2011-02-11, 13:02
Medlem
Mazter_Ms avatar
Jeg og min fru ska køpa en lægenhet i københavn(Jeg har bott i danmark i 1 år og min fru er från danmark).
Valet av bank står mellan Danske bank, Nordea og Arbejdernes landsbank.

Nu har man ju læst i div tidningar og på internet at Danske bank og Nordea inte er dom bæsta bankerna at ta lån i. Dom ska vara før stora osv
Någon som har erfarenhet av danska banker og kan ge lite tips.

Mvh
Citera
2011-02-11, 13:06
Bannlyst
Jag har ett danskt lghlån i "danska" Nordea, jag fick världens deal (0.2% över diskonto - rörligt) så jag är mycket nöjd - men det kan knappast banken vara eftersom dom ofta ringer och skriver och vill lägga om lånet - men jag hånskrattar och lägger på. Tvivlar på att du får en sån deal, men du kan ju prova Nordea 2000 området....
Citera
2011-02-11, 13:08
Medlem
Mazter_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Jag har ett danskt lghlån i "danska" Nordea, jag fick världens deal (0.2% över diskonto - rörligt)
??
Vad fick du før rænta? AL har erbjudit oss en rænta på 5.15%.
Hur trivs du annars med Nordea?
Citera
2011-02-11, 13:17
Bannlyst
Rörlig ränta...0.2% över vad DK Riksbanken sätter (dvs en ren förlustaffär för banken, men det skiter jag i)

Nordea är väl ok. Inte bättre eller sämre än ngn annan (möjligen Amagerbanken då..hehe).

I Sverige har jag Svettbanken då dom erbjöd bra deal för ngra år sedan. Ointressant vad banken heter.
Citera
2011-02-11, 13:21
Medlem
Mazter_Ms avatar
Citat:
Rörlig ränta...0.2% över vad DK Riksbanken sätter (dvs en ren förlustaffär för banken, men det skiter jag i)

Nordea är väl ok. Inte bättre eller sämre än ngn annan (möjligen Amagerbanken då..hehe).

I Sverige har jag Svettbanken då dom erbjöd bra deal för ngra år sedan. Ointressant vad banken heter.

Låter som at du fått en riktigt bra deal. Ska træffa nordea på tisdag, ska se om jeg kan få en lika bra rænta som dig.
Citera
2011-02-11, 13:26
Bannlyst
Det kommer du inte att få. Men ta gärna upp mitt fall - dom kommer inte att tro dig/garva åt dig.
Allmänt sett är danska banker hårdare långivare än svenska - större krav på återbetalning - maxbelopp etc...(inte som mitt svenska lån 100% av beloppet till LÖJLIGT låg ränta). Lycka till med ditt nya trevligare liv i DK - för visst är det så att danska kvinnor är fan så mycket bättre än svenska dito.
Citera
2011-02-11, 13:35
Medlem
Mazter_Ms avatar
Citat:
Det kommer du inte att få. Men ta gärna upp mitt fall - dom kommer inte att tro dig/garva åt dig.
Allmänt sett är danska banker hårdare långivare än svenska - större krav på återbetalning - maxbelopp etc...(inte som mitt svenska lån 100% av beloppet till LÖJLIGT låg ränta). Lycka till med ditt nya trevligare liv i DK - för visst är det så att danska kvinnor är fan så mycket bättre än svenska dito.

Vi har båda två bra ekonomi og vi behøver bara låna lite mindre æn 50% av priset på lægenheten. Så jeg tror at vi sitter i en bra førhandling sits.

Ja både kvinnorna og ølen ær bættre hær
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in