2011-10-04, 13:29
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incondite
Jag förstår dig inte riktigt här. Det är väll ingen som anser att alla människor ska ha insikt i precis allt, men när det handlar om de som leder ett helt land borde väll vi "vanliga" åtminstonde få veta vad som diskuteras. Jag föreslår inte någon form av total övervakning av mötena, men någon form av information borde vi väll få ta del av?
Vi vet ju vad som diskuteras!? Världspolitik, ekonomi etc!

Citat:
Det finns väldigt mycket att diskutera när det gäller de som är så ofantligt rika och äger så ofantligt mycket. De äger ju redan staten (kan man i stort sätt anta), och det handlar ju knappast om att "ge bort sina pengar", utan om vad de väljer att använda pengarna till. Utveckling av energi eller av vapen? Går pengarna till krig eller fred? Mat eller svält?
Så länge de väljer att använda sina pengar till lagliga ändamål så är det helt deras beslut! Vi kan självklart ha åsikter om att vi tycker de borde hjälpa alla fattiga och fixa total fred på jorden, men nu är det inte vi som bestämmer!

Citat:
Förstår inte heller vad du menar med att det är "vi" som har satt spelreglerna. Hur menar du att du var med och bestämde att de har rätten att bomba länder och döda människor, bara för att de har "spelet vårat spels regler"? Hur bestämde "vi" dessa regler? Syftar du på att vi lever i en demokrati och kan påverka vad som händer runt omkring oss? Utveckla gärna.
Vi, som röstar fram förslag i en demokrati, sätter upp reglerna för vad som ska tillåtas och vad som inte ska tillåtas!
Vi tillåter folk att investera sina pengar i vilket företag som helst, det är inte olagligt! Då kan vi inte heller kritisera dem för de val de tar! Onekligen tar de ju rätt beslut eftersom deras förmögenhet bara växer och växer! Sen att de kanske investerar pengar i vapenindustrin, fine, det håller jag med om är en ogynnsam investering sett ur ett fredsperspektiv, men samtidigt röstar vi (människorna i alla fria demokratier) ju fram den ena efter den andra statsministern/presidenten som vill starta krig av en eller flera orsaker!
Om vi människor tog vårt ansvar och röstade fram bättre ledare, som inte föreslog krig, så skulle investerare inte heller pynta ner lika mycket pengar i vapenindustrin! Eller hur?
Citera
2011-10-05, 10:44
Medlem
Eustaches avatar
The Rockefellers är en extremt förmögen familjedynasti som ingår i the Old World Order, den eliten som styr världen idag. De är för övrigt dina, mina och Illuminatis största fiender.
Citera
2011-10-12, 02:03
Medlem
Mathematics1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
The Rockefellers är en extremt förmögen familjedynasti som ingår i the Old World Order, den eliten som styr världen idag. De är för övrigt dina, mina och Illuminatis största fiender.
Vad ligger deras förmögenhet på?
Citera
2011-10-12, 11:49
Medlem
house of windsor och rotschild äger mer än 60% av världens tillgångar. rockafeller är inte riktigt på samma nivå där. Jag vet att han äger mycket land. Bland annat sålde han land i new york så FN skulle få bygga sitt huvudkontor.
Citera
2011-10-12, 15:16
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mathematics1
Vad ligger deras förmögenhet på?

Man vet inte exakt men vissa talar om runt 110 miljarder dollar.
Citera
2011-10-12, 15:21
Medlem
Motståndsrörelsen är här oavsett vem som håller i spakarna. Occupy och real democracy grupper kallar till fredligt motstånd över hela världen. Skulle länkat men sitter på mobilen. Någon som kan googla och bidra? 15 oktober reser sig folk på riktigt!
Citera
2011-10-12, 23:21
Medlem
Mathematics1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Man vet inte exakt men vissa talar om runt 110 miljarder dollar.
Inte så mycket egentligen gentemot Buffet och Gates om man ser det per person. Tror ni även dessa, Buffet och Gates, är inblandade?
Citera
2011-10-13, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poita_
Vad säger non believers om Rockefeller citeringen från hans memoarer:

"For more than a century, ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure — one world, if you will. If that is the charge, I stand guilty, and I am proud of it."

s.405

Bevisar detta att någon form av NWO existerar? Om inte, vad har ni för argument? Enligt wikipedia ska citeringen stämme och komma från hans egenskrivna memoarer, men det kan ju vara påhittat?

Någon mer lite mer kött på benen som vill ge sin syn på det?

Bästa citatet som visar att Rockafeller har en helt egen agenda för en ny världsordning.
Citera
2011-10-13, 13:32
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Bästa citatet som visar att Rockafeller har en helt egen agenda för en ny världsordning.

Jo asså jag är öppen för att det kan finnas ett darkgov. Men jag skulle gärna vilja se en video där han påstår det som väldigt många citerar.
Citera
2011-10-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jo asså jag är öppen för att det kan finnas ett darkgov. Men jag skulle gärna vilja se en video där han påstår det som väldigt många citerar.
Memoarerna är inget YouTubeklipp, de är en bok.
ISBN-13: 978-0812969733

Det är lätt att kolla upp om det står så i boken, jag har ingen anledning att tro att det inte gör det. Men det han säger är: Det finns de som säger att jag inte tänker på enskillda länder och är internationalist, att jag arbetar för att bygga en mer integrerad global struktur, en värld. Och om det är anklagelsen är jag stolt skyldig.

Tycker man att nationalstaten är det högsta tillståndet i världen, att länder ska hållas åtskillda, att man inte ska påverka eller handla av varandra, så är det han säger dåligt. Om man tycker det är bra med handel, kulturellt och ekonomiskt utbyte och en mer enad värld så är det bra. Men han har säkert skrivit det.
Citera
2011-10-13, 16:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Memoarerna är inget YouTubeklipp, de är en bok.
ISBN-13: 978-0812969733

Det är lätt att kolla upp om det står så i boken, jag har ingen anledning att tro att det inte gör det. Men det han säger är: Det finns de som säger att jag inte tänker på enskillda länder och är internationalist, att jag arbetar för att bygga en mer integrerad global struktur, en värld. Och om det är anklagelsen är jag stolt skyldig.

Tycker man att nationalstaten är det högsta tillståndet i världen, att länder ska hållas åtskillda, att man inte ska påverka eller handla av varandra, så är det han säger dåligt. Om man tycker det är bra med handel, kulturellt och ekonomiskt utbyte och en mer enad värld så är det bra. Men han har säkert skrivit det.

Beroende på vilken sorts internationalist Rockerfeller säger sig vara så skulle man även kunna säga att:

Tycker man att vi ska ha en världregering, med allt vad det innebär så är det han säger bra.

Citat:
Många internationalisters ideal är att gå längre mot en demokratisk globalisering genom att skapa en världsregering.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Internationalism
Citera
2011-10-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
http://sv.wikipedia.org/wiki/Internationalism
Wikipedia fortsätter dock "Detta ideal har dock motstånd hos andra internationalister, som önskar en harmonisk samexistens av flera språkligt och kulturellt distinkta samhällen."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in