2019-02-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Om skåningar lämnar landet ser jag inte det som något problem . Skåningar är och förblir danskar .
Vete fan vad vi skall göra av de galna Stockholmarna?
2019-02-09, 19:06
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Säger folk som flyr från sina länder. Lol. Ni tror verkligen ni är tuffa.

Jag gjorde ett sånt dna-test som kollar ursprung i november, jag är 98,6% skandinav. Men faktum kvarstår att svensken blir rövknullad av blattar och politiker dagligen och vi gör inget åt det.
2019-02-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad0122
Det finns större skillnader mellan Stockholmare, Skåningar och norrlänningar än likheter. Är det så du menar. Min gamle far brukade säga att vi skulle bepransa längst med Piteälven så att vi Svenskar slipper sörlänningarna/ Stockholmarna. Är det den tanken du delar?

Jasså?
Med kulturella skillnader så menade jag inte spättekaka och dialekten direkt...
2019-02-09, 19:08
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:

Till alla er bögiga Stockholmare, vi Skåningar vill inget hellre än att slippa detta landet och återgå till Danmark. Så ni kan forsätta i er MP styrda stad och ha hipsterskägg medans vi får tillbaka vår värdighet.
2019-02-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Jag gjorde ett sånt dna-test som kollar ursprung i november, jag är 98,6% skandinav. Men faktum kvarstår att svensken blir rövknullad av blattar och politiker dagligen och vi gör inget åt det.

Och med "vi" så menar du eg "du"?

Svårt att bli blatte men politiker kan du ju faktiskt bli.

Lätt att tro att det är väsen men det är ju faktiskt vanligt folk med ett intresse för att förändra saker, har jag hört...
2019-02-09, 19:11
Medlem
Citat:
Till alla er bögiga Stockholmare, vi Skåningar vill inget hellre än att slippa detta landet och återgå till Danmark. Så ni kan forsätta i er MP styrda stad och ha hipsterskägg medans vi får tillbaka vår värdighet.

Bron är ju färdigbyggd, så varför flyttar du inte?
2019-02-09, 19:12
Medlem
Citat:

Eftersom de är så många blir det helt klart ett problem . Sibirien kan vara ett alternativ . Vi Göteborgare håller ställningarna .
2019-02-09, 19:15
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Bron är ju färdigbyggd, så varför flyttar du inte?

Bron tillhör Skåne, varför ska jag flytta? Resa en mur längs Hallandsåsen är det som behövs.
2019-02-09, 19:16
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Och med "vi" så menar du eg "du"?

Svårt att bli blatte men politiker kan du ju faktiskt bli.

Lätt att tro att det är väsen men det är ju faktiskt vanligt folk med ett intresse för att förändra saker, har jag hört...

Ok, låt höra. Vad har DU gjort eller gör DU för att motverka det som sker mer än tuffar dig på forum?
2019-02-09, 19:17
Medlem
Citat:
Jasså?
Med kulturella skillnader så menade jag inte spättekaka och dialekten direkt...
Enligt min far så var det större kulturell skillnad mellan Stockholmare och norrlänningar än mellan Stockholmare och araber. Så står vi ut med Stockholmare så får vi stå ut med araber.
2019-02-09, 19:20
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Så du är mao. en självhatande soyboy?
2019-02-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ok, låt höra. Vad har DU gjort eller gör DU för att motverka det som sker mer än tuffar dig på forum?

Vi har olika verklighetsuppfattning kan man väl säga.

Jag ser problemen men jag försöker även se helheten.

De flesta är inte svin som försöker ta över landet. Iallafall inte de jag träffar.

Den delen som många refererar till är en minoritet, inte bara i Sverige utan även i världen, inklusive ett land som Libanon.

Om man börjar sin dag med att ta in nyheter från mer än en nyhetssida, helst 3-4st (i räknat nätet. Tv och tidningar) så får man en klarare syn på vad som händer i världen.

Lägger man därtill på lite böcker som man lär sig nåt ifrån så inser man snart att de flesta som skjuter varann i Sverige är kriminella gäng.
Det är sällan som nån blir skjuten utanför de kretsarna., men det händer. Det hände även innan massinvandringen.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2019-02-09 kl. 19:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in