2015-01-05, 23:28
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Folk som går kandidatprogrammet i kemi?
Konstiga intressen.
Citera
2015-01-05, 23:31
Medlem
Kandidat i biologi?
Citera
2015-01-05, 23:36
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master116
Kandidat i biologi?

Gick vilse i skogen som liten, blev jätte rädd men hittade blåbär så hon kunde äta sig mätt. Det var dagen då naturen blev det viktigaste i hennes liv och hon skulle lära sig så mycket hon kunde om den. Bor i ett tält och har en ekologisk ullmössa på huvudet.
Citera
2015-01-05, 23:47
Medlem
Axells avatar
Citat:
Kandidat i biologi?
En klassisk nörd framförallt i dess även personlighet. Hade ett gymnasiesnitt över medel men hade bra betyg i biologi och naturkunskap. Aktiv i Greenpeace eller någon annan miljöorganisation. Är man en kille har man skägg och är man tjej är man inte direkt snygg. Röstar givetvis på Fridolin & Romson när det är dags för val.
Citera
2015-01-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
En klassisk nörd framförallt i dess även personlighet. Hade ett gymnasiesnitt över medel men hade bra betyg i biologi och naturkunskap. Aktiv i Greenpeace eller någon annan miljöorganisation. Är man en kille har man skägg och är man tjej är man inte direkt snygg. Röstar givetvis på Fridolin & Romson när det är dags för val.
Gällt det alla biologer eller bara de som läser "grön" biologi? haha
Citera
2015-01-05, 23:57
Medlem
Citat:
Kandidat i biologi?

Dessa studenter går seriöst igång på att få lära sig om ståndare och pistiller. Bryr sig inte alls om att en kandidat i biologi inte är värt någonting på arbetsmarknaden.
När det kommer till utseendet är de väldigt... naturliga. Håriga, skäggiga och röstar grönt.
Senast redigerad av mmbaver 2015-01-06 kl. 00:32.
Citera
2015-01-05, 23:58
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Kandidat i biologi?
Innehavare av en naturkompaniet-rygga.

Röstar grönt fastän de tänker rosa eller rött, äter grönt (ensilage och sånt) och har många vita veckor. Jobba svart är däremot ovanligt.
Senast redigerad av Soulsurfer 2015-01-06 kl. 00:02.
Citera
2015-01-06, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
För naturvetenskaperna vad genusvetenskap är för samhällsvetenskaperna. Ingen tar biologerna på allvar, de går ju bara ut i skogen och mäter diametern på stenar. Dessa studenter går seriöst igång på att få lära sig om ståndare och pistiller. Bryr sig inte alls om att en kandidat i biologi inte är värt någonting på arbetsmarknaden. Lider av mindervärdeskomplex då matematiker, fysiker och till viss del kemister hånar dem. Biologistudenterna tycker själva att deras utbildning är hård och krävande och anser att det är minst lika rigoröst som de andra naturvetenskaperna. Jag menar, biologer använder ju matematik t.ex. när de räknar antalet fåglar i skogen.

När det kommer till utseendet är de väldigt... naturliga. Håriga, skäggiga och röstar grönt.
Känns mer som det här inlägget hör hemma i den icke existerande "tråden där vi ser ner på andra studenter"...

Nej jag är inte biolog
Citera
2015-01-06, 00:32
Medlem
Axells avatar
Citat:
Gällt det alla biologer eller bara de som läser "grön" biologi? haha
Som sagt berättade jag bara min personliga fördom. Jag inte har mer inblick i biologi än att jag läste biologi B på gymnasiet. Då har man inte så stor koll på vad skillnaden är på att läsa "grön biologi" och "vanlig biologi".
Citera
2015-01-06, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t21svv1
Känns mer som det här inlägget hör hemma i den icke existerande "tråden där vi ser ner på andra studenter"...

Nej jag är inte biolog

Ha ha, kanske det... gjorde inlägget lite mer PK och OnT nu. För övrigt bör någon skapa en sådan tråd
Citera
2015-01-06, 00:36
Medlem
StarSuckers avatar
Teknisk fysik har repeterats om och om här, men jag vet inte om jag har sett kandidat i fysik?

Vad har vi för fördomar om de som studerar kandidatprogrammet för fysik?
Citera
2015-01-06, 00:38
Medlem
murmansk3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Libertarianer? De jag har träffat har varit sossar som vurmat för en stor offentlig sektor då det är de enda stället de kan få jobb efter examen, kort sagt som alla andra humaniorastudenter.

Keynes är husguden för dessa kufar också och alla som inte håller med om hans idéer kan åka till USA eller Somalia om man inte vill ha en stor offentlig sektor. Milton Friedmans "nobelpris" borde även återkallas då han ägnade sig åt kapitalistisk propaganda.

dom jag har träffat iallafall vilket dock inte är många
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in