Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Kära Onutio, om du tillåter:
Käre Nolla, gå inte i polemik med berg när det finns småsten.
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Helt rätt! Det du skrivit motsäger dock inte mitt påstående att dottern inte har en juridisk rättighet att ta över kontraktet. Man får skriva över sitt kontrakt! Men bostadsbolaget behöver inte godta det. Så då kan TS föra sitt fall till hyresnämnden. Och få nobben. Det är nämligen så att hyresnämnden bara skulle ge klartecken på det om dottern och modern bott tillsammans i lägenheten en längre tid. Tolkar du TS uppgifter så? Frågor på det?
Hyresnämnden ska lämna tillstånd till en överlåtelse av en bostadslägenhet från en hyresgäst till dennes närstående om denne varaktigt sammanbor med hyresgästen, vilket, om du tar ut huvudet ur röven även borde inse, direkt motsäger ditt skitpåstående om att en närstående inte har en juridisk rättighet att överta ett bostadskontrakt om hyresvärden motsäger sig detta.
Citat:
Rätt igen! Vilket inte heller motsäger mitt påstående. Tolkar du TS som att den ömma modern på grund av ålder, sjukdom, tillfälligt arbete eller studier på annan ort, längre utlandsvistelse, särskilda familjeförhållanden eller därmed jämförbara förhållanden har beaktansvärda skäl för upplåtelsen? Ange gärna vilket av skälen du skulle anföra i så fall-
Återigen är du en åsna med dålig läsförmåga. Med lagrummet gjorde jag tydligt att du inte besitter de kunskaper som krävs att besvara frågor i seriösa forumsdelar som denna. Du skrev att upplåtelse i andra hand inte är lagreglerad, vilket jag påvisade vara en idiots godtyckliga gissning. Huruvida lagparagrafen är relevant eller ej i TS frågeställning är inte relevant i mitt svar till ditt skitpåstående.
För övrigt är båda mina laghänvisningar relevanta för TS, till skillnad från Nollans felaktiga gissningar.
Citat:
Gullet, du är välkommen att battla med mig när som helst. Men du ska nog ha förmågan att kunna tolka det skrivna ordet om du ska komma nån stans med det.
Jag har kunskaper i både texttolkning och juridik, till skillnad från apan som vill leka Allan. Du trodde dig kunna något och ville göra dig märkvärdig genom att trycka ned en annan användare. Dessvärre, för din del, är din så kallade kunskap inte vatten värd, och du fortsätter göra bort dig genom att inte inse detta.
Jag är definitivt för att banna idioter som inte tillför någon kunskap, så som du själv, missförstå mig rätt, men jag avskyr blinda idioter som försöker mästra andra.