2011-02-10, 15:43
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Det jag säger är att det finns bättre sätt att bli hög på än att ta huvudvärkstabletter.
Jaha? Det finns roligare saker än att titta på tv, ändå gör man det ibland.
Citera
2011-02-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Jaha? Det finns roligare saker än att titta på tv, ändå gör man det ibland.

Ne jag gör ju inte det. Lika så blir jag inte hög på värktabletter men alla är vi olika.
Citera
2011-02-11, 03:12
Medlem
Ihop med vanliga Treo blir jag piggare av några stycken iaf, det blir aldrig den där euforin man kan få på starkare grejor, men jag mår bra och känner mig gladare och tar gärna itu med saker.

Sånna droger är farligast egentligen, de sk vardagsdrogerna man kan plocka i sig men som ingen märker av att man tagit, det är lätt tat ursäkta sig själv och ta det mot allting om man inte passar sig.

Treocomp är bättre tycker jag där man redan har kombinationen med koffein.

Jag känner mest att det är drygt att sitta och skrävvla om hur ball man är som inte får ut nåt av huvudvärkstabletter.

Det där känner man bäst själv, alla har inte lust tat ligag utslagna med en spruta i armen utan kan nöja sig med nåt svagare men som ändå påverkar en.

Man ska skilja på när man tar det mot smärta, det är ofta så att själva smärtlindringen äter up andra egenskaer av kodeinet eller vad det nu är man tagit, här är det fråga om folk som tar det utan att ha värk, då är oftast effekten annorlunda.
Citera
2011-03-02, 15:30
Medlem
gugglianos avatar
visst kan även cittar boostas med grapefruktjuice? Vill inte dricka så jävla mycket alkohol med paracet-läkemedel. Ni som ändå dricker alkohol till cittar, klarar ni er lever? vilka mängder av varje?
Citera
2012-01-31, 13:48
Bannlyst
Visste inte ens att Citodon fanns som brustabletter. Fick 25 st. 30/500 av tandläkaren i dag, i väntan på att jag skall dra ut en tand om en vecka. Tanden sitter nästan längst bak så det är ingen idé att börja rotfylla eller dylikt. Har en visdomstand som är på G upp just bredvid. Den kan mycket väl ta den utdragna tandens plats sedan.

Hur som helst... Har även rena kodein-tabletter (Codeisan), från Spanien. Jag tog 6 st Citodon brus (180 mg kodein) och 7 st Codeisan 30 mg. Totalt 390 mg Kodein. Slog på riktigt bra faktiskt. Har ingen direkt tolerans mot kodein heller, då jag bara tar det en gång, eller max två gånger i veckan, i flumsyfte. Jag är känslig mot kodein också, så jag älskar ruset. Det enda negativa är att det är så kort. Fast man kan ju slänga i sig några Perduretas (50 mg kodein depot-tabletter) för att förlänga ruset.

Så alla som klankar ner på Citodon eller kodein, ni har antingen hög morfin-tolerans och därför inte får effekt, eller så tillhör ni den del av befolkningen som inte får effekt, eller väldigt lite effekt, av kodein (är väl 5-10 % av befolkningen som saknar ett visst enzym som omvandlar kodeinet till morfin).

Citodon brus fungerar att flumma på. Tänk bara på att inte ta det för ofta eftersom det innehåller paracetamol (som dock går att filtrera bort).
Senast redigerad av Perfume-V 2012-01-31 kl. 13:51.
Citera
2012-01-31, 15:57
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitodonBrus
Nu skall farbror CitodonBrus hjälpa dig här!

Jag har nämligen skrivit ett inlägg om just detta förut, det kan man hitta här.
Det löd som följande, denna gången i nedkortad version dock:

Ifall hon följer min fina guide så förblir levern hel.

Av ren nyfikenhet undrar jag varför man ska filtrera detta genom ett kaffe filter?
Citera
2012-02-06, 18:23
Medlem
ententsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Av ren nyfikenhet undrar jag varför man ska filtrera detta genom ett kaffe filter?
Det är för att ta bort det som skadar din lever. Paracetamolet. Sök på CWE eller Cold Water Extract, så ser du hur=)
Citera
2012-02-07, 03:51
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
visst kan även cittar boostas med grapefruktjuice? Vill inte dricka så jävla mycket alkohol med paracet-läkemedel. Ni som ändå dricker alkohol till cittar, klarar ni er lever? vilka mängder av varje?

Vad jag har förstått är det placebo. Nu vet jag inte om det gällde benso, men det kunde visst vara direkt skadligt att kombinera vissa läkemedel med grapefruktjuice.

Citera
2012-02-07, 17:33
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Visste inte ens att Citodon fanns som brustabletter. Fick 25 st. 30/500 av tandläkaren i dag, i väntan på att jag skall dra ut en tand om en vecka. Tanden sitter nästan längst bak så det är ingen idé att börja rotfylla eller dylikt. Har en visdomstand som är på G upp just bredvid. Den kan mycket väl ta den utdragna tandens plats sedan.

Hur som helst... Har även rena kodein-tabletter (Codeisan), från Spanien. Jag tog 6 st Citodon brus (180 mg kodein) och 7 st Codeisan 30 mg. Totalt 390 mg Kodein. Slog på riktigt bra faktiskt. Har ingen direkt tolerans mot kodein heller, då jag bara tar det en gång, eller max två gånger i veckan, i flumsyfte. Jag är känslig mot kodein också, så jag älskar ruset. Det enda negativa är att det är så kort. Fast man kan ju slänga i sig några Perduretas (50 mg kodein depot-tabletter) för att förlänga ruset.

Så alla som klankar ner på Citodon eller kodein, ni har antingen hög morfin-tolerans och därför inte får effekt, eller så tillhör ni den del av befolkningen som inte får effekt, eller väldigt lite effekt, av kodein (är väl 5-10 % av befolkningen som saknar ett visst enzym som omvandlar kodeinet till morfin).

Citodon brus fungerar att flumma på. Tänk bara på att inte ta det för ofta eftersom det innehåller paracetamol (som dock går att filtrera bort).

Ska knapra ett par citodon ikväll tänkte jag. Ett kort men mycket trivsamt rus får man på ett par Tabletter 30 mg /500 mg
Citera
2012-02-07, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag har Citodon på recept - brukar ta två stycken vid värk. Har aldrig känt något rus alls, däremot brukar jag bli trött.

Tycker inte du ska försöka bli hög på Citodon - du lär bara bli trött och skada levern
Aldrig kännt något rus, brukar ta 2, men blir piggare än vanligt.
Citera
2012-02-07, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Jag anser att kodein är knark, det är ett morfinderivat..
Saxat från wikipedia:

Att det kommer från apoteket gör det inte automatiskt till icke-knark.

Wiki
Men hostmedicin innehåller morfin
Citera
2012-02-07, 17:49
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Ne jag gör ju inte det. Lika så blir jag inte hög på värktabletter men alla är vi olika.

Klart som fan du blir hög på citodon ditt jävla tard, vad fan är det du inte fattar?

Citodon innehåller Kodein vilket förvandlas till morfin i kroppen. Och innehåller även Paracetamol vilket är ämnet alvedon osv innehåller. Det ger skador på levern i högre doser men går att filtrera bort, snabbt och enkelt.

Det är som att säga att cannabis inte är en drog för den används medicinskt oxå.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kodein
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in