2011-02-10, 20:26
Medlem
Awesomes avatar
Självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem. Glöm inte de.
Snälla, för barnets skull gör det inte, tänk om doserar fel och överlever men barnet får allvarliga skador, skulle inte det vara värre än att det dog innan de föddes?
Senast redigerad av Awesome 2011-02-10 kl. 20:29.
2011-02-10, 20:26
Medlem
wearcapeflys avatar
Jag tycker inte du borde göra det!

Nu när du nått botten, se detta som en referenspunkt du kan se tillbaka på om några år och tänka hur dåligt du mådde och hur allt är bättre nu(i framtiden). Om du nu mot förmodan inte mår bättre om dessa år så kan du få komma hem till mig så styr vi upp något roligt.
2011-02-10, 20:27
Medlem
Jag förstår att du har det jobbigt men kan du inte ge ditt barn en chans? Snälla?
2011-02-10, 20:28
Medlem
Miiiiias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samygirl
Ja, riktigt dåligt började jag må efter 2005 då jag bodde med en man som misshandlade mig. Sedan har det gått upp och ner, men det hör också till min diagnos (manodepressiv). De senaste två månaderna har jag dock mått konstant dåligt och ofta känt att självmord är enda utvägen men inte riktigt velat ändå. Nu ser jag det annorlunda, känner att det är vad jag VILL, och att det är ett beslut jag tagit efter lång övervägan. Jag är inte ledsen eller rädd, jag är beslutsam.

Du måste "bara" stå ut tills den dåliga svackan är över. Kan du inte vänta? Se vad framtiden bjuder, liksom. Vet psykiatrin om att du mår så dåligt? Jag läste en bok av en kvinna som är manodepressiv, jag fick lägga den ifrån mig flera gånger eftersom det blev jobbigt att läsa. Men hon klarade det. Du klarar det. Försök bara ta dig igenom den jobbiga perioden. För din egen skull, och för barnets skull.
2011-02-10, 20:33
Medlem
Lägg av nu, du har en unge i dig som kommer förgylla din vardag med skratt och kärlek.

Ta och tänk om detta för i helvete! Ring en ambulans om du tagit skiten!
2011-02-10, 20:34
Medlem
Peripheryys avatar
Usch vad synd att höra detta.
Du gör ju vad du vill med ditt liv och vissa skulle kalla dig för fegis. Har du verkligen försökt att må bättre, ta kontakt med personer som kan hjälpa dig på olika sätt att må bättre?

Du bestämmer ju själv vad du vill göra med ditt liv men jag tror att dom få vännerna du har skulle bli väldigt ledsna om dom får reda på att deras bästa vän tog livet av sig.
Senast redigerad av Peripheryy 2011-02-10 kl. 20:46.
2011-02-10, 20:37
Medlem
Du kommer att se livet med helt nya ögon när du föder dtt barn. Tycker du ska ge livet en ny chans!

Ska någon försöka ringa polisen? Vad bör vi göra nu?
2011-02-10, 20:37
Medlem
heerligts avatar
Är inte direkt insatt i sånt här med depression och hur det skall hanteras men se på livet som så att när botten är nådd kan det bara bli bättre. Se födseln av ditt blivande barn som en ny milstolpe i livet, se det som något positivt. Om du har något att leva för(barnet) får du mer motivation till livet.
2011-02-10, 20:38
Medlem
Benkkes avatar
Long respawn timer eller ? Gör det inte iaf, det finns så mycket att leva för
2011-02-10, 20:38
Medlem
Satmaarans avatar
Hur dåligt DU än mår så har du just ni inte bara dig själv att tänka på!

Vill du ta livet av dig fine, men vänta då tills efter att din son/dotter fötts och ge barnet en chans här i livet. Barnet har inget val, det har du.
2011-02-10, 20:39
Medlem
gör de inte, klara dig ur de här nu så kommer tillslut märka att man alltid har något att leva för
2011-02-10, 20:40
Medlem
Men va fan! Låt människan dö ifred?

Har alltid tyckt att Sverige ska ändra sina jävla lagar o regler så man får dö när man vill.

Hoppas dock du kombinerar rätt tabletter med spriten, vore ju surt att vakna upp ur koma med en unge som är missbildad pga ditt självmordsförsök på köpet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in