2011-02-09, 19:06
Medlem
Muslimska brödraskapet är en politisk organisation som försöker islamisera Europa genom att utnyttja demokratin och yttrandefriheten som vi fått av djävulen, enligt dem.
Deras organisation skickar ut "föreläsare" till de flesta förorterna i Europa, mest i Frankrike och England för att berätta för familjer att de kan ha flera fruar, även om det är emot europeiska länders lagar, endast för att de ska föröka sig och bli fler än européerna. Detta är dock inte det enda dom berättar för Europas muslimer.

Muslimska brödraskapet har en agenda som går ut på att Europa blir islamistiskt inom 40-50 år och de är säkra på att de ska lyckas ta över denna kontinenten som då blir Eurabia.

Här en en norsk dokumentär, där en arab beskriver det muslimska brödraskapet och åker runt i världen för att träffa viktiga arabiska personer som har mer insikt i organisationen. Värd att kolla på om man älskar sitt land och Europa.

http://www.youtube.com/watch?v=_f1P-d3gFEk&feature=player_embedded#

Vad tycker ni om detta?
När ska vi börja säga ifrån och ändra politikernas syn på denna "fredliga" religion?
Hoppas på en seriös debatt.

/KulAid
Senast redigerad av KulAid 2011-02-09 kl. 19:13.
2011-02-09, 19:15
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Det behövs ingen organisation för arabiera Europa. Araberna har så mycket högre nativitet och så många att det är en tidsfråga tills numerärt övertagande. Detta går med full automatik just nu.

Om du är vit, får du nog förvänta dig att fly Europa snart.
2011-02-09, 19:21
Medlem
Raketprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulAid
Vad tycker ni om detta?
När ska vi börja säga ifrån och ändra politikernas syn på denna "fredliga" religion?
Hoppas på en seriös debatt.

Nu blir det ju lite knasigt när du ska sätta likamedstecken mellan Muslimska brödraskapet och islam i allmänhet. Men för att hindra att ungdomar radikaliseras och går med så behövs det hårdare tag vid assimiliationen.

Ett litet steg, men ändå betydelsefullt är att införa en trohetsed i skolan som är obligatorisk, som i USA. Den skulle kunna gå något sånt här:

Citat:
Jag svär trohet till den gemensamma värdegrund och lag som råder i Sverige. I Sverige råder demokrati. I Sverige får alla tro på vilken gud de vill, eller välja att inte tro på någon gud. I Sverige råder yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Alla har rätt att tänka, tycka och uttrycka vad de vill. I Sverige är alla människor lika mycket värda, och all kärlek mellan människor är lika mycket värd, oavsett etnicitet eller sexuell läggning. I Sverige ska alla kvinnor och män ha lika rättigheter och skyldigheter. I Sverige har ingen rätt att bestämma över någon annans sinne eller någon annans kropp. Dessa värden svär jag trohet till.

http://www.newsmill.se/artikel/2011/02/07/inf-r-en-trohetsed-i-svenska-skolan
2011-02-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketprofeten
Nu blir det ju lite knasigt när du ska sätta likamedstecken mellan Muslimska brödraskapet och islam i allmänhet. Men för att hindra att ungdomar radikaliseras och går med så behövs det hårdare tag vid assimiliationen.

Ett litet steg, men ändå betydelsefullt är att införa en trohetsed i skolan som är obligatorisk, som i USA. Den skulle kunna gå något sånt här:

http://www.newsmill.se/artikel/2011/02/07/inf-r-en-trohetsed-i-svenska-skolan

Jag menar att muslimska brödraskapet är en stor faktor till att ändra muslimernas syn på Europa, då de har kända skådespelare, journalister o reportrar som stödjer muslimska brödraskapet i media och uppmanar muslimer att tänka som dem.

För att hindra islam måste vi stoppa invandring av muslimer.. Så enkelt är det. Vi behöver inga små steg, vi behöver ett stor hopp som det ser ut i idag.
2011-02-09, 19:29
Medlem
Raketprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulAid
Jag menar att muslimska brödraskapet är en stor faktor till att ändra muslimernas syn på Europa, då de har kända skådespelare, journalister o reportrar som stödjer muslimska brödraskapet i media och uppmanar muslimer att tänka som dem.

För att hindra islam måste vi stoppa invandring av muslimer.. Så enkelt är det. Vi behöver inga små steg, vi behöver ett stor hopp som det ser ut i idag.

Precis som du säger så försöker muslimska brödraskapet ändra muslimers inställning och världsåskådning, problemet ligger därför inte i den stora massan av "vanliga" muslimer. Eftersom vårt samhälle är såpass överlägset borde det inte vara svårt att övertyga unga muslimer att ett demokratiskt Sverige är bättre än sharia-lagar och 27 oskulder i himlen.
2011-02-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Det behövs ingen organisation för arabiera Europa. Araberna har så mycket högre nativitet och så många att det är en tidsfråga tills numerärt övertagande. Detta går med full automatik just nu.

Fast det är ju inte riktigt sant. Araber i arabländer har inte längre så hög nativitet och jag gissar att araber i Europa har nog ännu lägre. Det är Afrika söder om Sahara som fortfarande har hög nativitet.

