2011-02-09, 22:48
Medlem
Hej Flashbackare
Inte ofta jag tittar in i denna sektionen men nu har jag kört fast. Sökte och hittade några liknande trådar men fick ingen perfect match utan gör en egen, om någon mod tycker det passar bättre ihop med någon annan tråd får ni väl slå ihop dom..

Problemet började i Lördags men jag har tyvärr inte haft tid att försöka göra något åt saken förens idag.
När jag drar igång datorn får jag första felmeddelandet på bilden nedan, inget ljud i windows/webläsare/mediaspelare etc. Jag försökte spela musik i winamp och fick något felmeddelande även där vilket jag med en liten googling hittade en lösning på (Preferences -> Plug-ins -> Output -> DirectSound output v.2.2.6 -> rätt mixerenhet och jag kan nu lyssna på musik i winamp).
Men övrigt ljud som jag beskrev tidigare är helt dött. Jag går in på "Ljud och ljudenheter" via kontrollpanelen (se 4e bilden), och i enhetshanteraren (se 5e bilden) ser det ju ganska okej ut.
Jag har uppdaterar drivrutiner etc, hur kommer det sig att det funkar i winamp (efter min lilla ändring) men inte i övrigt.. har någon vettig människa en smidig lösning på mitt problem som inte innefattar formatering?

http://i51.tinypic.com/2a5e3d.png
Tacksam för hjälp
Citera
2011-02-09, 23:13
Medlem
Charles.Bronsons avatar
verkar vädigt mystiskt att du kan spela med winamp fast allt ljud är borta,?
det du kan göra är att ändra tillbaks datum en vecka tilbaks om det går,eller så avinstalerar du ditt
ljudkort och instalerar om detta,du har hämtat uppdateringar men,prova att avinstalera helt drivrutinerna
om du har dem på skiva eller så annars kan du hämta nya på nätet,men prova en systemåterställning först om det hjälper.
Citera
2011-02-12, 13:08
Medlem
Jo tack visst är det väldigt konstigt att winamp fungerar men inget annat...

Vågar inte köra återställning eftersom jag vid närmare eftertanke inte riktigt vet exakt när det hände.
Har provat att avinstallera det helt och hållet, utan framgång.

Ingen som har några andra tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in