Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrikman
Många av låtarna är så tråkiga nu för tiden. Förut när Lasse Holm och Stikkan hjälpte till var det bättre. Jag vet att Stikkan aldrig skrev några låtar men han hittade flera artister som fungerade bra i melodifestivalen. Det gjorde Bert Karlsson också.
Torgny Söderberg skrev många bra melodier som Diggilo Diggiley och flera andra. Peter Himmelstrand skrev också många bra låtar.
Jag är född 1973 och såg min första melodifestival 1979 och jag gillade främst de tre sista låtarna; Var det här bara början?, Satellit och Johnny the Rocker. Jag tyckte det var synd att Magnus Uggla hmanade sist.
Jo, Stikkan Andersson har haft med några låtar som textförfattare.
Säg det med en sång (1972)
Ring Ring ('73)
Waterloo ('74) och
Bang en boomerang ('75).
Björn och Benny skrev musiken till alla fyra låtarna och Stikkan texterna, med viss hjälp av B&B.
Vad gäller "Melodifestivalen var bättre förr" så ballade det ur 2002, då det blev urvattnat tack vare deltävlingarna. Då började jag tappa det lilla intresset jag trots allt hade, då det mer eller mindre blev ett barnprogram och de senaste 15 åren har det varit riktigt uselt.
Vad mig anbelangar kan de lägga ner hela skiten eller möjligtvis sända eländet i radio.
Finns bara en sak som är bra med den här mellohysterin. Och det är att det brukar vara extrapris på chips i butikerna.