2011-02-11, 00:31
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Varför finns inte spel på kultur? när musik,filmer,serier finns?

är ju lika mycket kultur som tidigare nämnt, finns ju mycket symboliker och handling djupa medningar som går diskutera vad betyder det(just nu tänker jag väldigt mycket på SH eftersom några kompisar har spelat det ganska nyligen)

har inte kollat spel delen så mycket men har inte hittat så mycket rum för att diskutera sådana saker.

vet inte riktigt vart man skulle posta :P
Senast redigerad av soulreaper 2011-02-11 kl. 16:15.
Citera
2011-02-11, 00:33
Medlem
Thuriazs avatar
Det finns ju en forumsdel för spel så det beror nog på det. Inte under kultur dock, men du förstår säkert att det inte finns någon fördel att ha två olika typer av spelforum när allt kan diskuteras på ett ställe!

I förhoppning att tråden ändå kommer vara kvar (och eventuellt flyttas till spel) så undrar jag vad SH är.
Citera
2011-02-11, 00:34
Medlem
Zelogaths avatar
Finns ju spel med en del religion, eller typ Age of Empires där du bygger upp civilisationer, där tar man väl en viss del av kulturen?

OT: Om din tråd handlar om spel så är nog inte Film och filmproduktion det bästa stället att skapa tråden kanske..

Edit: Efter att ha läst andra posten i tråden så funderar jag på om du kanske menade varför det inte finns ett subforum under spel?
Eller vad menar du?

Väldigt knepigt formulerat, jag är förvirrad...
Citera
2011-02-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Finns ju spel med en del religion, eller typ Age of Empires där du bygger upp civilisationer, där tar man väl en viss del av kulturen?

OT: Om din tråd handlar om spel så är nog inte Film och filmproduktion det bästa stället att skapa tråden kanske..

Edit: Efter att ha läst andra posten i tråden så funderar jag på om du kanske menade varför det inte finns ett subforum under spel?
Eller vad menar du?

Väldigt knepigt formulerat, jag är förvirrad...
Han undrar väl varför inte spel ligger i Kultur-delen istället för Data & teknologi, eftersom det också är kultur.

Antar jag iallafall.
Citera
2011-02-11, 00:44
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smackdown
Han undrar väl varför inte spel ligger i Kultur-delen istället för Data & teknologi, eftersom det också är kultur.

Antar jag iallafall.

jo det är det jag menar. tycker inte spel har så mycket med data och teknologi att göra om man ska jämnföra det med kultur.

tycker när den ligger i data teknologi så får man bara diskutera "funkar detta på min dator typ?"
Citera
2011-02-11, 00:55
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
jo det är det jag menar. tycker inte spel har så mycket med data och teknologi att göra om man ska jämnföra det med kultur.

tycker när den ligger i data teknologi så får man bara diskutera "funkar detta på min dator typ?"
Men om man vill diskutera ett visst spel så går man väl till den tråden som finns, alternativt skapar en ny tråd om spelet och diskuterar det man vill?
Det är ju ändå teknologi som spelet är..
Förstår nu vad du menar men det skulle bli rörigt- allt i stort sett är kultur
Citera
2011-02-11, 01:14
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Men om man vill diskutera ett visst spel så går man väl till den tråden som finns, alternativt skapar en ny tråd om spelet och diskuterar det man vill?
Det är ju ändå teknologi som spelet är..
Förstår nu vad du menar men det skulle bli rörigt- allt i stort sett är kultur

jo visst det kan man göra och ja är ganska ny på detta stället så det kanske är så det är.
men iallafall xD de känns som det.
kanske det men typ lite half anledningen jag starta tråden var för jag kollade på kultur och letade efter spel xD, sedan när jag inte hitta den så hade jag lite problem med vart fan det skulle annars ligga ^^
Citera
2011-02-11, 13:49
Medlem
Stercoriuss avatar
Den här tråden passar nog bättre i kultur: allmänt (https://www.flashback.org/f233) men förstod om du valde Film och Filmproduktion då fler rör sig där än i tidigare nämnda tråd och du får troligtvis fler svar snabbare.

Men visst, det skulle vara intressant med ett sub-forum som bara behandlar spelens inverkan på kulturen och tvärtom, tyvärr tror jag många ämnen skulle felplaceras och det skulle bli onödigt mycket extra moderation.
Citera
2011-02-11, 16:16
Medlem
soulreapers avatar
Film och filmproduktion -> Flashback - MOD
Citera
2011-02-11, 16:47
Medlem
Fina Gubbens avatar
Finns ju fotbollskultur så varför ligger inte fotboll under Kultur istället för Sport?
Spel är först och främst ettor och nollor och platsar därmed i Data-forumet. Fotboll å andra sidan är först och främst en sport och platsar därmed i Sport-delen.

Förstår du vad jag menar?
Citera
2011-02-11, 16:57
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stercorius
Den här tråden passar nog bättre i kultur: allmänt (https://www.flashback.org/f233) men förstod om du valde Film och Filmproduktion då fler rör sig där än i tidigare nämnda tråd och du får troligtvis fler svar snabbare.

nja var mer att jag tänkte kanske får mer seriösa svar här trodde att det skulle vara minst folk här :P
visste inte om att det fanns kultur allmänt (som sagt är ganska ny här)
Citera
2011-02-11, 17:07
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Finns ju fotbollskultur så varför ligger inte fotboll under Kultur istället för Sport?
Spel är först och främst ettor och nollor och platsar därmed i Data-forumet. Fotboll å andra sidan är först och främst en sport och platsar därmed i Sport-delen.

Förstår du vad jag menar?

har ingen koll alls på fotboll och fotbolls kultur xD det enda jag kan tänka på då är fotbollshulliganer. och har ingen koll på om folk diskuterar mer villket favorit lag och spelare, vet inte om det finns någon djupare medning med fotboll.

och böcker är först och främst papper. och hör hemma?
film är CD skivor, filmrullar etc. va man nu kan göra film i. och hör hemma?
etc.
när du säger sådär så kan jag bara hålla med när du pratar om typ pong och tetris och andra gamla spelen som var så simpla.
Nu har ju spelen gått ganska långt ifrån det.
men visst jag förstår va du menar men håller inte med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in