• 2
  • 3
2011-02-11, 08:50
Medlem
Är du enbart ute efter nikokicken så tycker jag definitivt att du skall köra på nikotintuggummina, men vill du prova på en ny angenäm smakupplevelse så tycker jag att du istället skall satsa på en fin baksnus, alltid kul att prova på någonting nytt.

Är själv van snusare sen tio år tillbaka och har aldrig känt på någon någon nämnvärd nikokick tills den dagen på jag fick en karta med 10st a´4mg´s nikotin tuggummin, satte i mig alla på en gång och svalde sedan när de tappat smak.

Kan tala om att jag aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Kallsvetten rann, hade svårt att stå på benen, det kändes som att allting snurrade. Krälade fram och kräktes galla, mycket otrevlig upplevelse, men som sagt, alltid kul att prova någonting nytt!
Senast redigerad av ajnstajn 2011-02-11 kl. 08:55.
Citera
2011-02-11, 08:52
Medlem
benadryls avatar
ge fan i nikotin ! 15 år och helt onödigt. fattigare, fått ligga mindre och beroende!!!!
Citera
2011-02-11, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Nicokick är inte direkt skönt, du blir yr och kanske tom. illamående första gången. Men lycka till!, riktigt intelligent att börja med nikotin så sent

Det är ju en nicotinkick man letar efter varje gång man stoppar i sig nicotin på något vis. (stavas det nicotin? )

Citat:
Ursprungligen postat av nuevakl
Är du för orolig över att du ska må illa så kör på White.

Vad skulle det göra för skillnad? Det är samma nicotinhalt i de flesta av Swedish Match snussortiment.

Tog bara ettan som exempel till källa.
http://www.svensktsnus.se/Produkter/Ettan/
Citera
2011-02-11, 11:15
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankLopez
Hej.

jag tänkte testa och köpa Nikotin plåster eller tuggumi imorgon.

jag har aldrig rökt i hela mitt liv vill jag meddela, jag är bara nyfiken om vad som kommer hända och hur en Nicokick känns. gillar att prova på olika grejer.

så hur kommer jag känna mig? kommer jag bli sjuk? ??
Var medveten om att det är riskabelt. Du kan komma att gilla det skarpt, som exempelvis jag gjorde. Nikotin är ju oerhört lättillgängligt, socialt accepterat och extremt beroendeframkallande (att sluta är ett helvete när man är fast). Du bör alltså tänka dig för, faktorerna jag just nämnde ökar i praktiken beroendepotentialen.

En nickokick är ångestdämpande, milt euforiserande och kan ge yrsel och eventuellt illamående. Nikotintuggummin är väldigt skönt, man blir avslappnad och sinnena skärps. Jag blir alltid lite speedad på tuggummin. Cigaretter ger ju ungefär samma effekt, men det slår på mycket snabbare och hårdare.

Du blir inte genast sjuk. Kanske illamående en stund.

Ge fan i nikotinet, det är så lätt att bara gå och köpa ett paket cigg. Ett beroende är dyrt och kan mycket väl bli din död i slutändan.
Senast redigerad av asdf011 2011-02-11 kl. 11:24.
Citera
2011-02-11, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrankLopez
Hej.

jag tänkte testa och köpa Nikotin plåster eller tuggumi imorgon.

jag har aldrig rökt i hela mitt liv vill jag meddela, jag är bara nyfiken om vad som kommer hända och hur en Nicokick känns. gillar att prova på olika grejer.

så hur kommer jag känna mig? kommer jag bli sjuk? ??
Köp en dosa lössnus och ta en redig pris. Du lär inte direkt bli beroende på en dosa snus.
Citera
2011-02-14, 03:39
Medlem
Ruset av nikotin är alldeles, alldeles underbart om man inte har utvecklat tolerans.

Tyvärr är det bara ungefär 30 minuter långt för mig, men den halvtimmen är något av det underbaraste som finns. Jag använder nikotin 2 till 4 gånger i månaden (varje/varannan helg) och har aldrig utvecklat tolerans.

Snus ger en betydligt bättre kick än nikotintuggumi för mig. Men det smakar väldigt, väldigt äckligt. Därför använder jag oftast nikotintugummi. Tricket då är att aldrig svälja salivet som utvecklas i munnen under tuggandet (eftersom det också är ganska äckligt), utan istället låta detta "skvalpa runt" i munnen. Antar att det tas upp av slemhinnorna i munnen under tiden. Efter ungefär 10 minuter spottar jag ut det. Då får jag hög effekt samtidigt som det inte är så vedervärdigt.
Citera
2011-02-14, 14:31
Medlem
Negerbollars avatar
Det är bara knalla iväg till kiosken ta en dosa snus och stoppa upp den under läppen =)
Tips är att köra på portions snus, första gången jag testa så vart det lössnus och lyckades svälja jävla massa snus, allt snurra och spydde ! men vilken jävla kick detgav
Citera
2011-02-16, 07:35
Bannlyst
smart att testa nikotintuggummin bara för "skoj skull" och sedan bli beroende av dessa

som dessutom är mycket dyrare än snus och cigg. smart drag

men snälla ts. gör det
Senast redigerad av urban_legend 2011-02-16 kl. 07:38.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in