• 1
  • 2
2011-02-09, 19:38
Medlem
grovsmides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnclePhil
Ring 112 och säg att du vill bli kopplad till socialjouren.

Ringa larmtjänst för att man har ont om pengar?!
Du är ju fan inte riktig

Citat:
du kan lätt få ut några tusenlappar på detta viset. Fattar inte varför det inte är allmänt känt.
Men där har du i alla fall en statlig hemlighet.

Knappast. Ja jag vet.
Citera
2011-02-09, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grovsmide
Ringa larmtjänst för att man har ont om pengar?!
Du är ju fan inte riktig

Är det knas så är det, man kan väl också ringa lokalpolisen eller direkt till jouren. De har öppet länge.
Citera
2011-02-09, 21:24
Medlem
Slöseri med energi från alla er som svarar
Citera
2011-02-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnclePhil
Ring 112 och säg att du vill bli kopplad till socialjouren. Där kan du säga att du har ont om pengar och behöver mat/betala hyra etc, du kan lätt få ut några tusenlappar på detta viset. Fattar inte varför det inte är allmänt känt. Fast det kanske är bättre så man slipper drägg som ringer hela tiden.

Men där har du i alla fall en statlig hemlighet.
Hon får ju redan pengar från försäkringskassan så hon kommer ju inte få några från soc, hon får ju redan mer än existensminimum från försäkringskassan.

Och det är kanske just från soc hennes pojkvän skall få pengar med tanke på att de inte har kommit ännu? Så det finns nog en anledning till att det inte är aktuellt och hon klurar på övriga alternativ.

Försök klara er på det som finns (jag menar typ ris och pasta som finns i något skåp, juicekoncentrat, några potatisar och dylikt, frysta grejer, mandlar, vad ni nu kan tänkas ha hemma) / gå / cykla / låna av någon tills grabbens pengar kommer?
Senast redigerad av aliquis 2011-02-09 kl. 21:33.
Citera
2011-02-09, 21:34
Medlem
Wheeler88s avatar
har för mig att man måste svära trohet till gud för att få pengar av kyrkan.
Citera
2011-02-10, 08:22
Medlem
Monarscoots avatar
Hur mycket behöver du?
Citera
2011-02-10, 09:36
Medlem
Om du inte har ett jobb kan du ju bara gå till dina möten? Tar väl inte mer än 1-3 timmar, beroende på hur långt det är. Två mil bör du klara på ungefär 3 timmar utan problem.
Citera
2011-02-11, 10:29
Medlem
Vad gör du får en tjuga?
Citera
2011-02-16, 23:37
Medlem
jag får under existensminimun faktiskt, killen oxå under och även han från försäkringskassan :/

det finns olika stiftelser man kan kontaktamenjag har dessvärre glömt namn på på den jag kände till, och det är inte bara googla så säg inte det.

socjouren hjälper knappast till med pengar kan jag tillägga förövrigt!
Citera
2011-02-17, 00:17
Medlem
frank_pes avatar
Sälj sådant som inte är livsnödvändigt på t.ex blocket eller pantbanken ...du har t.ex antagligen en dator eftersom du skriver här
Leta efter pantburkar och flaskor ...eller kopiera streckkoderna som denna snubben gjorde: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/to...upp_652157.svd men se till att inte åka fast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in