2011-02-09, 10:28
Medlem
hej, det är så när det var extremt kallt, för ca 1,5 mån sen så fick min hund som en kall fläck på örat, där håret föll av, tänkte det va mest pga kylan, men nu e den kvar, och jag smörjer den dagligen och det börjar bli bättre men jag undrar om ni vet vad det kan vara för något, som sagt om det när det var extremt kallt och vi va ute rätt mycket. hoppas det e inget allvarligt. tack på förhand

så här ser det ut iaf:

http://img192.imageshack.us/i/20110209102704.jpg/
Citera
2011-02-09, 10:38
Medlem
minschas avatar
Ring en veterinärjour och fråga!
Citera
2011-02-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minscha
Ring en veterinärjour och fråga!

jag va hos veterineren för en annan grej, vi gjorde alla tester, för bakterier, virus osv, och dom visa inget, hon sa också det inte va nåt farligt att det kunde bero på kylan. men som alla människor så kan veterinärer och läkare göra fel, därför frågar jag här ifall nån annan hade sån erfarenhet av just det här
Citera
2011-02-09, 11:36
Medlem
Myrtens avatar
Förfrysning. Det kommer troligtvis alltid att finnas ett litet ärr kvar, men det blir mindre med tiden. Inget farligt i nuläget, men tänk på öron o så nästa gång det är kallt.
Citera
2011-02-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrten
Förfrysning. Det kommer troligtvis alltid att finnas ett litet ärr kvar, men det blir mindre med tiden. Inget farligt i nuläget, men tänk på öron o så nästa gång det är kallt.

vad kan jag ha som skydd för öronen då, vad finns det o köpa?
Citera
2011-02-09, 16:35
Medlem
Myrtens avatar
Vet inte om det finns några vettiga skydd för öron (som hunden accepterar).
Är det riktigt kallt kanske man får inse att man inte kan vara ute så länge?
Citera
2011-02-10, 00:28
Medlem
Låter som en mildskada av förfrysning och beroende på hur stort det är och om hunden har blivit mörk eller inte så kan det försvinna helt eller bli kvar.

Vad det finns för skydd för detta vet jag inte.
Har sätt att det finns ett storts regnskydd som är typ som en regnjacka som man drar över hals och upp över öronen. negativa är att många hundar inte gillar detta och att de hör dåligt av det vilket gör att du inte inte har någon bra komunikation med hunden när den är på.

Har du en hund som blir långhårig så låt pälsen växa och skydda öronen annars tänk bara på att inte spendera så mycket tid ute när det är väldigt kallt.

är du inte helt säker på att de är kylan så kan de vara så att h*n har kliat bort pälsen bara och att den då bara kommer växa ut igen utan att de kommer synas något.
Kliandet kan bero på understimulering och att han då hittat den olaten under en tid när han varit ensam hemma eller något sånt.
Eller att han fått ett insektsbett som sedan försvunnit

Med största sannolikhet är det inget farligt och ser bara lite konstigt ut just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in