tyvär.

Nja, problemet med tråden är att den tar upp problem som Imamen Reinfeldt har berikat Sverige med. Eftersom Moderat-lobbyn är stark på FB så ser man helst att denna tråden glöms bort.
Citera
2011-02-15, 17:35
Medlem
Anledningen till att ingen reagerar, är att de flesta medborgare i Sverige antagligen tycker att det fullt i sin ordning (iaf tills de själva drabbas).
Tyvärr lever många i villfarelsen att sjukdom och arbetslöshet bara drabbar andra,dessutom är medelåldern på detta forum så låg, att de flesta lever kvar i tron på sin egen odödlighet.(det brukar ge sig med tiden).
Men jag tycker det är märkligt att folk är villiga att betala höga skatter och avgifter till sociala försäkringar utan att få ut något av det.
Att man faktiskt hellre betalar för skäggbarn och storfamiljer från när och fjärran,än till sin egen försörjning vid arbetslöshet och sjukdom.
När folk upptäcker hur blåsta de är är det förmodligen försent. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in