2011-02-09, 16:56
Medlem
Tjena!
Det är så att jag har försökt hitta nåt som piggar upp en, men ger mindre bieffekter. Vill ha så lite skada mot kroppen/organerna som möjligt. :P

Jag behöver koffein kick så att säga..så att jag klarar av att plugga mm.

Jag har provat
redbull
Berocca boost.
Kaffe.
koffeintabletter.

Av dessa fyra, så har redbull (eller nåt sorts energidryck) gett bäst resultat.
Men man har inte kunnat undgå biverkningarna så som (darrningar, vissa gånger.) Sömnlöshet, illamående.

Sen så är det inte så bra för tänderna.. Jag har ett stort fobi för mina tänder. Är orolig för missfärgning samt dålig emalj/hål i tänderna. Med tanke på all socker mm som finns i redbull.
Därför har jag slutat med redbull. (har dock inte haft hål i tänderna sedan jag var 11år gammal. Är 21 nu. :P

Kaffe är i princip samma sak för mig. Väldigt bra effekt, men man har märkt biverkningar så som: Pisset luktar kaffe. Har fått mjäll utav kaffet, så jag slutade dricka kaffe och mjället har inte återkommit.

Berocca boost är enligt mig den sämsta som finns i marknaden. Har inte känt av nån skillnad alls.

Sen idag så har jag köpt koffientabletter. Har tagit första tabletten för ca 2timmar sen. Har märkt en liten skillnad... men känner mig för det mesta dels jävligt trött ändå. Några biverkningar har jag inte märkt än så länge.
Men började få lite ångest när jag läste om vilka biverkningar man kunde få. :P

Biverkningar: Illamående, oro, sömnlöshet, huvudvärk, ökad urinutsöndring, darrningar, (här tänkte jag: sure inga problem än så länge...tills jag läste.) Ökad hjärtfrekvens (hjärtklappning) <-- Fick mig att bli lite orolig för att vara ärlig

Sen så stor det: Mindre vanliga/sällsynta biverkningar: Extraslag hos hjärtat, öronsusningar, synflimmer.

Och det enda som jag är rädd för är biverkningar för hjärtat! haha :P
Men jag kan vara glad för att det inte missfärgar tänder mm

Aja.. tänkte om ni kära Fb:are vet nån bra produkt, men som inte har så mycket biverkningar eller fobi framkallande så som jag har för tänderna :P

Tack i förhand!
Citera
2011-02-09, 17:10
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helius
Men man har inte kunnat undgå biverkningarna så som (darrningar, vissa gånger.) Sömnlöshet, illamående.
Omöjligt att undgå detta om du ska konsumera koffein i större doser. I så fall får du övergå till något annat, som kalla duschar eller efedrin.

Citat:
Sen så är det inte så bra för tänderna..
Använd sugrör.

Citat:
Aja.. tänkte om ni kära Fb:are vet nån bra produkt, men som inte har så mycket biverkningar eller fobi framkallande så som jag har för tänderna :P
Kaffe, amphetamin, efedrin.
Men seriöst, bara för att det står "bieffekter" på bipacksedeln så betyder det inte att du får dem.
Olikt när bieffekter nämns av din lokala kran, så är bieffekter hos läkemedel en lista på alla biverkningar som någonsin noterats hos försökspersonalen.
Citera
2011-02-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Omöjligt att undgå detta om du ska konsumera koffein i större doser. I så fall får du övergå till något annat, som kalla duschar eller efedrin.
[/b].
Kanske ska prova på nåt sånt.

Citat:
Använd sugrör.
[/b].
haha eller använda drop. Obs stavning :P

Citat:
Kaffe, amphetamin, efedrin.
Men seriöst, bara för att det står "bieffekter" på bipacksedeln så betyder det inte att du får dem.
Olikt när bieffekter nämns av din lokala kran, så är bieffekter hos läkemedel en lista på alla biverkningar som någonsin noterats hos försökspersonalen.
Jo det är sant. Men man kan inte sluta få tanken.. "det kan hända mig."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in