2014-08-04, 23:44
Medlem
Personalvetare?
Citera
2014-08-04, 23:47
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomeoochJulia
Personalvetare?

Tjejer, nästan uteslutande. Ordentliga, ganska prydligt men ordinärt klädda, försiktiga som personer, inga lössläppta tjejer eller sådana som festar runt, m.m. Stämmer det in på dig?
Citera
2014-08-05, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Tjejer, nästan uteslutande. Ordentliga, ganska prydligt men ordinärt klädda, försiktiga som personer, inga lössläppta tjejer eller sådana som festar runt, m.m. Stämmer det in på dig?

Haha ja stämmer rätt bra, förutom att jag är en dude
Citera
2014-08-05, 00:03
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Haha ja stämmer rätt bra, förutom att jag är en dude

Kul att du är en dude. Ditt nick har alltid fått mig att tro att du var tjej.
Citera
2014-08-05, 14:46
Medlem
Citat:
Kul att du är en dude. Ditt nick har alltid fått mig att tro att du var tjej.

Ja i don't blame you

Tack för svaret var kul!
Citera
2014-08-05, 15:30
Medlem
Jag vill veta vad som finns för fördomar om:

Tjejer som pluggar något inom IT exempelvis systemutveckling/programmering.
Killar som pluggar något inom IT - jag vet ju typ fördomarna här. men stämmer dom med verkligheten?
tjejer och killar som pluggar civ.ing. specifikt på KTH.
Tjejer/killar på sjuksköterskeprogrammet.
Citera
2014-08-05, 18:26
Medlem
Citat:
Personalvetare?
Citat:
Håller med om att det finns många tjejer. Dock är mina fördomar i princip raka motsatsen till dina, dvs halvordentliga tjejer som gillar att festa. Klär sig förvisso ordinärt.

Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Jag vill veta vad som finns för fördomar om:

Tjejer som pluggar något inom IT exempelvis systemutveckling/programmering.
Killar som pluggar något inom IT - jag vet ju typ fördomarna här. men stämmer dom med verkligheten?
tjejer och killar som pluggar civ.ing. specifikt på KTH.
Tjejer/killar på sjuksköterskeprogrammet.
IT-tjejer är antingen inbitna datornördar (minoritet) eller mer normala tjejer med visst intresse för IT (majoritet). Av någon anleding gillar de oftast anime, manga och japansk kultur också.

IT-killar stämmer oftast in på fördomarna. Finns givetvis en minoritet som inte gör det och även om denna minoritet har ökat i storlek på senare år finns fördomarna oftast kvar av en anledning.

Ssk - tjejerna är såna som gick omvårdnad på gymnasiet. Oftast finns en ssk inom familjen eller släkten. En del kom inte in på läkarprogrammet och tar denna väg i stället. Stort intresse för att hjälpa människor, de gillar och delar givetvis statusar från SIDA, Röda Korset, UNHCR och liknande på Facebook. Ett genomsnitt av befolkningen med viss övervikt åt mellanklass och nedåt. Överrepresentation av tjejer från mindre städer och landsort.

Killarna är få. De är sällan maskulina. I övrigt gäller samma som för tjejerna. Någon enstaka kille valde pga överrepresentationen av tjejer på programmet.
Citera
2014-08-07, 00:14
Medlem
Jeahs avatar
Tjejer som läser I?
Citera
2014-08-07, 04:58
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeah
Tjejer som läser I?
Vad står ditt "I" för?
Citera
2014-08-07, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Vad står ditt "I" för?
Industriell ekonomi.
Citera
2014-08-07, 10:56
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeah
Tjejer som läser I?

Statuskåta men kom inte in på läkarprogrammet eller HHS. Är en del av inflationsgenerationen vars betyg inte är en indikator på hur smarta de är vilket betyder att de inte har en chans att få bra på högskoleprovet. Deras undermåliga intelligens är inget hinder när det kommer till insikten om att teknisk fysik är allt för svårt, en utbildning som de själva vet att de inte klarar av. Det fick alltså bli det "fjärde bästa". De funderar eventuellt på juristprogrammet men är osäkra på om deras naturinriktning på gymnasiet kommer att ligga dem till last.

De är ofta medelsvensson och per automatik klär de sig lika osmakligt som andra nyrika svenssons. Ljusblå skjorta, beacha chinos och quilted jacka är det som gäller.
Citera
2014-08-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanrunkarn
Påfallande ofta folk som går i villfarelsen att gymnasiet skulle betyda något.

intressant. jag gick IB och när man sa vilket program man läste frågade folk: "hur många IG hade du egentligen", de hörde ju såklart IV (individuella) och inte IB . kanske bekräftar fördomar mot IV mer än IB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in