2011-02-09, 11:02
Medlem
Har försökt ta reda på om det fortfarande finns de som arangerar tävlingar i skoter folkrace men det verkar rätt svart. Någon som vet något om detta? Körde själv för 5-6 år sedan och då fanns det åtminstonde några race varje vinter.
Skulle helst vilja veta om detta finns i Västernorrland/Västerbotten?
Citera
2011-02-09, 11:04
Medlem
Dr.hankeys avatar
Burkarcupen körs ju varje år
Citera
2011-02-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Burkarcupen körs ju varje år

Ja jag har läst om detta och fattat det som så att detta är mer av ett dragrace med veteran skotrar? Jag vill ju göra bana!

För övrigt håller inte vår "gamla bettan" till nått dragrace där det är fri trimmning
Citera
2011-02-09, 11:12
Medlem
karlhenriks avatar
Dom håller väl till i Tvärålund varje vinter också? Vet dock inte om dom skulle lägga ner det, trist om dom lägger ner det i såna fall

Edit: "Kanske en del av er snappat upp att vi lämnar skoterfolkracet vi kört i ett antal år, för att istället köra en deltävling i Burkacupen. Ni kan läsa mer om detta om ni klickar här. Vi kommer att hålla i ett långlopp i år och håller våra tummar att mer snö dinglar ner från himmelen."

http://www.vindeln.net/tssk/
Senast redigerad av karlhenrik 2011-02-09 kl. 11:15.
Citera
2011-02-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlhenrik
Dom håller väl till i Tvärålund varje vinter också? Vet dock inte om dom skulle lägga ner det, trist om dom lägger ner det i såna fall

Ja vad jag läste på deras hemsida så ska dom lägga ner för att istället satsa på Burkacupen
Citera
2011-02-09, 21:28
Medlem
karlhenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byby
Ja vad jag läste på deras hemsida så ska dom lägga ner för att istället satsa på Burkacupen

Jo riktigt synd på en sådan rolig händelse, var med förra året och körde dessutom, tur att man hann med ett år iaf
Citera
2011-02-09, 22:28
Medlem
Men jag fattar inte att man kan lägga ner något som är så pass kul. Jag vet flera som har stort intresse av att köra folkrace, vi kan ju inte vara dom enda så varför finns det ingen som arrangerar tävlingar?
Citera
2011-02-10, 11:05
Moderator
Gromguttens avatar
Vinter -> Motorsport.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem