Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Roligt att KD-politikern Sacredeus gillar Åsa-Nisse. Åsa-Nisse är en hillbilly som tjuvjagar och skiter fullständigt i allt vad moral heter. Det känns inte så kristdemokratiskt.
Kristdemokraterna har väl de senaste åren gått i en alltmer nyliberal riktning där man betonar vikten av folkets frihet från staten (landsfiskalen).
Att hylla Åsa-Nisse inom Kristdemokraterna hade säkerligen varit mer kontroversiellt för 40 år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Vilka äckliga pissluder det är som skriven sådana här artiklar, fy fan.
Även om han var aktiv nazist (vilken jag knappast bryr mig om) så kan man för helvete inte kritisera en FILM som gjordes 70 år senare av någon annan. Filmen har INGENTING att göra med nazismen, INGENTING. Varken karaktären Åsa-Nisse, serierna eller filmen har ett skit med att göra. Jag blir så in i helvete förbannad.
Ta på dig PK-glasögonen så ser du klart och tydligt att Åsa-Nisse är en hyllning till den ariska judefria tillvaron på den svenska landsbygden.
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Var inte Walt Disney antisemit?
Var han?
Jag vet att TV-serien Family Guy vid flera tillfällen har skämtat om att Disney ska ha ogillat judar.
Men jag hittar ingenting som stödjer en sådan uppfattning.
Tvärtom producerade Disney propagandafilmer åt USA under andra världskriget, bland annat filmer där det fokuserades på den hemska behandlingen av judar och romer i Tyskland.