Men givetvis borde vi inte ta in muslimer.
2011-02-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketprofeten
Precis som du säger så försöker muslimska brödraskapet ändra muslimers inställning och världsåskådning, problemet ligger därför inte i den stora massan av "vanliga" muslimer. Eftersom vårt samhälle är såpass överlägset borde det inte vara svårt att övertyga unga muslimer att ett demokratiskt Sverige är bättre än sharia-lagar och 27 oskulder i himlen.

Problemet ligger i den stora massan. När Frankrike förbjöd hijab(slöja) i skolan var det flera miljoner muslimer som demonstrerade runt om i världen på samma dag, och det var muslimska brödraskapet om ordnade alla demonstrationer, så kom inte o säg att dom inte kan övertyga Europas muslimer.
2011-02-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Fast det är ju inte riktigt sant. Araber i arabländer har inte längre så hög nativitet och jag gissar att araber i Europa har nog ännu lägre. Det är Afrika söder om Sahara som fortfarande har hög nativitet.

Men givetvis borde vi inte ta in muslimer.

Muslimerna har högst nativitet av alla grupper i Europa, det är dessutom den mest ökande folkgruppen, kolla själv:
http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU
2011-02-10, 11:27
Medlem
Bonzo666s avatar
Jag tycker att dokumentären speglar frågan bra!

Det är välkommet att någon faktiskt fattar vad Muslimska Brödraskapet gör, hur man resonerar och hur deras spridning ser ut. Just nu har vi ju en bisarr syn på dessa i Sverige där fånar i politiken och i medierna beskriver dem som liknandes sossar och kristdemokrater.

Pew Research har också undersökt egyptiernas inställning till religion. Över 80% anser att stening är rätt straff för otrohet och att dödstraff är bäst för de som konverterar från islam. Väldigt Folkhems-sossigt alltså.

Dokumentären visar också att det finns ganska bra med moderata muslimer som är akademiker. En grupp som aldrig får synas i tex Sverige. Här får man bara se religiösa extremister, som man dessutom måste gilla. Gilla olika dock. Om mer av dessa hade fått synas så kanske acceptensen för extrema islamister minskat eftersom man begriper att muslimer och araber inte MÅSTE vara konservativa fundamentalister utan förmåga till resonemang.
2011-02-12, 13:35
Bannlyst
Det verkliga hotet inte bara mot väst och 'era värderingar' är judarna. Men såklart så har sionisterna lyckats hjärntvätta er och håller på att förstöra era länder och har sakta men säkert tagit bort ordet suveränitet från hela Europa samtidigt som dom har monopol på att vara suveräna med sin terrorstat. Sedan att det finns albaner som smutskastar araber är bara pinsamt. Detta är kosovoalbaner som har glömt sin religion och sina rötter dom är lika smutsiga som sionisterna. Islam har ingen plan för att ta över väst, muslimer har som plan att se till att dom behandlas rättvist och att dubbelmoralen från väst försvinner långt åt helvete eller håller den mellan er.

Ner med Israel och vakna mina damer och herrar. Vi vet vilka mänsklighetens fiender är. Vi vet vilka det är som med sina lobbys och med sina militäriska organisering runt om i världen dödar amerikaner och Europeer, vi vet vilka som starta Irak och Afghanistan krigen och vi vet att dom har planer på att förstöra hela världen.

Det intressanta blir hur världen -främst- amerikaner reagerar när dom vaknar och inser hur sionisterna skickar ut dom i krig till terrorstatens israels intressen och utpressar deras politiker och pippar civila amerikaner ekonomiskt och med sina girighet ser till så att folk med sina livsbesparingar förlorar allt i ett kort ögonblick.

Död år sionisterna.
Senast redigerad av No-rest 2011-02-12 kl. 13:37.
2011-02-12, 15:24
Medlem
ljummen_biras avatar
Det är bra att sånt här kommer upp till ytan. Tycker det är en mycket bra dokumentär.

Har förövrigt mailat SVT och bett dem ta in och visa den. Vilket antagligen inte lär ske, men hoppas kan man.
2011-02-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-rest
Du är dum i huvudet. Därför du inte förstår detta tjat. Vad fick USA att invadera Irak? Vad orsaka ekonomikrisen senast och alla andra ekonomikriser? Vilka har lagt fokus på Iran och målat upp hela Iran som världens fiende? Vilka är det folk som har krigat och skapat konflikter mest sen gud skapa denna jord? VILKA? Jo judarna. Kolla upp Aipac FED och judars utpressning och kontroll i USA. Detta är fakta. Skriv på youtube representative press, läs finkelstein the holocaust industry, läs Ilan pappe. ÖPPNA ÖGONEN, detta är ingen jävla konspiration, detta är verkligheten.

Jo vi vet att "allt" är judarnas fel. Uppmärksamma att jag inte vill att varken judar eller muslimska radikaler ska få inflytande i Sverige. Måste jag välja så väljer jag knappast sharia-lagar och slöjor framför det västerländska samhället.
Citat:
Förövrigt har jag inte sagt att judar kontrollerar Sverige. Men dom kontrollerar Amerikansk utrikespolitik och håller på med olagligheter (utpressning). Bara du som inte inser, du är hjärntvättad och är nöjd så länge du får "supa dig full som fan på helger och sen skriva det på facebook".
Kanske inte du, men andra. För det andra använder jag knappt facebook, och "supa" gör jag mycket sällan.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in