2011-02-11, 10:10
Medlem
Thadiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douceur
Okej, vad för smak, och hur smakade den kanske är en relevant fråga?

Testade Vanilj, Choklad, Jordgubb och Skogsbär. Alla smakade varierande dåligt. Speciellt Skogsbär, fy för den lede.
Svårt att beskriva smakerna. Som en vattnig, pulvrig, illasmakande röra med en lätt kemisk smak av vad det nu skulle vara för smaksättning. Hur mycket jag än skakade, blandade och experimenterade med andel vatten och pulver kunde jag inte få det att smaka uthärdligt.
Men förstås är detta bara min egen åsikt och människor har olika smaklökar.
Citera
2011-02-11, 12:35
Medlem
Kellermeisters avatar
Jag dricker själv nutrilett choklad pulver sedan nyår, och det går alldeles utmärkt. Nej, det är inte som att dricka oboy, men det smakar helt okej. För att variera mig blandar jag ibland i lite kakao eller droppar i lite pepparmintsarom, men för det mesta kör jag den naturell.
Jag kör med ungefär 2,5 dl riktigt kallt vatten och stavmixer och väntar kanske 5 minuter med att dricka den, så får den en bättre konsistens och smak. Du kan också testa att smaksätta med lite kanel, men inte allt för mycket om dagen!
Vill du fortsätta med choklad med ändå hålla dig till budgetmärkena kan du ju testa naturdiets choklad, en del tycker den är bättre.
Själv gillar jag naturdiets smultron/vanilj riktigt bra, den är schysst - det sa även mina vänner som inte går på VLCD själva, vilket inte brukar vara fallet..=) Även här kör jag med stavmixer..
Citera
2011-02-11, 13:44
Medlem
Slackoffs avatar
Släng skiten och köp EAA istället...

Muhahhahhahh!
Citera
2011-02-12, 13:53
Medlem
alciadas avatar
Nutrilett smakar skit för att din kropp inte vill ha den.
Den är baserad på sojaprotein, som bevisligen inte är bra för kroppen, särskilt inte i viktnedgång och särskilt inte för män.
Sojaprotein känns igen på smaken som åpminner om mögligt sågspån.
Alltså, leta upp en annan måltidsersättning och undvik sojaprotein, soja är ett lågvärdigt protein med östrogenhärmande effekt, minskar muskelmassa och främjar fettbildning.
Citera
2011-02-13, 18:32
Medlem
jag tycker att de färdigblandade är goda, men blandar man själv smakar de för jävligt.
Citera
2011-02-14, 09:02
Medlem
Bibers avatar
Kan rekommendera Naturdiets smaker (Chocklad, Vilda bär, Smultron/Vanlij). Dessa är mycket goda och skiljer sig mycket ifrån nutrillets smaker. Har nutrilett Skogsbär som referens som jag tyckte smakade dase (så kan inte säga hur choklad smakar i ditt fall). Däremot om du inte klara av några självblandade shakes så tror jag att du är fel person för denna kur. Har man inte motivation nog att tycka om dem så bör man prova något annat.

De färdigblandade shakesen innehåller dubbelt så mycket kalorier som den självblandade (lite som att blanda dem med mjölk) klart att du får bättre smak då.

Men som sagt, VLCD passar inte alla, eller alla klarar inte av kuren, strunta i den istället för att lipa här över det, det finns ju bevisligen personer som gillar den. Du har fått rekommendationer nu i olika smaker att prova. Jag rekommenderar att du testar dem och gör en ny bedömning.
Citera
2011-02-14, 17:35
Medlem
Slackoffs avatar
Ett populärt och trevligt alternativ är att äta vanlig mat som är god och näringsrik fast i lite mindre mängder än vad du förbränner.
Fortsätt så tills du är nöjd och ät därefter ungefär lika mycket som du förbränner.
Sedan gör du så i resten av ditt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in