2011-02-09, 23:33
Medlem
Är det verkligen ingen som opererats för detta?
Citera
2011-02-10, 05:05
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galensnubbe
Gick in i en jättestor deppretion och typ bara låg i sängen. Blev hård i magen och fick svårt att skita. Sen körde jag upp en banan i arslet( bara för att testa) men minns inte om det började då. Det har inte varit ett problem förän jag fick hemmorojder som gjorde hålet avsevärt mindre.

Tack för svaret, det var det sjukaste jag fått i hela mitt liv.

Jag lider med dig ang depressionen men bananen väljer jag att inte kommentera, gå till läkaren, fixa "skiten" och försök överleva vardagens misär som alla andra.

Mvh
Citera
2011-02-10, 18:32
Medlem
oriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galensnubbe
Har varit på vårdecentralen men inte angående det. Men jag berättade att jag hade rektalprolaps. Han tyckte jag skulle fundera på om jag ville operera mig. Mer sas inte.

Ok, men om du nu vill göra något åt det så får du nog gå dit igen på grund av just detta. Ofta har distriktsläkare ett mycket pressat schema och har man andra besvär än de man söker för så får man snällt boka en ny tid för detta. Det är i vilket fall som helst inte distriktsläkaren som avgör om det ska bli operation eller inte och vilken metod man ska använda, utan kirurgen som du sedan får tid hos. Antagligen blir det väntetid däremellan så har du mycket besvär borde du söka vårdcentralen ganska snart.
Citera
2011-06-08, 23:48
Bannlyst
Denna tråd är fantastisk, hur gick det med 2an, TS?
Citera
2012-03-05, 13:09
Medlem
Har det inte annorlunda nu. Förutom att jag kanske har njurproblem nu också...
Citera
2026-07-10, 07:06
Medlem
saksis avatar
Bumpar tråden och undrar om någon har gjort operation, vilken operation, och hur det gick och har gått efteråt? Också vilken typ av prolaps man hade.

Efter decennium är det nog dags för mig att bita i det sura äpplet. Vad jag förstår så kan saker bli värre - stomi, osv. Men jag tror inte jag pallar längre. Eller det har gått så långt att jag överväger att ta risken i alla fall.

Det är svårt att söka information eftersom metoder osv oftast är lokalt kopplat, till länder osv.

All information mottages tacksamt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in