Hur ställer sig flashback till diskussioner som är negativa eller smutskastar deras annonsörer? För ett tag sedan så skapade jag denna tråden
https://www.flashback.org/t1407436 där vi nästan hånade en av annonsörerna här på flashback. Tråden har ju fått vara kvar så jag antar att det är helt ok med såna trådar men om jag vore admin på FB så skulle jag inte uppskatta det då det kan jaga bort framtida annonsörer.
För mig så känns det lite som en punkt som bör vara tillåten men inte är moraliskt riktig (då pratar jag inte om PK-moral utan om FB-moral). Är det bara jag som känner så eller tycker ni att det är helt ok att behandla annonsörerna hur som helst? Hur ska man ställa sig till om användare diskuterar hypotetiska brott mot en annonsör? Ett exempel kan vara att man diskuterar hur man skaffar falska invites till rättsmagasinet SKURK som just nu annonserar här. Skulle det verkligen vara helt ok ifall TS inleder trådstarten med att säga att diskussionen är hypotetisk och därigenom inte bryter mot regel 1.04.
PS. Exemplet med min tidigare skapta tråd tycker jag ligger på rätt sida om moralgränsen. Frågan är om det skulle vara lika ok om man drog det ännu längre.